اعلامیه حزب حکمتیست-ترور جنایتکارانه در منچستر محکوم است!

اعلامیه حزب حکمتیست،

ترور جنایتکارانه در منچستر محکوم است!

بار دیگر تروریستهای اسلامی انسانهای بیدفاع، کودکان و نوجوانانی که برای شنیدن و دیدن موزیک به کنسرت رفته بودند را هدف ترور کور و وحشیانه قرار دادند. دوشنبه شب در کنسرت “آریانا گراند” در منچستر، انفجاری صورت گرفت که ۲۲ کشته و ۵۹ مجروح بر جای گذاشت که عمدتا نوجوان یا کودک هستند. داعش مسئولیت این جنایت را بعهده گرفته است. در کنار ترور در منچستر، در هفته جاری در بصره و حمص تعداد دیگری از دانش آموزان و مردم عادی قربانی تروریسم کور دستجات اسلامی شدند.

تروریسم کور اسلامی در کشورهای غربی به تمایلات راسیستی و فاشیستی نیرو میدهد و به ایجاد فضای بدبینی و ضد “خارجی” امکان میدهد. تروریسم اسلامی و راسیسم همواره به همدیگر پلاتفرم میدهند و هر دو منشا یک سیاست دست راستی و تروریزه کردن جامعه هستند. این نیروهای ارتجاعی و تروریست در حکومتها و در اپوزیسیون محصولات مستقیم سیاستهای آمریکا و ائتلاف تروریسم دولتی است. نه دولتها و نه جناحهای به اصطلاح “میانه رو” اسلامی نه میخواهند و نه میتوانند در مقابل تروریسم بایستند. مقابله با تروریسم کار مردم آزادیخواه و کارگران و انقلابیونی است که از ترور و تحجر و آدمکشی در کوچه و خیابان و مدرسه به تنگ آمده اند.

حزب کمونیست کارگری حکمتیست جنایت فجیع و قتل عام دانش آموزان و کودکان در منچستر و هر گوشه جهان را قویا محکوم میکند و با قربانیان و بازماندگان این واقعه صمیمانه ابراز همدری میکند.

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

 

۳ خرداد ۱۳۹۶ – ۲۳ مه ۲۰۱۷