اعلامیه حزب حکمتیست-تروریسم هوایی در موصل محکوم است!

اعلامیه حزب حکمتیست

تروریسم هوایی در موصل محکوم است!

بمباران هوایی اخیر نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در محله “موصل الجدیده” در غرب موصل به کشتار نزدیک به پانصد نفر و تعداد بسیار بیشتری زخمی از مردم عادی  این شهر منجر شده است. این اقدام جنایتکارانه و سبعانه چیزی جز تروریسم هوایی آمریکا و متحدینش نیست و از جانب ما و بشریت آزادیخواه به شدت محکوم است.

داعش باید از موصل، رقه و هر جایی که به تسلط خود در آورده است، بیرون رانده شود. تنها راه اینکار بکارگرفتن قدرت نظامی است. در غیاب مقاومت و تعرض نظامی مردمی، در غیاب نیروی نظامی متکی به اراده سازمانیافته مردم همچون تجربه درخشان کوبانی، طنزتلخ آنجا است که همانهایی که تروریسم داعش را ساختند و به جان مردم منطقه و عراق و موصل انداختند، چند ماه است جنگ برای بیرون راندن داعش را از موصل به عهده گرفته اند. ما تاکید کردیم جنگ با داعش حتی توسط قدرتها و دولتهای مرتجع و تروریستی چون آمریکا و عراق و متحدینش با مخالفت ما روبرو نمیشود.در عین حال پیشاپیش اعلام کردیم حمله هوایی و نظامی به مناطق زندگی و کار مردم، به محله و مناطق مسکونی، به مدرسه و دانشگاه و بیمارستان و به مردم سیویل قویا محکوم است. هیچ توجیهی ولو” پناه گرفتن تروریستهای داعش در میان مردم” آنطور که سخنگویان ارتش آمریکا و عراق ادعایش میکنند،  نمیتواند حمله نظامی به مردم عادی و مناطق زندگی و کار آنها را توجیه کند. آنچه اخیرا در غرب موصل و محله “موصل الجدیده” اتفاق افتاد، نمونه بارز تروریسم هوایی است که بارها و بارها توسط ارتش قدرتهای بزرگ جهانی مثل آمریکا و روسیه و متحدانشان در سوریه و افغانستان و یمن علیه مردم عادی بکار گرفته شده است.

حزب حکمتیست، حمله هوایی اخیر به مردم عادی و مناطق مسکونی در غرب موصل توسط نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا را شدیدا محکوم میکند. با مردم مصیبت دیده موصل اعلام همدردی و همبستگی میکند. ما از مردم آزادیخواه در سراسر جهان و منطقه و در عراق میخواهیم با اعلام انزجار و اعتراض همبسته خود خواستار توقف حمله نظامی و هوایی به مردم عادی  و مناطق کار و زیست در موصل و در مناطق جنگی دیگر باشند، که چنین خطری زندگی مردم را تهدید میکند.

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

ششم فروردین ۱۳۹۶ – ۲۶ مارس ۲۰۱۷