بیانیه -بیانیه تعدای از انجمن های ساختمانی در خصوص روز جهانی کارگر

بیانیه تعدای از انجمن های ساختمانی در خصوص روز جهانی کارگر

روز کارگر اول ماه مه بر تمامی کارگران مبارک باد … در حالی به پیشواز دوازدهم اردیبهشت اول ماه مه روز جهانی کارگر می رویم که با توهم مهار بحرانهای اقتصادی زاده تفکر سرمایه داری اخیر به قیمت پایمال کردن هرچه بیشتر حقوق کارگران در سرتا سر جهان در شرایطی بس وخیم تر از گذشته بسر میبریم و همچنین در ایران با تاثر از بحران جهانی و شرایط رکود و بیکاری شاهد استثمار روبه فزونی این قشر زحمت کش می باشیم. در شرایط رفاه اجتماعی بهره و حاصل رنج کارگر به جیب سرمایه داران می رود و در زمان بیکاری و رکود هم اولین قربانی بحران کارگران هستند که با تعطیلی دوش بکشند.

کارگران و مزدبگیران که برای زنده ماندن چیزی جز فروش نیروی کار خود در قبال اندک مزد ندارند و در حالی که ثروت و سامان دنیا را تولید می کنند این در حالی است که خود در شرایط اسفباری بسر می برند. امروز دیگر دنیا آن دنیای دور از دسترس نیست و این را سرمایه داران هم بهتر از ما می دانند و شیوه های بهره کشی یا استثمار را مدرنتر و آسانتر یاد گرفته اند. ما کارگران باید این حقیقت را باور کنیم که به غیر از خود کسی به فکر ما نیست و این جاست که اتحاد و همبستگی بیش از بیش لازم و ضروری است و ما کارگران در هر صنف و در هر جای دنیا که باشیم باید با اتحاد و همبستگی به جنگ نابرابری و ناعدالتی ها برویم. باید با آگاهی از قوانین در جهت رفع کمبودها و نواقص موجود قدم برداریم چرا باید مجبور به تبعیت سلیقه ی افرادی باشیم که سوار بر قانون، قوانین را به ضرر کارگران تعبیر می کنند و این یعنی استثمار کامل کارگران و باید در برابر این زور گویی ها ایستاد.

باید به این بیندیشیم که کارگران ساختمانی که توان کارکردن به مدت ۲۰سال را ندارند چرا باید بعد ۳۰ سال کار بازنشسته شوند؟ کارخانه ها و تعدیل و انقباض در بوجه های عمرانی و به تعویق انداختن حقوق باید تاوان اشتباه سردمداران را کارگران به چرا به کارگران ساختمانی غرامت بیکاری موقت ناشی از بیماری تعلق نمی گیرد؟ چرا حذف سهمیه صورت نمی گیرد و سازمان و دولت اصل ماده ۵ قانون تامین اجتماعی را اجرا نمی کند؟ سهم دولت در بیمه کارگران ساختمانی کجاست؟ چرا دولت کارگران ساختمانی را از افراد شمول اصل ۲۹ قانون اساسی خارج کرده است؟ چرا کارهای فرهنگی در جهت ارتقا منزلت اجتماعی کارگران صورت نگرفته است؟ چرا همواره با وجود داشتن بالاترین میزان حوادث ساختمانی در دنیا، کارفرمایان کشورمان ملزم به رعایت موارد ایمنی در ساختمان نمیباشند؟ چرا و چرا و چراهای بی جواب دیگر و در نهایت با سیاست غلط دولت در سالهای اخیر، ساخت و ساز به حداقل رسید و کارگران سال سخت و شب عید سختی را در مقابل خانواده خود گذراندند، این در حالی بود که دولت نه تنها بسته حمایتی به کارگران ساختمانی نداد بلکه این قشر را از سبد کالایی در حال پخش بین اقشار کم درامد محروم کرد
کمک به تشکل ها و استفاده درست از پتانسیل بالای تشکلهای کارگری در فضای تصمیم گیری و اجرایی خواست ما کارگران و انجمن های کارگران ساختمانی است .

گرامی باد اول ماه مه روز جهانی کارگران.

امضا کنندگان:  کانون انجمن های کارگران ساختمانی کشور- انجمن کارگران ساختمانی مریوان و سرواباد – انجمن کارگران ساختمانی بوکان – انجمن کارگران ساختمانی سنندج – انجمن کارگران ساختمانی کامیاران – انجمن کارگران ساختمانی سقز – انجمن کارگران ساختمانی دیواندره- انجمن کارگران ساختمانی بندر انزلی – انجمن کارگران ساختمانی ماسال و شاندرمن – کانون انجمن های ساختمانی گیلان – انجمن کارگران ساختمانی البرز” قزوین ” – انجمن کارگران ساختمانی لاهیجان – انجمن کارگران ساختمانی سیاهکل – انجمن کارگران ساختمانی گچکاران رشت – انجمن کارگران ساختمانی سفتکاران رشت – کانون انجمن های ساختمانی سمنان – انجمن کارگران ساختمانی سمنان – انجمن کارگران ساختمانی قم – انجمن کارگران ساختمانی کاشیکاران رشت – انجمن کارگران ساختمانی رضوانشهر – انجمن کارگران ساختمانی تالش – انجمن کارگران ساختمانی استارا – انجمن کارگران ساختمانی املش – انجمن کارگران ساختمانی چهاردانگه – انجمن کارگران ساختمانی نظرآباد کرج- انجمن صنفی کارگران ساختمانی کردکوی – انجمن کارگران ساختمانی اراک – انجمن کارگران ساختمانی مازندران – انجمن کارگران ساختمانی بابل – کانون انجمن های ساختمانی خراسان شمالی – انجمن کارگران ساختمانی میاندوآب – انجمن کارگران ساختمانی خراسان شمالی – انجمن کارگران ساختمانی تاسیساتی بجنورد – انجمن کارگران ساختمانی رشت – انجمن کارگران ساختمانی همدان.

۱۰اردیبهشت ۱۳۹۵

هماهنگ کننده میکائیل صدیقی – انجمن کارگران ساختمانی مریوان

 

به نقل از سایتهای خبری