انجمن کارگری جمال چراغ ویسی – در دفاع از افزایش دستمزد کارگران (٢ میلیون تومان)

در دفاع از افزایش دستمزد کارگران (٢ میلیون تومان)

انجمن کارگری جمال چراغ ویسی

نظام سرمایه داری ایران و خادمان و حامیان این نظام در نهاد های ضد کارگری خود هر ساله برای میلیون ها کارگر و زحمتکش در ایران تعیین دستمزد می کنند و حقیرانه ترین دستمزد ها را برای میلیون های انسان طبق قوانین موجود اجرایی می کنند.

شورای عالی کار با مکانیزم سه جا نبه گرایی همه ساله در راستای منافع سرمایه داران گام برداشته است و سعی و تلاش این نهاد همچون دیگر نهاد های سرمایه سالار در این است که بتوانند نازلترین دستمزد ها را مبنی حقوق کارگران قرار دهند . همه کارگران اگاهند که نهاد های شورای اسلامی کار ، شورایعالی کار ، مجمع نمایندکان و… همگی از اعوان و انصار نظام سرمایه داری می باشند . این نهاد ها هم در تعیین دستمزد های زیر خط فقر نقش ایفا می کنند و هم به مثابه بازوی سرکوب و امنیتی سرمایه داران در کار خانه ها و مراکز کارگری وارد عمل شده اند و در سرکوب اعتراض کار گران نقش و جایگاهی خاصی داشته اند . یکی از وظائف کارگران آگاه وپیشروان جنبش کارگری افشای بیشتر چهره ی سرمایه سالارانه و سرکوب گر نهاد های وابسته به دولت سرمایه است .
امسال ما شاهد حضور اعتراضی کارگران برای افزایش دستمزد ها بوده ایم . کارگران ماهشهر ، فعالین جنبش کارگری ، کارگران در بند شاهرخ زمانی ، بهنام ابراهیم زاده ،محمد جراحی و.. و همچنین کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری با احساس مسئولیت بیشتر از گذشته نه تنها از خواست افزایش دستمزد 2 میلیون تومان به حمایت برخواسته اند ، بلکه با درک عمیق مبارزه متحدانه پیام آور اتحاد عمل حول مبارزه افزایش دستمزد شده اند .
ما هم به عنوان “انجمن کارگری چراغ ویسی ” که خود را بخشی از جنبش کارگری ایران می دانیم از مبلغ 2 میلیون تومان پیشنهادی کارگران و نهاد های کارگری حمایت کرده و اعتقاد داریم با صدای واحد و هماهنگی و سازماندهی سراسری و ایجاد تشکل های مستقل کارگری می توانیم به خواست و مطالبات آنی و آتی خود دست یابیم .
زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران
انجمن کارگری جمال چراغ ویسی
14/03/2014