بهنام ابراهیم زاده ومحمد جراحی – در همبستگی با جعفر عظیم زاده و خواستهایش و یک درخواست صمیمانه از جعفر

در همبستگی با جعفر عظیم زاده و خواستهایش

و یک درخواست صمیمانه از جعفر

همانطور که قبلا نیز در نامه دیگری همراه با زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر حمایت خود را از بیانیه مشترکی که همبندمان جعفر عظیم زاده همراه با اسماعیل عبدی دادند، اعلام کردیم، ما از این بیانیه و خواستهای برحقش با تمام قوا حمایت میکنیم. به نظر ما این بیانیه و اعتراضات جانانه این عزیزان و موج حمایت از این خواستها تا همین جا دستاوردهای ارزشمندی برای ما کارگران، ما معلمان و ما مردم داشته است. ما تلاش این عزیزان و مبارزاتی که بر سر این خواستها صورت گرفته است را ارج میگذاریم.

 بیانیه جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی علیه فقر، علیه بی تامینی و برای یک زندگی انسانی بود و یک خواست مهم آن لغو پرونده های مفتوحه برای کارگران، معلمان، و همه فعالین سیاسی با اتهاماتی چون “اخلال در نظم و امنیت ملی” بود و اینها خواستهای کارگران، معلمان و همه مردم است. تحت چنین اتهاماتی بسیاری از فعالین کارگری، معلمان معترض و کسانی چون ما تحت پیگرد قرار گرفته و احکام سنگین زندان گرفته اند. از همین رو این بیانیه حرف دل همه ماست و تا هم اکنون نیز با موجی از حمایت پاسخ گرفته و به یک حرکت مهم اجتماعی تبدیل شده است. ما با تمام قوا همراه این کارزار هستیم و از همگان میخواهیم که به حمایت وسیع خود از این بیانیه و از جعفر عظیم زاده و خواستهایش تداوم دهند. و فراخوانمان اینست که همه جانبه تر و وسیع تر از آنچه کرده ایم، برای تحقق این خواستها بکوشیم و به این شکل حمایت قاطع و عملی خود را از جعفر عظیم زاده و خواستهایش اعلام کنیم.

 نکته مهم آخر ما خطاب به جعفر عزیزمان است. ما نگران حالش هستیم و اکیدا میخواهیم که با اتکا به ابعاد قدرتمندی که این کارزار پیدا کرده است و با اتکاء به حمایت هایی که از سوی کارگران در ایران و در سطح جهانی از او و از خواستهایش شده است، به اعتصاب غذایش پایان دهد. به او قول میدهیم که با اتکاء با این نیرو میتوانیم همه با هم قدرتمند این کارزار را جلو ببریم.

بهنام ابراهیم زاده از زندان رجایی شهر بند دو دارالقران

 محمد جراحی از زندان تبریز

 خرداد ٩٥