اعلامیه حزب حکمتیست-۸ مارس: علیه حجاب اسلامی، علیه جمهوری اسلامی

اعلامیه حزب حکمتیست

۸ مارس:

علیه حجاب اسلامی، علیه جمهوری اسلامی

 

۸ مارس، روز جهانی زن، روز جهانی مبارزه برای آزادی و برابری فرا می رسد. ۸ مارس امسال روزی مهم و تعیین کننده است. جامعۀ ایران در آستانه یک تحول انقلابی بسر می برد. بیش از یکماه است که مردم برای سرنگونی رژیم اسلامیِ زن ستیز به خیابان ها آمده اند. فریاد های “جمهوری اسلامی نمیخوایم، نمیخوایم!” در خیابانها طنین انداز شده است. زنان آزادیخواه مبارزه علیه حجاب اسلامی، این بیرق رژیم و جنبش زن ستیز اسلامی را بشکل آشکار و علنی به پیش می برند. دهها زن بعلت اعتراض علنی به حجاب اسلامی به زندان افتاده اند. جنبش آزادی زن بدنبال اعلام جنگ علنی و آشکار علیه رژیم اسلامی قصد عقب نشینی ندارد. مبارزاتِ سرنگونی طلبانۀ توده های مردم با مبارزه علیه حجاب اسلامی و آپارتاید جنسی درهم تنیده است.

جنبش آزادی زن آگاه است که برای کسب حتی یک خواست کوچک خویش نیازمند سرنگونی رژیم اسلامی است. از اینرو عزم جزم کرده است که بهمراه جنبش انقلابی مردم جمهوری اسلامی را به زیر بکشد. مبارزۀ زنان برای آزادی و برابری آنچنان وحشتی بر وجود این نظام ضد زن و عقب مانده انداخته است که بخشی از سخنگویانش از گوشه و کنار بیرون آمده و اعلام می کنند: “حجاب نباید اجباری باشد!”، “اشتباه کردیم حجاب را بر زنان تحمیل کردیم!” اینها تمهیداتی نه تنها برای حفظ رژیم اسلامی، بلکه برای حفظ حجاب اسلامی و اسلام است. اسلامشان دارد بر باد می رود. پیروزی جنبش آزادی زن در مرزهای ایران محدود نمی ماند؛ تاثیرات آن بر کل دنیای تحت حاکمیت اسلام حس خواهد شد. جنبش آزادی زن پرچمدار مبارزه علیه زن ستیزی اسلامی و جنبش اسلامی در کل منطقه است.

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست به استقبال ۸ مارس می رود و مردم ایران را فرا میخواند که این روز را به روز گسترش مبارزه برای تعیین تکلیف جدی علیه موجودیت رژیم اسلامی تبدیل کنند. در این روز باید با صدای رسا فریاد برآوریم: مرگ بر جمهوری اسلامی! مرگ بر حجاب اسلامی! مرگ بر آپارتاید جنسی! مرگ بر نظام زن ستیز! زنده باد آزادی و برابری. حزب حکمتیست برای آزادی واقعی و بدون قید و شرط زنان و برابری کامل و واقعی زن و مرد مبارزه می کند. برنامۀ “یک دنیای بهتر”، برنامه حزب، مطالبات آزادیخواهانه و برابری طلبانۀ زنان و شرایطی که این آزادی و برابری قابل دستیابی است تدوین و ترسیم کرده است. حزب با تمام قوا برای سرنگونی جمهوری اسلامی مبارزه می کند و می کوشد که انقلاب توده های مردم برای سرنگونیِ نظام سرمایه داری و برقراری جمهوری سوسیالیستی، تنها نظامی که می تواند آزادی بی قید و شرط زنان و برابری کامل و واقعی زن و مرد را تامین و تضمین کند، رهبری نماید.

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست زنان آزادیخواه و برابری طلب را فرا می خواند که به صفوف حزب بپیوندند تا با هم و در کنار هم این رژیم و نظام زن ستیز را به زیر کشیم و دنیایی بسازیم که در آن از زن ستیزی، تبعیض جنسیتی، فرودستی زنان، ستمکشی زنان، سرکوب زنان و خشونت علیه زنان خبری نباشد.

زنده باد ۸ مارس!

مرگ بر جمهوری اسلامی!

مرگ بر حجاب اسلامی!

مرگ بر آپارتاید جنسی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

 

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست

٢٦ بهمن ١٣٩٦- ١٥ فوریه ٢٠١٨