بيانيه مشترك تشكل هاى مستقل-محمود صالحی باید به فوریت آزاد شود

بيانيه مشترك تشكل هاى مستقل
محمود صالحی باید به فوریت آزاد شود

محمود صالحی فعال باسابقه کارگری که بیشتر عمر خود را در دفاع از حقوق کارگران و ستم‌کشانگذرانده، اکنون مدتی است به عنوان زندانی بر روی تخت بیمارستان در غل و زنجیر است، روشی غیرانسانی و به جامانده از سبعیت دوران بردگی؛ و طبق آخرین اخبار قرار است با همین وضعیتدوباره به زندان منتقل شود درحالی که پزشک قانونی خواهان انتقال وی به بیمارستانی مجهزتر برای ادامه درمان است.
او که در سال‌های گذشته تلاش خود را برای ایجاد تشکل های کارگری و دفاع از حقوق کارگران لحظه ایمتوقف نکرده بود با جسمی رنجور مورد خشم و کینه سرمایه داری حاکم بر ایران قرار گرفته و در یکپرونده ساختگی ابتدا به 9 سال زندان و سپس به یک سال محکوم شده است.
حکم این فعال باسابقه جنبش کارگری ایران در حالی به اجرا در آمده که وی مجبور است هفته ایدوبار دیالیز شود. کلیه های محمود بر اثر زندانی شدن‌های مکرر و عدم رسیدگی های درمانی لازم ازکار افتاده و علاوه بر این دچار بیماری حاد قلبی نیز شده است.
سرمایه داری حاکم بر ایران گمان می کند با به زنجیر کشیدن محمود صالحی، زندانی کردن رضا شهابی، اسماعیل عبدی، محمود بهشتی، مختار اسدی و محسن عمرانی و … ، احضار برای اجرای حکم جعفر عظیم زاده، علی نجاتی، علیرضا ثقفی، حکم شلاق برای شاپور احسانی راد، احضار داوود رضوی، ابراهیم مددی برای حضور در دادگاه و … می‌تواند جلوی فعالیت های فعالان کارگری و اجتماعی را سد نماید و زحمتکشان را از مبارزه برای دست یابی به حقوق انسانی شان باز دارد.
اما بدون تردید تداوم چنین سیاست‌هایی، ما تشکل‌های مستقل کارگری و طبقه کارگر ایران را بیش ازپیش به صحنه مبارزه علیه ستم و بی عدالتی خواهد کشاند.
آزادی فوری و بی قید و شرط محمود صالحی خواست فوری امضاکنندگان این بیانیه است و ما باهشدار نسبت به وضعیت وخیم جسمانی این فعال برجسته جنبش کارگری ایران، بدین وسیله عواقبناشی از وارد شدن هرگونه لطمات جسمانی به او را متوجه بالاترین مقامات قضائی و اجرائی کشورمی‌دانیم.
19 آبان 1396
اتحادیه آزاد کارگران ایران
سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه
سندیکای نقاشان البرز
کانون مدافعان حقوق کارگر
کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری