اعلامیه حزب حکمتیست بمناسبت روز جهانی زن – علیه آپارتاید جنسی، علیه فرودستی زن!

اعلامیه حزب حکمتیست بمناسبت روز جهانی زن

علیه آپارتاید جنسی، علیه فرودستی زن!

 

فرودستی زن و بردگی جنسی در سرمایه داری جدید نیست، اساس این نظام مبتنی بر بردگی مزدی است. اما دایر کردن بازار برده فروشی زنان توسط گروههای تروریست اسلامی و رواج تجاوز جمعی به زنانی که بعنوان “غنیمت جنگی” به اسارت گرفته شده اند، از نتایج سیاستهای نظم بردگی امروز است. جمهوری اسلامی و طالبان و القاعده و داعش و بوکوحرام از محصولات سیاستهای دول غربی و ابزار ارتجاع سیاسی دنیای امروزند. آیا بشریت آزادیخواه به این عقبگرد به عهد عتیق تن میدهد؟ آیا مردم و زنان در کشورهای اسلام زده محکوم به این سرنوشت اند؟ تجربه مقاومت کوبانی میگوید نه، این سرنوشت محتوم نیست! میتوان علیه توحش و تروریسم و زن ستیزی و بردگی صحنه های فراموش نشدنی مشابه مقاومت و آزادمنشی زنان در کوبانی خلق کرد!

اگر زنان، پس از یک قرن مبارزه برای آزادی و برابری، هنوز در این موقعیت وخیم قرار دارند، اگر هر سال بیش از یک میلیون زن از خشونت جان خود را از دست میدهند، اگر زنان با نرخ وحشیانه ای در کارخانه ها استثمار میشوند، اگر تازیانه های مذهب بر پیکره زنان فرود می آید و میکوشد آنها را مطیع و فرمانبردار نگاه دارد، اگر اسلام سیاسی تلاش میکند سنت عتیق بردگی زنان را احیا کند، اگر هنوز تجاوز به زنان بعنوان سلاح به تسلیم واداشتن دشمن جنگی مورد استفاده وسیع قرار میگیرد، اگر برده داری نوین جنسی در مهد دمکراسی بازار گرمی پیدا کرده است، بیانگر آنست که نظام سرمایه داری به زن ستیزی و تداوم آن نیازمند است. اسلام سیاسی بعنوان یک جنبش ارتجاعی و زن ستیز، هویت و یک رکن مهم ایدئولوژی خود را فرودستی زن قرار داده و حجاب را به بیرق این جنبش بدل کرده است. آپارتاید جنسی بعنوان یک رکن اساسی این جوامع بر زن و مرد تحمیل میشود. در دنیای امروز، نظم تبعیض گر و نابرابر سرمایه داری اساسا با اتکا به مذهب و مردسالاری، پرچمدار و مسبب فرودستی و ستمکشی زن است.

در جبهه مقابل، اردوی آزادی و برابری زن و مرد قرار دارد که هدف خود را پایان دادن به ستمکشی، خشونت، تبعیض و بردگی جنسی قرار داده است. مبارزه ای قدیمی و سنتی پایدار که ۸ مارس سمبل آنست. جنبش آزادی زن موفق شده است که در پاره ای از جهان دستاوردهای با ارزشی در عرصه حقوق زن کسب کند. یک نتیجه مبارزه و مقاومت توده ای زنان و مردان کوبانی تصویب سند و قانونی پیشرو در کانتون جزیره است. این قانون در کل خاورمیانه و حتی جهان بی نظیر است. علیرغم توحش و ترور اسلامی، منطقه اسلام زده خاورمیانه و شمال آفریقا شاهد عروج و استحکام یک جنبش توده ای برای آزادی زن، علیه زن ستیزی و اسلامیسم بعنوان یک ایدئولوژی سرسخت زن ستیز است. جنبش آزادی زن علیه اسلام سیاسی اکنون در ایران به یک جنبش گسترده بدل شده است. این جنبش میتواند نقشی بسیار موثر در مبارزه علیه اسلام سیاسی، برای سکولاریزه کردن جامعه و مذهب زدایی ایفاء کند. نبرد با اسلام سیاسی و شکست آن یک جبهه مهم مبارزه برای آزادی زن است.

زنان و مردان آزادیخواه!

پایان دادن به فرودستی و بیحقوقی زن در جامعه، کار ما اردوی آزادیخواهی و برابری طلبی و جنبش سوسیالیستی طبقه کارگراست. در این راستا اولا، باید با افق برابری بیقید و شرط زن و مرد در تمام شئون اجتماعی بمیدان بیائیم و به کمتر از این رضایت ندهیم. ثانیا، نقطه سازش ها و موانع سر راه آزادی زن را قاطعانه افشا و منزوی کنیم. ثالثا، تحقق هدف و خواست آزادی زن را بیش از پیش به نیروی عظیم اردوی آزادیخواه و برابری طلب و چپ جامعه متکی کنیم.

در ٨ مارس با صدای بلند اعلام کنیم برابری بیقید و شرط زن و مرد همین امروز! اعلام کنیم آزادی زن با نظم بردگی قابل جمع نیست! اعلام کنیم زن ستیزی و آپارتاید جنسی موقوف! اعلام کنیم مسببین بردگی زن را سرنگون میکنیم! علیه اسید پاشی ها، علیه اختناق و دستگیری ها و اعدامهای گسترده، برای برچیدن نیروهای ضد زن و گله های “امر به معروف و نهی از منکر” از خیابانها صدایمان را بلند کنیم! حکومت آپارتاید جنسی قابل اصلاح نیست و اگر هم باشد ما آنرا نمیخواهیم! اسلام اعم از بنفش و سیاه و سبز ضد زن است! حکومتهای اسلامی باید سرنگون شوند! زن ستیزی و تبعیض براساس جنسیت در تمامی شئون سیاسی و اجتماعی و اقتصادی، تنها با پیروزی ما میتواند پایان یابد!

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست در کنار و در همبستگی با جنبش بین المللی حقوق زن در جهان ٨ مارس را گرامی میدارد! حزب حکمتیست مبارزه برای آزادی بی قید و شرط زن و برابری واقعی و اجتماعی زن و مرد را بعنوان یک جبهه اصلی مبارزه خویش برای یک دنیای بهتر می شناسد. برای پایان دادن به آپارتاید جنسی و انحلال قوانین ضد زن موجود باید حکومت اسلامی را سرنگون کنیم!

زنان و مردان آزادیخواه در ٨ مارس علیه تبعیض و آپارتاید جنسی، علیه فرودستی و بردگی زن، علیه نظام سرمایه داری و جمهوری اسلامی که مسبب دوام و بقای زن ستیزی است، اعتراض کنید! حزب حکمتیست مدافعین آزادی زن و برابری زن و مرد را به تلاش برای برگزاری باشکوه مراسمهای روز جهانی زن فرا میخواند!

نه به حجاب، نه به آپارتاید جنسی!

مرگ بر جمهوری اسلامی!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

 

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

بهمن ۱۳۹۴ – فوریه ۲۰۱۶