اعلامیه حزب حکمتیست -ماخواهان پایان بیدرنگ اعتصاب غذای جعفر عظیم زاده هستیم

 

اعلامیه حزب حکمتیست

 

ماخواهان پایان بیدرنگ اعتصاب غذای جعفر عظیم زاده هستیم

 

* جمهوری اسلامی مسئول جان جعفر عظیم زاده است. 

دو ماه از اعتصاب غذای جعفر عظیم زاده میگذرد. در اینمدت سازمانهای کارگری جهان، احزاب و جریانات اپوزیسیون، فعالین کارگری در داخل و خارج و دوستداران جنبش کارگری، ضمن حمایت قاطع از خواست جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی، خواهان پایان دادن به اعتصاب غذای وی شدند. بسیار روشن است که مسئولیت هر اتفاق ناگواری که برای جعفر عظیم زاده رخ دهد در درجه اول و تماما بعهده جمهوری اسلامی است. اگر بدست رژیم اسلامی بود تک تک فعالین کارگری را نابود میکرد. کمااینکه تاکنون با پرونده سازی امنیتی بسیاری از فعالین کارگری از جمله جعفر عظیم زاده را به زندان و اخراج و احکام سنگین محکوم کرده است.

جعفر عظیم زاده در مدتی که در بیمارستان سینا بستری است، علیرغم داشتن سرم هنوز در اعتصاب بسر میبرد و بر تصمیم خود پای میفشارد. زمان طولانی اعتصاب وی را به آستانه خطر جدی جانی رسانده است. ما ضمن احترام به تصمیم فردی جعفر عظیم زاده از نزدیکان و یاران جعفر انتظار داریم که تمایل و درخواست حامیان وسیع مطالبات مندرج در نامه مشترک وی و اسماعیل عبدی مبنی بر خاتمه دادن به اعتصاب غذا را بطور جدی در نظر بگیرند. در این اوضاع نباید نظاره گر به کُوما رفتن و از دست رفتن جعفر عظیم زاده بود. نابودی عظیم زاده تنها آرزوی جمهوری اسلامی است. جعفر باید زنده بماند، در درجه اول برای خود و شریک زندگی و فرزندانش و همینطور ادامه فعالیتهایش در جنبش کارگری.

در اینروزهای سرنوشت ساز هر نوع غفلتی میتواند منجر به یک فاجعه شود. فاجعه ای که قابل جبران نیست و تاثیرات بشدت مخربی برجای خواهد گذاشت. در وضعیت وخیم کنونی جعفر عظیم زاده هر ساعت و دقیقه مُهم است. یاران و نزدیکان جعفر باید کاری بکنند، تصمیمی بگیرند و از وقوع فاجعه جلوگیری کنند. فردا ممکن است بسیار دیر باشد. جان جعفر عظیم زاده در خطر جدی قرار دارد. نباید گذاشت جعفر از دست برود. نباید به خواست هم طبقه ای های جعفر در ایران و خارج ایران بی توجه بود. تصمیم فردی مهم و محترم است اما منفعت جمعی و جنبشی حُکم میکند که جعفر به اعتصاب غذایش پایان دهد و در این امر نزدیکان جعفر عظیم زاده نقش مهم و تعیین کننده دارند.

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

 

۸ تیر ۱۳۹۵ – ۲۸ ژوئن ۲۰۱۶