اعلاعیه حزب حکمتیست-حکم بازداشت صالح مسلم را قویا محکوم میکنیم!

 

اعلاعیه حزب حکمتیست

 

حکم بازداشت صالح مسلم را قویا محکوم میکنیم!

روز سه شنبه ۲۲ نوامبر، دستگاه قضائی دولت آدمکش و تروریست اردوغان حکم بازداشت صالح مسلم رهبر حزب اتحاد دموکراتیک سوریه را بجرم بی پایه “دست داشتن در بمب گذاری آنکارا” در فوریه سال جاری صادر کرد. این تصمیم مضحک دولت ترکیه در مورد صالح مسلم از رهبران شناخته شده سیاسی یک کشور دیگر یعنی سوریه، در عین حال ادامه سرکوب خشن و پاکسازیها و اخراج ها است که تاکنون به بیش از ۱۱۰ هزار تن، از جمله اخراج ۱۰ هزار تن از کارمندان دستگاه‌های دولتی به اتهام هواداری و ارتباط با پ. ک. ک، رسیده است.

اردوغان و دولتش نگرانی ها و اهداف خود را در منطقه دارد و از گسترش حوزه فعالیت (PYD) از جمله حضور در منبج و شرکت فعال در بیرون راندن داعش در رقه بشدت نگران است. اردوغان برای پیشبرد سیاتش نیاز دارد برای مخالفینش در داخل و خارج ترکیه پرونده سازی کند تا بتواند آنها را “تروریست” بماند. برای “مبارزه با تروریسم” هم از امکانات موجود مانند اینترپل و بده و بستان دولتها بهره میگیرد و هم توجیهی برای گسترش تهاجم نظامی و بمباران و تروریسم دست و پا کند.

حزب کمونیست کارگری-حکمتیست ضمن دفاع از مبارزه مستقیم و برحق مردم زحمتکش منطقه علیه تروریسم و داعش و تلاش برای اعمال اراده بر زندگی و مقدرات خویش، حکم بازداشت صالح مسلم را قویا محکوم میکند و آنرا مطرود میداند. مردم کارگر و زحمتکش و آزادیخواه ترکیه خواهان آزادی زندانیان سیاسی و کلیه بازداشت شدگان ماههای اخیر و بازگشت بکار افرادی هستند که به اتهامات واهی و یا بدلیل باورهایشان، پاکسازی و اخراج شدند. در جدال با ارتجاع اسلامی اردوغان و بزیر کشیدن آن در صحنه سیاسی ترکیه، حزب حکمتیست خود را در کنار جنبش کارگری و نیروهای کمونیست و رادیکال و برابری طلب و سکولار میداند.

 

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست

۴ آذر ۱۳۹۵ – ۲۴ نوامبر ۲۰۱۶