بابک سراج-اخبار کارگری

اخبار کارگری

تنظیم: بابک سراج،

مرگ چهار کارگر صنعت نفت در سال جاری

در ۱۵ روز سپری شده از سال ۹۶، چهار کارگر صنعت نفت و گاز بر اثر ناامنی محیط کار جان خود را از دست دادند.

تجمع کارگران روغن نباتی قو

جمعی از کارگران کارخانه روغن نباتی از ساعت ۸ صبح روز سه نشبه هفته جاری تا ساعت ۱۲ در محوطه کارخانه روغن نباتی قو تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند. اعتراض کارگران روغن نباتی قو به عدم پرداخت حقوقهای بهمن، اسفند و عیدی ۹۵ حدود ۲۸۰ کارگر این کارخانه باز می‌گردد.

فراحوان اتحادیه‌های کارگری برزیل به اعتصاب سراسری

اتحادیه های کارگری برزیل از کارگران خواسته اند که حدود سه هفته دیگر یعنی در تاریخ بیست و هشتم آوریل در اعتراض به پیشنهاد دولت مبنی بر تغییر قانون بازنشستگی، اعتصاب کنند. دولت برزیل  پیشنهادی ارائه داده که براساس آن،  سن بازنشستگی ۶۵ سال خواهد بود. ساعات کار روزانه نیز از ۸ به ۱۰ ساعت و به صورت هفتگی تا ۴۸ ساعت افزایش می یابد.

تعدیل در کارخانه قند یاسوج

هفت نفر از کارگران قرار دادی در واپسین روزهای کاری سال گذشته از سوی کارفرما برای تعدیل به واحد اداری کارخانه معرفی شدند.

حقوقهای معوقه کارگران سیمان مسجد سلیمان

کارگران کارخانه سیمان مسجد سلیمان که شمار آنها ۴۷۰ نفر است هنوز دستمزد بهمن، اسفند ماه سال گذشته، برخی مزایای رفاهی و ۲ ماه پاداش های نوسازی را دریافت نکرده‌اند.

حقوقهای معوقه کارگران چوفا

کارگران چوب و فلز اردکان (چوفا)، سه ماه مطالبات حقوق معوقه از کارفرما طلب دارند. عیدی این کارگران نیز در سال گذشته پرداخت نشده است. کارگران نگران موقعیت شعلی شان هستند. این کارخانه به طور موقت تعطیل است و مراجعات کارگران به مقامات محلی از جمله فرمانداری اردکان، تا کنون نتیجه ای نداشته است.