بنیاد منصور حکمت-کنگره سوم منصور حکمت با موفقیت برگزار شد!

کنگره سوم منصور حکمت با موفقیت برگزار شد!

روز شنبه اول ژوئیه کنگره سوم منصور حکمت در شهر استکهلم برگزار شد. کنگره ساعت ۱۰ صبح با صرف چای و قهوه و شیرینی آغاز شد که فرصت بسیار خوبی برای صحبت و بحث میان شرکت کنندگان بوجود آورد. ساعت ۱۱:۱۵ کنگره رسما با سخنان آذر ماجدی “درباره ۱۵ سال فقدان منصور حکمت و شرایط کنونی کمونیسم کارگری” کار خود را آغاز کرد. سپس ویدیوی سخنرانی منصور حکمت در گفت و شنود استکهلم در سال ۱۹۹۹ پخش شد.

اولین سخنران فاتح بهرامی با تم “منصور حکمت و حزب” صحبت کرد؛ بعد از آن رحمان حسین زاده درباره “ناسیونالیسم و ملی گرایی از نگاه حکمت”، مجید حسینی در مورد “تحولات جامعه و کمونیسم منصور حکمت”، سیاوش دانشور با تم “کمونیسم کارگری منصور حکمت بی بدیل است”، فاتح شیخ درباره “دیدگاه منصور حکمت در نقد سوسیالیستی تجربه شوروی و پروسه شکست انقلاب اکتبر”، محمود قزوینی درباره “حزب و قدرت سیاسی، مصافهای کمونیسم کارگری با بورژوازی”، اصغر کریمی در مورد ” منصور حکمت زبان طبقه کارگر” و آذر ماجدی با تم “کمونیسم کارگری، حزب و قدرت سیاسی” صحبت کردند.

در دو نوبت شرکت کنندگان نظرات و پرسش های خود را مطرح کردند. بسیاری از دوستداران منصور حکمت در این کنگره شرکت داشتند و در فضایی گرم و رفیقانه به بحث پرداختند. یکی از مباحثی که با حرارت مورد بحث و نقد قرار گرفت فراخوان به تشکیل حزبی متحد و یگانه در جنبش کمونیسم کارگری بود که از طرف برخی از سخنرانان طرح شد و برخی از شرکت کنندگان در زمان ابراز نظر درباره آن بحث کردند. کنگره ساعت ۱۸:۱۵ خاتمه یافت. مباحث کنگره مورد استقبال گرم شرکت کنندگان قرار گرفت.

کنگره بطور زنده از فیس بوک پخش شد و علاقمندانی که نتوانسته بودند در کنگره حضور یابند، امکان دنبال کردن مباحث را از طریق فیس بوک یافتند. کلیه سخنرانی های کنگره در صفحه بنیاد منصور حکمت در فیس بوک در دسترس عموم قرار دارد. بنیاد منصور حکمت صمیمانه از کلیه سخنرانان و شرکت کنندگان برای برگزاری یک کنگره موفق و گرم سپاسگذاری می کند. با امید برگزاری کنگره های وسیعتر و پر بار تر.

آذر ماجدی

بنیاد منصور حکمت

۳ ژوئیه ۲۰۱۷