اکتبر می پرسد- عبداله دارابی- برگزاری کنگره پیشمرگان مسلمان کرد. سازماندهی سرکوب مقاومت آزادیخواهانه مردم در کردستان است.

اکتبر می پرسد-  عبداله دارابی- برگزاری کنگره پیشمرگان مسلمان کرد. سازماندهی سرکوب مقاومت آزادیخواهانه  مردم در کردستان است.
اکتبر، عبداله دارابی، روز یکشنبه 18 آبانماه 1393 جلسه هماهنگی برگزاری” مناسکی تحت عنوان تدارک برگزاری کنگره شهدای پیشمرگان مسلمان کُرد، کنگره ملی پیشمرگان مسلمان کرد ” در شهر سنندج توسط سپاه پاسداران، برگزار گردید. هدف از این جست و خیز و به میدان آوردن مزدوران پیشمرگان مسلمان کرد چیست؟ مؤلفه های دخیل در این تحرک ارتجاعی کدامند؟ 
عبداله دارابی: چنانکه میدانید” پیشمرگان مسلمان کرُد “، یک نهاد ارتجاعی مسلح اجیر  شده است که 35 سال قبل توسط رژیم اسلامی تحمیل شده بر مردم ایران تأسیس گردید. تأسیس این نهاد، مهر و نشان خاص تحولات سیاسی- اجتماعی دوره انقلاب 57 ایران را بر خود دارد. همانطوریکه میدانیم تاریخ آندوره و آن انقلاب را مردم ایران ساختند، ساکت کردن و بشکست کشاندن آن انقلاب کار چندان ساده ای نبود. رژیم تازه بقدرت رسیده مستبد و متکی به استثمار شدید نیروی کار ارزان نمیتوانست بدون مانع،  از لحاظ سیاسی خود را تثبیت کند و نظم و نسق سرمایه داری رژیم ماقبل خود را بر روی ویرانه های آن سوار کند و آسوده خاطر براریکه قدرت لم دهد.  دست یافتن جمهوری اسلامی به چنین هدفی مستلزم سرکوب نیروهای انقلابی آندوره بود که محکم ترین سنگر مقاومت آن در کردستان قرار داشت. غلبه بر سنگر مقاومت مردم در کردستان، احتیاج به یک نیروی مسلح و باز دارنده بومی داشت که پتانسیل مقابله با مقاومت انقلابی را در خود داشته باشد تا به کمک آن، دیگر نیرو های سرکوبگر رژیم ضد انقلابی جمهوری اسلامی در کردستان بتوانند جاپایی برای خود باز کنند و در نهایت امر این نهاد ارتجاعی را تحت عنوان یک نیروی نظامی و مسلح مردمی بخورد جامعه بدهند. این نهاد اجیر و ضد انقلابی، در شرایطی بنیاد نهاده شد که کارگران و مردم آزادیخواه و برابری طلب در کردستان، بدون وقع نهادن به یک رژیم ارتجاعی ساخته و پرداخته دست ملی- مذهبی ها و حزب توده و چریکهای فدایی اکثریت و حمایت آمریکا و دول غرب،  قاطعانه از دستاورد های انقلاب 57 مردم ایران دفاع  میکردند و از پذیرش حاکمیت قرون وسطایی این رژیم سر باز میزدند. ادامه دفاع از این روند انقلابی در کردستان، برای یک رژیم ارتجاعی چون جمهوری اسلامی ایران، قابل تحمل نبود بهمین خاطر، برای درهم شکستن سنگر انقلابی در کردستان، نهاد “پیشمرگان مسلمان کرَد”، را بعنوان یک نیروی نظامی بومی در صدر برنامه نظامی خود قرار دادند و برای تغییر دادن تحولات اجتماعی آندوره در کردستان، این نهاد لمپن و بغایت عقبمانده را از میان اوباشان جامعه بیرون کشیدند و به اسم پیشمرگان مسلمان کرَد به جامعه کردستان معرفی کردند. اما مقابله با این نیرو و افشای ماهیت بغایت ارتجاعی آن، برای مردمی که پیشتر در نبرد با این عوامل مرتجع در رژیم پهلوی دست و پنجه نرم کرده بود، چندان دشوار نبود. افشای ماهیت ارتجاعی این نهاد، از همان بدو ایجادش برای مردم انقلابی کردستان  امری روشن و مسجل بود. شکل گیری این نهاد ارتجاعی محصول یک شرایط معیین سیاسی- اجتماعی دوره انقلاب 57 ایران بود که سرانجامی نداشت و ادامه هارت و پورت و مانور و تحرکات امروز رژیم  و دیگر دم و دستگاه های مسلحش چون سپاه پاسداران و… نیز در زنده کردن این نیروی امتحان پس داده بجایی نخواهد رسید. چون مردم تشنه آزادی و برابری در ایران با گذشت 35 سال از مبارزه بی وقفه سیاسی- اجتماعی و نظامی علیه این رژیم، اکنون مترصد فرصتی هستند تا کل نظام پوسیده آنرا در هم بریزند و آنرا سرنگون کنند و نگذارند بیش از این به حیات ننگین و ضد انسانی اش ادامه بدهد.
هدف سپاه پاسداران از جست و خیز و گزافه گویی امروزشان بمنظور به میدان آوردن این نهاد امتحان پس داده، اساسا ناشی از یک شرایط نا مساعد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است که امروز دامنگیر کل نظام جمهوری اسلامی شده و سردمداران آن را دچار وحشت و اضطراب کرده است. وضعیت بسیار بد اقتصادی بیکاری وسیع و گسترده و گرانی سرسام آور، موانع و مشکلات جدی سیاسی- اجتماعی رژیم جمهوری اسلامی با جامعه ایران، ترس و هراس رژیم از گسترش اعتراضات اجتماعی،  مقاومت و ایستادگی مردم  کوبانی در برابر نیروی داعش و به عقب راندن این نیروی ارتجاعی، حمایت مادی و معنوی مردم کردستان ایران از مردم جنگ زده  شنگال و زنان و مردان مقاوم کوبانی و وصل کردن آنها به مقاومت و ایستادگی مردم شهر های کردستان در برابر رژیم داعش پرور جمهوری اسلامی، بی نتیجه ماندن مذاکرات بین ایران و دول غرب و…..، از جمله  رویداد های ناخوشایندی هستند که حاکمان جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش بهراس آورده  و آنها را بشدت نگران و مضطرب کرده است.  چون رویداد ها و اعتراضات پی در پی کارگران و مردم در محل کار و زندگیشان به خوبی سران رژیم را متوجه این کرده که بی پاسخی به  این همه نابسامانی موجود حاکم بر جامعه ایران، صرفا با حربه سرکوب عریان شهروندان آن پاسخ نخواهد گرفت. در نتیجه، برگزاری نشست پر هزینه روز یکشنبه 18 آبان 1393 در شهر سنندج، و بیاد آوردن” کشته شدگان وابسته به پیشمرگان مسلمان”، و امثالهم را باید در بطن همین اوضاع نامطلوب حاکم بر جامعه  تعریف و بررسی کرد نه هیچی دیگر. چون سران سپاه و دست اندرکاران این نشست، قول داده اند با صرف پول بیشتری تداوم  این مضحکه تمسخر آمیز را تا تبدیل کردنش به یک  مناسک دیگر بنام ” کنگره ملی پیشمرگان مسلمان کُرد”، کش دهند و سرانجام آنرا بخورد تعدادی آدم مرتجع و لمپن در جامعه کردستان بدهند، که عملا گامی و تلاشی بیشتر، برای سازماندهی سرکوب مقاومت آزادیخواهانه و برابری طالبانه  مردم در کردستان است.
اما این نقشه هم فقط خیال باطلی است که رژیم جمهوری اسلامی هرگز به نتیجه دلخواه از آن دست نخواهد یافت. این نقشه از همین ابتدا از جانب مردم انقلابی و مبارز و جتبش ازادیخواهانه و برابری طلبانه کردستان محکوم به شکست است. سردمداران رژیم اسلامی ایران با دست بردن به انبان پوسیده خود میخواهند چه چیز تازه ای از  کیسه  بیرون بکشند  و بخورد جامعه بدهند؟
در طی 35 سال اخیر نظام جمهوری اسلامی از پاسخ به مردم ایران عاجز و درمانده بوده است. حالا با نشان دادن نمایش تعدادی لات و لمپن اجیر شده بنام ” پیشمرگان مسلمان کرُد “، که منفور مردم هستند میخواهد مردم تشنه آزادی را بترساند و آنها را از تحرکات انقلابی و اعتراضی باز دارد! زهی خیال باطل!
این رژیم مطمئن باشد مردم کردستان بار دیگر اجازه نخواهند داد چنین نهاد مزدور واجیر شده ایی  دردفاع از جنایات رژیم آدمکش جمهوری اسلامی علیه مردم مبارز و آزادیخواه کردستان دست به فتنه و آشوب و ادمکشی بزنند و در رکاب پاسداران مزدور رژیم، بار دیگر جامعه را بجاک و خون بکشند دوران توهم سپری شده. مردم از جمله کارگران، زنان و جوانان انقلابی بعنوان بخش عظیم جامعه برای سرنگونی کل نظام پوسیده جمهوری اسلامی در کمین اند انها این رژیم را عامل و مانع اصلی سعادت و رفاه و خوشبختی خویش می دانند. مردم کردستان بخوبی میدانند بار دیگر با این بازماندگان شکست خورده مفتی زاده ، سلفی  و مرتجعین محلی، بازسازی نهاد نخ نمای”پیشمرگ مسلمان کرد”، غیر ممکن است و بجایی  نخواهد رسید. همگی این مزدوران، برای جوانان انقلابی کردستان شناخته شده اند و اگر بخواهند تحت هر عنوانی علیه مردم آزادیخواه بمیدان بیایند ، مردم این بارنیز با آنها بطور جدی تر از گذشته، رودررو مقابله خواهند کرد. و پوزشان را بدتر از گشته بخاک خواهند، مالید!
مردم شهر های کردستان و در پیشاپیش آنها جوانان مبارز و انقلابی، از همین امروز تا روز برگزاری مناسک ” کنگره ملی پیشمرگان مسلمان کرُد “، به مبارزه علیه احیای این نهاد ارتجاعی و ضد مردمی خواهند ایستاد و به اشکال مختلف به میدان مبارزه علیه اینها خواهند آمد و بهر نحو ممکن علیه این سیاست شکست خورده و ضد مردمی رژیم ایران مبارزه خواهند کرد و اجازه نخواهند داد  بار دیگر این نهاد سناریو سیاهی مسبب ناامنی، ترور و خشونت درجامعه شود.
عبداله دارابی – 7 آذر ماه 1393- 28 نوامبر 2014
با سپاس از شما!