اژدر امیری -کشتار دهه شصت و آنتی امپریالیست ها

کشتار دهه شصت و آنتی امپریالیست ها

حال که نوار بی انتهای منتظری با سفیران مرگ منتشر و موجب شده تا دوباره نور افکنی به جوانب گوناگون  قتل عام این دهه و مورد شصت و هفت  ، هم از سوی فرماندهان و مجریان  این کشتار و هم از سوی خانواده  جان باختگان در قالب فردی ، سازمانی ، حزبی  انداخته شود ، نورافکنی که هیچگاه از سوی مخالفین رژیم ، حزبی و سازمانی و فردی با همه تنوعات فکری اشان خاموش نشده بود ، حال بد نیست و ضرری هم ندارد که ما نورافکن را به گوشه های دیگر و کمتر مورد توجه و پرداخته شده بیفکنیم  و ببینیم در این ایام که رژیم داشت  گوشتها را در سردخانه ها “انباشت” ، و از گوشتها پشته ها و کوه ها ساخته بود و یا به تعبیری “دوران طلایی پرگوشت ” ، در این ایام دیگران مثلن چکار میکردند ؟

منظور از این “دیگران ” هم آنتی امپریالیست ها می باشد ؛ و البته نه نوع داخلی اش که می شناسیم  و حساب اش را کف دستش گذاشتند ، بلکه نوع خارجی و معروف ترین هایش ، نوعی که ، آخوندی را که با دست  “مبارک ” خودش فرمان قتل هزاران انسان را امضاء کرده بود ، آخوندی را که با دست ” مبارک ” خودش پانصد نفر را خفه ، هزاران نفر را با یک ، دو ، سه  تیرباران کرده بود ، قاچاقی وارد سوسیالیسم کردند ، قاچاقی متحد سوسیالیست ها و سوسیالیسم دانستند ، قاچاقی دوست و متحد کارگران کردند ! عمری ست که به این حرفه مشغولند و به تمامی زیر و بم ها و راه های ورود و خروج قاچاق ” کالا ”  آشنا ، از قاچاق افسران جهان عرب به درون سوسیالیسم بگیر تا  “بیت معزز” امام رضوان ! و تا …

یکی از این  آنتی امپریالیست ها و عزیز دور دونه بعضی ها مثلن پاپا فیدل ، فرمانده فیدل می باشد . واقعآ در این دوران که رژیم مشغول این جنایات بود و دوران پس از این ، مثلن پاپا فیدل چکار میکرد ؟ از سکوت قبرستانی به اصطلاع غرب و امپریالیست ها زیاد خوانده ایم و شنیده ایم ، به اصطلاع مثلن شرق و آنتی امپریالیست ها خیلی زبان درازی کردند و جنایات را محکوم کردند ؟ از سکوت فرمانده فیدل و شرکاء چی ؟ حالا بقول ایرانی ها سکوت تو سرش بخوره و کاش فقط سکوت میکرد ؛ و تا این درجه سقوط نمیکرد و نمیرفت با این جانیان  در تهران  دست دهد و جفت پا با پوتین های ارتشی اش بر روی اجساد خاوران ها رژه نمی رفت و غیر مستقیم  نمی گفت : بکش ! ما درصحنه بین المللی هوایت را داریم ، نمیرفت و بر گور خمینی دسته گل نمی گذاشت و به گردن خاتمی عالی ترین نشان دولتی کوبا را آویزان نمیکرد و اصلن نمی گفت :

” امام تنها رهبر دینی است که به تغییر  انسانی جهان می اندیشد ،… اسلام تنها دینی است که جهاد و شهادت و مبارزه با نابرابری و ظلم را به عنوان یک عمل دینی قبول دارد . ” ، از سخنان “گهربار” پاپا فیدل و یا ..

” انسان های بزرگ (امام) در خانه های کوچک زندگی میکنند . ”

در بازدید از محل امام راحل در جماران و گذاشتن دسته گل به روی قبر همین ” انسان بزرگ ” امام راحل که یکجا فرمان قتل هزاران انسان را صادر کرده بود .

بله ! انسان های بزرگ  وقتی هم قتل میکنند ، دیگر قتل اشان هم نمی تواند در مقیاس خرد و ریز  “ناچیز” باشد ، در مقیاسی بزرگ متناسب با قد و قواره بزرگوارشان ، در مقیاس هزاران نفره کشتار میکنند . و انسان های بزرگ که پاپا فیدل هم یکی از این انسان های بزرگ دوران ما میباشد وقتی هم اشتباه میکند ، اشتباهش  هم به همان اندازه بزرگ و دارای عواقبی شوم ! عکس هایش هست !

و دیگری سفر دختر و پسر چه گوارا ، آلیدا و کامیلو گوارا به تهران برای حضور و حمایت از برنامه بسیج ” چه مثل چمران ” !

و دیگری  چاوز ” خاک بر سر ” ، این لوفت گیتاریست و سوسیال کاتولیک  بولیواری و حمایت های بیدریغ اش از حکومت اسلامی و شخص احمدی نژاد  و فوتسال بازی و آش نذری بهم زدن و خوش و بش هایش با جانیان حاکم در تهران !

و دیگری  اوا مورالس و دیگری دانیل اورتگا و دیگری خاندان سلطنتی کره شمالی و …!

و سرانجام  روس ها و سرزمین پدری و مادری آنتی امپریالیست  ها ، و سزار بزرگ اش پوتین و هدیه قران روسی اش به خامنه ای ، از این سرزمین است که تخم آنتی امپریالیستی به سراسر جهان پاشیده میشود و هر آخوند اولترا  ارتجاعی شرقی و هر افسر جوان  شرقی ، هر حماسی و حزب الهی ، هر ارتجاع به اصطلاع شرقی و لاتینی قاچاقی وارد سوسیالیسم میشود .

اون آمریکا و فرانسه و آلمان و انگلیس و به اصطلاع امپریالیست ها که  “در خیال” می خواستند کمربند سبزی حول و حوش شوروی سابق ایجاد کنند ، غافل از اینکه  کمر بند سبز شد شلاقی سیاه در دست روس ها برای تنبیه و گوشمالی آمریکا و غرب و نیز پرکردن حساب های بانکی  بانک روسیه روسیا از قبل فروش اتم و سلاح و غیره  !

از صد تا ضد امپریالیست و از صد تا ضد امپریالیست ایرانی ، نود و نه تای اش سر از جیب آخوند  و بیت معزز رهبری در می آورد ! مجبور است ! فشار تئوریک مجبورشان میکند ! فشار تئوریکی که آنها را خواه ناخواه ، آگاهانه یا نا آگاهانه ، مستقیم یا غیر مستقیم به همکاری عملی با رژیم اسلامی میکشاند .

در این دوران دهه شصت و مورد شصت و هفت که رژیم مشغول قتل عام بود ، و نیز در تمام این سی و هفت سال جنایت ، هیچگاه نه پاپا فیدل (کوبا) ، نه دختر و پسر چه ، نه چاوز و جانشین اش مادورا (ونزوئلا) ، نه اوا مورالس ، نه ارتگا ، و نه بطور کلی آمریکای لاتین ” عزیز ” ، نه روسیه و سزار بزرگ اش پوتین ، و نه به اصطلاع شرق ، دوست و رفیق کارگران و زحمتکشان ایران ، دوست و رفیق سوسیالیست ها و کمونیست های ایرانی نبودند ، بدتر اینکه حامیان پر و پا قرص این رژیم در صحنه بین المللی بودند  . آمریکا و اروپا و به اصطلاع غرب هم نبودند .

آنانکه به جنبش ” نه میبخشیم ، نه فراموش میکنیم ” تعلق دارند ، آیا دوست دارند بیاد آورند و فراموش نکنند که نامبردگان و نام آوران جهان ضد امپریالیستی هم دوست آنان نبودند ؟  لازم بود این هم یادآوری شود .

اینکه انتهای نوار منتظری کجاست ، تنها میتواند و باید آنجایی باشد که دیگر اثری از حکومت اسلامی در ایران نمانده باشد و نوار حکومت وحشت را قیچی کند . اینکه پایان وحشتناک به از وحشت بی پایان است مسئله نوار تاریخ است و انسانهای سازنده این تاریخ و نقش کارگران و کمونیست ها و سوسیالیست ها در این تاریخ .  

اژدر امیری . 04.10.2016