اعلامیه حزب حکمتیست – در آستانه اول مه تهدیدهای جمهوری اسلامی را متحدانه خنثی کنیم

اعلامیه حزب حکمتیست
در آستانه اول مه تهدیدهای جمهوری اسلامی را متحدانه خنثی کنیم

حکومت ضد کارگری جمهوری اسلامی علیه روز جهانی کارگر و ممانعت از برگزاری مراسمهای آن به میدان آمده است. امسال نیز برای هیچ تجمع و مراسم مستقل کارگری مجوز صادر نکرده اند. از مدتی قبل تهدید فعالین کارگری را از جمله در تهران و سنندج و بوکان و بعضی شهرها و مراکز کارگری شروع کرده و تعدادی از فعالین کارگری را به اطلاعات فراخوانده اند. فضای رعب و شرایط امنیتی را تشدید کرده اند. ممانعتها و ایجاد محدودیت حتی دامن نهادهای ضد کارگری خود “نظام اسلامی” امثال خانه کارگر را هم گرفته و عنصرجنایتکاری چون رفسنجانی به صادر نشدن مجوز برای مراسم خانه کارگراعتراض دارد. همزمان با تهدید و ارعاب روی دیگر سکه، ادامه ترفندها و شگردهای ضد کارگری در قالب “هفته کارگر” و کشاندن کارگران به مراسم کنترل شده دولتی سخنرانی “رئیس جمهور” در روز جهانی کارگر نیز راه افتاده است. عکس العمل جمهوری اسلامی به مثابه یک حکومت تمام قد ضد کارگری امر تازه ای نیست، ابعاد تهدیدها و ترفندها و حساسیت امسال به روز کارگر نشانه فشار اعتراض و مطالبات گسترده طبقه کارگر ایران از یکسو و هراس جمهوری اسلامی از فوران خشم طبقه کارگر و مردم به مناسبت روز جهانی کارگر علیه کلیت نظام فاسد و جنایتکار جمهوری اسلامی است.
واضح است در آستانه اول مه تهدیدات و یا شگردها و ترفندهای ضد کارگری برای ممانعت از برگزاری مراسمهای کارگری اول مه و ممانعت از ابراز وجود طبقه کارگر ایران است. در مقابل اقدامات و شگردهای جمهوری اسلامی علیه اول مه و علیه فعالین کارگری متحدانه باید اقدام کرد. این بخشی از تلاش همه جانبه برای برگزاری مراسمها و جشنهای کارگری در اول مه است. حزب حکمتیست همگام با رهبران و فعالین کارگری و نهادهای کارگری مستقل،سازماندهی چنین مقابله متحدانه ای را برای خنثی کردن تهدیدها و شگردهای جمهوری اسلامی را بسیار ضروری میداند. ما بر برگزاری مراسمهای مستقل کارگری تاکید میکنیم و از کارگران میخواهیم در مراسمهای دولتی و از جمله بساط سخنرانی “رئیس جمهور برای کارگران” شرکت نکنند.
در اول مه اتحاد و همبستگی کارگری را باید محکم و به صحنه بکشانیم. در این راستاتهدیدها و ممانعتهای جمهوری اسلامی را باید متحدانه خنثی کنیم. در روز جهانی کارگر دست دولت و سرمایه داران و اوباش آنها از سر کارگران و فعالین کارگری باید کوتاه گردد.

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
10 اردیبهشت 1393 – 30 آوریل 2014
www.hekmatist.org