اژدر  امیری -جنگ اردوغان با تئوری تکامل انواع  !

جنگ اردوغان با تئوری تکامل انواع  !

 فرمانروایان امروز ترکیه در میدانهای بسیاری در حال جنگند ، و نه فقط در حال جنگ با اکثریت جامعه ترکیه ، بلکه با دیگران و غریبه ها هم ، گاه با روسیه ، گاه با سوریه ، گاه با عراق ، گاه با اسرائیل  ، گاه با داعش (ظاهرآ )، گاه با کردها ، و گاه با اروپا و اروپائیان ، و اینبار هم فرمانروایان امروز ترکیه جبهه جنگی جدیدی را باز کرده اند که سرنوشت اش مانند دیگر جبهه های جنگی اش مشخص نیست ، آنهم جنگ با تئوری تکامل انواع داروین !

به بیان درست تر و آشنا تر  اردوغان و حزب و تیم همراهش می خواهند در ترکیه انقلاب فرهنگی کنند و به اصطلاح رایج جنگ نرم افزاری کنند ، گذشته از چینی های دوران مائو ، برای ایرانی ها و ایرانی هایی که  معنای انقلاب فرهنگی سروش ها و کار بدستان امروزی حکومت اسلامی  به رهبری قصاب اواخر قرن بیستم یعنی خمینی را دیده اند و با  گوشت و پوست و استخوان  لمس کرده اند روشن است که این انقلاب فرهنگی یعنی چه و چه عواقب وحشتناک و زیانباری  برای جامعه مدرن ترکیه بهمراه دارد .

موضوع از این قرار است که وزیر آموزش و پرورش ترکیه  ایسمت یلماز  Ismet Yilmaz   با تائید اردوغان و حزب اسلامی حاکم عزم و جزم کرده اند که تئوری تکامل انواع داروین  Evolutionstheorie   را از کتاب های درسی ( بیولوژی ) خط بزنند و حذف کنند ، و با این تئوری همان برخوردی را بکنند که رئیس انجمن گوشت قرمز ترکیه آقای بولنت تونچ با گاوهای هلندی کرد ، یعنی ” ویزای ” اقامت گاو های هلندی را باطل و اعلام کرد که گاوهای هلندی به کشور خودشان برگردنند ! و ترکیه تنها به گاوهای خودش اقتدا و اکتفا خواهد کرد ! خب دیگه اینهم از ثمرات انقلاب فرهنگی است و انقلاب فرهنگی مورد نظر اردوغان و ایسمت یلماز هم از همین جنس است .

سالهاست که اردوغان و حزب اش  دارند کمپین ” مقدسی ” را بر علیه اوولوسیون تئوری به پیش می برند ، مثل دیگر فاندامنتالیست های مسیحی در آمریکا و اروپا ، سال 2009 شورای علمی ترکیه از انتشار مقاله ای در باره داروین در یک نشریه علمی دولتی به خشم می آید و سردبیر ( زن )  نشریه را اخراج میکند ، و سال  2011 از اینکه معلم دبیرستانی در آنکارا در مقابل این سئوال دانش آموز که آیا انسان از نسل میمون است ؟ به تشریح تئوری اوولوسیون  می پردازد و پرداخته  ، والدین متعصب و دگم دانش آموز به دادگاه شکایت می برند . و امروز یعنی سال 2017 روز و سالی ست که این کمپین ها باید به یکجایی  برسند ، و به اینجا برسند که از این پس  معلمین ترک  باید ” علوم ” اسلامی و اسلام  را تدریس کنند ، و نه چارلز داروین غربی و غریبه ! بنابراین داروین و تئوری تکامل انواع اش حذف !

دلیل اردوغان و ایسمت یلماز برای این حذف ” تاریخی ” خیلی ساده است ،  میگویند آقا این تئوری تکامل انواع  خیلی  پیچیده  Schwierig  است ! هم معلمان را به دردسر می اندازد و هم خارج از درک و فهم دانش آموزان ترکیه  ! و ترک ها و ترک های اردوغان و ایسمت یلماز اصلن علاقه ایی به مسائل پیچیده و سخت ندارند ، همین روایت های  ” ساده ” کتب آسمانی برای ترک ها کافی است ! همین روایت ” جاهلانه ” ساده که هوکوس پوکوس و با یک فوت اینهم جهان و اینهم آسمان هفت طبقه ، برای پرهیز از پیچیدگی برای ترک ها کافی است دیگه ! خب حالا خدای خالق این جهان با همه سیارات و کهکشانهایش و با فواصل میلیون ها سال نوری و با یک اجی مجی ، بدون شکر گزار و نماز گزار چه معنی میتواند داشته باشد ؟ برای کی خالق این جهان است ؟

بقول سورن کیرکگارد فیلسوف دانمارکی و تئوری اش در مورد کسالت و کسالت باری  Langweiligkeit ، خدا  که از خالق بودن خودش خسته شده و حوصله اش سر رفته بود که یعنی چه حالا من خالق این جهان ؟ و این جهان بدون شکر گزار و نماز گزار ، جهان خیلی کسالت بار و خسته کننده می باشد ، بنابراین فوت کردند و آدم خلق شد ! و برای اینکه این آدم هم تنها نباشد و حوصله اش سر نرود و از تنهایی دق نکند ” و نیز پاره ای مسائل  دیگر ” ، اینهم اجی و مجی  و اینهم حوا ! و این روایت ساده ، بی آلایش ، بی نقص ، بدون ابهام  و بدون پیچیدگی ! روایت مورد علاقه اردوغان و ایسمت یلماز است که باید در مدارس ترکیه بجای تئوری های پیچیده بنشیند !

موضوع و قضیه تنها بر سر این دعوا  و جنگ قدیمی بین ماتریالیست ها و ایده آلیست ها ، و تئوری تکامل انواع داروین نیست و به همین جا هم ختم نمیشود ، قرار است حتی تئوری نسبیت اینشتین را هم از دروس فیزیک حذف کنند و بجایش فیزیک ابو علی سینا را بنشانند و حتمآ بجای شیمی هم کیمیاگری ! در طرح نظام آموزشی جدید ” ضد امپریالیستی و ضد بورژوازی ترانس آتلانتیک  ” قرار است از هر گونه اشاره ای به دانشمندان غربی و دستاوردهای علمی جهان غرب خودداری شود و بیشتر  بقول خودشان بر دانشمندان شرقی و اسلامی تاکید شود ! یا همان شعار آشنا برای ایرانی ها ” خودمون داریم ، خوبش هم داریم ! “

برای یک چنین طرح آموزشی ساده برای دانش آموزان ترکی ، اصلن نیازی به فیزیک و شیمی و ریاضیات و … و کلآ وزارتی به نام وزارت  آموزش و پرورش نیست ، راه حل  ساده و بی دردسر اینست که ، اینکه :

در مدارس ترکیه  زنگ اول قرآن ، زنگ دوم قرآن ، و زنگ های بعدی هم قرآن  تدریس شود ! و این  یعنی همان وزارت مساجد و امامان معلم برای جلوگیری و پرهیز از مسائل پیچیده ، مناسب ترین نظام آموزشی برای ترک ها است !

شاید اردوغان و ایسمت یلماز و حزب اسلامی حاکم با توجه به شرایط امروز و توازن قوا و آنارشی ناب در منطقه بتوانند این طرح را پیاده و اجرایی کنند ، اما فقط و تا زمانیکه قدرت سیاسی را در دست دارند ، قطعآ جامعه مدرن ترکیه این انقلاب فرهنگی و این نظام آموزشی ” ساده ” را تحمل نخواهد کرد و قطعآ به شیوه های گوناگون واکنش نشان خواهد داد و قطعا هم موجب تلاطمات شدیدی در سطح جامعه خواهد شد ، همانطور که در ایران شاهد بودیم .

ما ماتریالیست های جدید و دوست داران داروین که ” خدا را زیست شناسی بیرون انداخت ” ، تنها از ضد داروینی هایی چون اردوغان و ایسمت یلماز و برادران اسلامی شان  در ترکیه ، در ایران  ، و در منطقه ، درد و رنج نمی کشیم ، از این نئو داروینیست ها ی ایرانی و منطقه ایی که آخوند و بچه آخوندی چون اردوغان و امثالهم را ، قاچاقی و با جعل آشکار نظرات داروین ، جزو ” نوع ” انسان قرار میدهند و به محض اینکه این جانوران درنده از سر درنده خویی  ناب محمدی شان  علیه اروپا و غرب و ترانس آتلانتیکی ها عربده میکشند ، فورآ یار و همراه و رفیق ” انقلاب اشتباهی ” خودشان  نتیجه میگیرند و می پندارند هم سخت در رنج و عذاب هستیم .

اژدر  امیری  . 28.06.2017