اعلامیه حزب حکمتیست -ترور در استانبول شهروندان عادی قربانیان تروریسم

 

اعلامیه حزب حکمتیست

ترور در استانبول

شهروندان عادی قربانیان تروریسم

عملیات تروریستی در فرودگاه استانبول  و کشتار شهروندان عادی صحنه تکان دهنده دیگری از توحش تروریسم اسلامی است که جانیان داعش مرتکب آن شده اند. ادامه تقابل تروریسم اسلامی و دولتی هر روزه در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و اروپا از شهروندان و مردم غیر نظامی قربانی میگیرد. هر ماه در عراق و سوریه در آمارهای بالا و گسترده انسانهای زیادی قربانی جنگ و تقابل تروریسم دولتی و دستجات تروریستی اسلامی و غیر اسلامی گوناگون  میشوند. امروز دیگر اخبار مربوط به ترور و توحش به عراق و افغانستان و سوریه و لیبی و یمن و کامرون و نیجریه محدود نمیشود بلکه از استانبول تا بروکسل و پاریس و از استکهلم تا لندن و آمستردام و اورلاندو در ناامنی و نگرانی کشتار جمعی و ترور بسر میبرد. ماحصل جنگ تروریستها و رقابتهای قدرتهای سرمایه داری برسر حوزه نفوذ اینست که امروز هرگوشه جهان و از جمله مدرسه و اتوبوس و قطار و فرودگاه و مرکز خرید و محل تردد و سینما و کنسرت و بیمارستان به هدف حمله تروریستی تبدیل شده است. تروریسم مانند بختک سیاهی زندگی و امنیت شهروندان را در چهارگوشه جهان گرو گرفته است.

دولتهای آمریکا و روسیه و دولتهای اروپائی تا حکومتهای فاسد کشورهای موسوم به ائتلاف عربی، ترکیه و جمهوری اسلامی و دولت بشار اسد و صدها گروه و ارتش دست ساز که هرکدام منفعت یک دولت یا بلوکی از دولتها را پیش میبرند، اینها مجموعا عاملین و بانیان ترور و توحش در دنیای امروز هستند. ترور در استانبول توسط داعش صورت گرفت اما خود داعش، در تمامی سالهای اخیر مورد حمایت دولت دست راستی اسلامی ترکیه و جنایتکاری مثل اردوغان بوده است. تروریسم داعش محصول مراکزی است که به تروریسم اسلامی در رقابتهای منطقه ای و جهانی نیاز دارد. همانطور که نفس عروج پدیده اسلام سیاسی در متن جنگ سرد به چنین نیازی پاسخ میداد و جمهوری اسلامی را در ایران و القاعده و طالبان را در افغانستان به دنیا آورد. مردم در استانبول و بروکسل و پاریس و نیجریه و کامرون و بغداد و کابل و هر گوشه دیگر جهان قربانیان این تقابل تروریستی دولتها و قدرتها و بلوکهای سرمایه داری و سازمانهای تروریستی دست پخت آنها هستند.

بدنبال ترور جنایتکارانه استانبول که داعش مسئولیت آنرا بعهده گرفته است، شاهد رژه محکومیت سران تروریسم در جهان از آمریکا تا جمهوری اسلامی و دیگر دولتهائی هستیم که راسا بانی و مجری هر روزه تروریسم اند و پیروزمندانه خبر جنایت خویش را به جهانیان تحت عنوان “مبارزه با تروریسم” و “جهاد با کفر” اعلام میکنند. این فقدان قدرتمند یک نیروی سوم در سطح جهانی در اعتراض به کلیت ترور و تحجر اعم از دولتی و غیر دولتی است که موجب میشود منادیان و بانیان تروریسم با ریختن اشک تمساح و سردادن عربده های جنگی وعده تداوم “جنگ علیه تروریسم” را به ما بدهند. تروریسم در قاموس دولتها و جریانات تروریستی بطور یکجانبه مشروع است و عملکرد هر یک مجوزی برای عملکرد دیگری است. این مسابقه تروریستی چشم اندازی برای خاتمه ندارد بلکه از یازده سپتامبر ۲۰۰۱ تا امروز بطور فزاینده به جزو لاینفک زندگی مردم جهان تبدیل شده است.

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست ضمن همدردی با قربانیان ترور و بستگان آنها در استانبول و هرگوشه جهان و ضمن تاکید مجدد بر این حقیقت که بانی این ترور و توحش و شکلگیری انواع دستجات تروریستی اسلامی در درجه اول آمریکا و موئتلفین اروپائی و منطقه ای آنها هستند، اعلام میکند که پایان دادن به تروریسم کار دولتهای تروریست نیست. مادام که شهروندان پیشرو جهان و در راس آنها طبقه کارگر علیه اردوهای تروریستی بطور قاطع و سازمانیافته و قدرتمند با یک پلاتفرم روشن و آزادیخواهانه بمیدان نیامده است، راهی جز ادامه توحش دولتهای تروریست و جریانات ترویستی وابسته به این یا آن بلوک جهانی متصور نیست. پایان دادن به تروریسم کار بشریتی است که منفعتی در اهداف دولتهای تروریست و دستجات اسلامی و غیر اسلامی تروریستی ندارد.

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

دهم تیر ۱۳۹۵ – سی ام ژوئن  ۲۰۱۶