بهزاد سهرابی -سناریوی جدید! لازم است اسماعیل عبدی و بهشتی لنگرودی ازهمکاران خود وجنبش کارگری ایران پوزش بخواهند !

سناریوی جدید!

لازم است اسماعیل عبدی و بهشتی لنگرودی ازهمکاران خود وجنبش کارگری ایران   پوزش بخواهند !

Visar photo_2016-10-29_13-57-52.jpg

طبق اخبار منتشر شده در روز  هفتم آبان ماه 1395 جمعی از شوینیست های عظمت طلب ایرانی،  بخشی از بورژوازی ایران* با شعار های عرب ستیزی،   نژاد پرستانه

و با  سر دادن شعار، ” شاهزاده ” تولدت مبارک به پابوس  کوروش رفتند . این جماعت بر  خلاف دیگر ارتجاعیون با لباس های شیک و بدون ریش و پشم و باکراوات خواستند  نشان دهند  که مقبره و بارگاه بت پرستی آنها از جنس دیگری  است .

 آنچه در این میان میتواند تعجب بر انگیزتراز همه باشد ، حضوراسماعیل عبدی و محمود بهشتی لنگرودی است !!. این دونفر از نمایندگان معلمان می باشند! حضور آنان را باید با وسواس  و شک و تردید نگریست ، چرا؟ به این دلیل ساده که معلمین خود باید از کسانی باشند که بر علیه  بت پرستی ، کهنه پرستی  و  جهالت دست به مبارزه بزنند و از دیگر سود  باید فریاد  برابری خواهی وآزدیخواهی باشند . هیچ انسان شریفی با شعار های عرب ستیزانه ، بت پرستانه  و تبریک گفتن تولد” شاهزاده ” ،   نمی تواند مروجی خوب و  مناسبی برای  اشاعه  علم و دانش ، برابری خواهی و آزادیخواهی باشد.

کسانی  که  به ” شاهزاده ”  عشق می ورزند ، کسانی که شعار های نژاد پرستانه سر می دهند ، کسانی که شعار  تمامیت ارضی ایران مشغله فکری آنهاست  ،  می توانند نطفه های  کینه ونفاق  ،  جهالت و نژاد پرستی  و جاه طلبی را آنچنان اشاعه دهند  که حاضر شوند ملت های تحت ستم را به صلابه  بکشند و هر گونه ادعای برحق آنان را برای برخورداری از زبان مادری ،  شهر وندان برابر  و یا خواست حق تعیین سرنوشت را با گلوله و اعدام  جواب گو باشند ( به همان ترتیب که امروز شاهد آن هستیم ). کسی که با شعار عرب ستیزی  عقده های روانی( در حداقل ) خود را تخلیه می کند نمی تواند در سر کلاس  درس  به کودکانی که زبان مادری آنها ، عربی می باشد نگاهی برابر و انسانی داشته باشد . کسی که تولد ” شاهزاده ” را تبریک می گوید قطعا شیفته فرش قرمز و لابی گری با نهاد های سرمایه سالار می باشد . باید آقای عبدی و بهشتی ، بدانند که فعالین سوسیالیست جنبش کارگری ایران در یک پروسه نظری ،عملی ، افکارو نقشه های   نهاد های امپریالیستی  و  سرمایه سالار  ، سلطنت طلبان ،دورمانی ها ، جهانشاهی ها  و اسانلو ها  را در جنبش کارگری ایران را  رسوا  کرده است . بر این اساس جنبش کارگری ایران دارای  یک سابقه مبارزاتی در این راه  است.  جنبش کارگری  بر اساس منافع طبقاتی کارگران و زحمتکشان و با   پرنسیب های خود قدم پیش می گذارد و حضور هیج نهاد ضد کارگری را بر نخواهد تافت و در هر کجا و در هر شرایطی با اعلام مواضع طبقاتی برعلیه کسانی که بخواهند  جنبش کارگری را به انحراف بکشانند خواهند ایستاد .

جنبش  ما ، جنبش طبقه کارگر با آتش و خون نوشته شده است و کارگران و فعالین سوسیالیست  جنبش کارگری برای رسیدن به جامعه آزاد و برابر و  برای رهایی  از یوغ استثمار و بردگی  و برای نابودی مناسبات  نظام سرمایه داری ، بی شمار فداکاری و از جان گذشتگی  از خود نشان داده اند. بر این اعتبار  این جنبش اجازه نخواهد داد که دست آورد  تا کنونی  و مبارزا تی آن ، در راستای  اهداف  سازمان ها و نهاد های ضد کارگری قرار گیرد و سکوی پرشی باشد در راستای قدرت طلبی و قدرت گیری  این یا آن جناج  از بورژوازی ایران .!! همچنین جنبش سوسیالیستی اجازه نخواهد داد که مبارزه کارگران  پله  ترقی باشد  برای منفعت خواهی  حقیرانه  این یا آن شخص.!!

پس لازم است که آقای اسماعیل عبدی و محمود بهشتی لنگرودی در نگاه و رویکرد خود  بازبینی کنند و توضیحی برای این رفتار خود داشته باشند .

بهزاد سهرابی

شنبه  هشتم آبانماه 1395

*حمایت دولت احمدی‌نژاد از این روز

در زمان دولت نهم و ریاست اسفندیار رحیم مشایی بر سازمان میراث فرهنگی نیز اقداماتی برای بزرگداشت این مناسبت صورت می‌گرفت. اسفندیار رحیم مشایی در آذر سال ۱۳۸۷ در اظهاراتی، از در نظر گرفتن روزی به نام «روز کوروش» در تقویم ملی ایران دفاع کرد.در همین راستا در آبان ماه ۱۳۹۰ همایشی با عنوان «روز جهانی کوروش» در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و به مناسبت روز کوروش برگزار شد.

همچنین به فاصله چند روز مانده به هفتم آبان 1395، مهدي خزعلي به عنوان يکي از چهره‌هاي شاخص اصلاح طلب، در يک برنامه تلويزيوني کوروش را پيامبر، دانسته و بنابراين مسلمانان و ايرانيان را به “زيارت حضرت کورش” در اين روز فراخواند. صداي آمريکا نيز چهارشنبه شب پنجم آبان 1395، برنامه افق خود را به فراخوان مهدي خزعلي اختصاص داده بود.