اعلامیه حزب حکمتیست-ترور در سن پترزبورگ،شهروندان عادی قربانیان تروریسم اسلامی و تروریسم دولتی

اعلامیه حزب حکمتیست

ترور در سن پترزبورگ،

شهروندان عادی قربانیان تروریسم اسلامی و تروریسم دولتی

عصر امروز دوشنبه ۱۴ فروردین انفجار یک بمب در متروی سن ‌پترزبورگ موجب کشته شدن ۱۱ نفر و زخمی شدن ۳۹ نفر شد. بنا به گزارش رسانه ها این انفجار در واگن قطار در بین دو ایستگاه روی داده است. همینطور یک بمب عمل نکرده در یک ایستگاه‌ دیگر متروی این شهر کشف شده است.

عملیات تروریستی در سن پترزبورگ و کشتار شهروندان غیر نظامی در قطار و فرودگاه، ادامه تقابل و جنگ تروریستها است که هر روز در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و اروپا از شهروندان و مردم غیر نظامی قربانی میگیرد. هر ماه در عراق و سوریه و لیبی و یمن بیش از هزار نفر قربانی جنگ و تقابل تروریستهای متفرقه میشوند. امروز دیگر اخبار مربوط به ترور و توحش به کامرون و نیجریه و عراق و افغانستان و سوریه و لیبی و یمن محدود نمیشود بلکه از استانبول تا بروکسل و پاریس و از استکهلم و آمستردام تا لندن و سن پترزبورگ و هر گوشه کشورهای “امن” در ناامنی و نگرانی کشتار جمعی و ترور بسر میبرد. یک نتیجه جنگ تروریستها و رقابتهای قدرتهای سرمایه داری برسر حوزه نفوذ اینست که امروز هرگوشه جهان و از جمله مدرسه و اتوبوس و قطار و فرودگاه و مرکز خرید و سینما و کنسرت و بیمارستان به هدف حمله تروریستی تبدیل شده است. تروریسم مانند بختک سیاهی زندگی و امنیت شهروندان را در چهارگوشه جهان گرو گرفته است.

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست ضمن همدردی انسانی با قربانیان ترور در سن پترزبورگ و هرگوشه جهان اعلام میکند که پایان دادن به تروریسم کار دولتهای تروریست و دستجات تروریست نیست. مادام که شهروندان پیشرو جهان و در راس آنها طبقه کارگر علیه اردوهای تروریستی بطور قاطع و با یک پلاتفرم روشن و آزادیخواهانه بمیدان نیامده است، راهی جز تمکین به توحش ترویستی و موئتلف شدن مستقیم و یا ضمنی با بلوکی از دولتها و دستجات تروریستی ندارد. پایان دادن به تروریسم کار بشریتی است که منفعتی در اهداف دولتهای تروریست و دستجات اسلامی و غیر اسلامی تروریستی ندارد.

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

 

۱۴ فروردین ۱۳۹۶ – ۳ مارس ۲۰۱۷