اعضاء خانواده فهيم كريمي ريك آبادي-نامه سرگشاده خانواده فهیم کریمی ریک آبادی به خانم عاصمه جهانگیر

نامه سرگشاده خانواده فهیم کریمی ریک آبادی به خانم عاصمه جهانگیر،گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشرایران‎

خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان: به دنبال مرگ مشکوک زندانی سیاسی کُرد فهیم کریمی ریک آبادی در زندان ارومیه، خانواده وی طی نامه ای سرگشاده از خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشرایران، پیگری مرگ مشکوک وی در زندان را خواستار شدند.متن کامل نامه به شرح زیر است:
نامه سرگشاده خانواده فهیم کریمی ریک آبادی به خانم عاصمه جهانگیر،گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشرایران
احتراماً به استحضار می رسانیم که جنازه فهیم کریمی ريك آبادي زندانی سیاسی کُرد که در دهه های گذشته سابقه 11 سال حبس را داشت، روز بیست و چهارم دیماه سال 95 از طرف نیروهای امنیتی شهرستان ارومیه به ما برای دفن تحویل داده شد.
سازمانهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران جهت تحویل و خاکسپاری سریع پیکر وی با ما تماس گرفتند در حالی که تا پیش از این هر گونه اطلاع از وی و یا دستگیری و محل نگهداریش را منکر میشدند.
نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در زمان تحويل پيكر فهیم کریمی ريك آبادي، ما را نسبت به هرگونه پيگيري نحوه مرگ وی بر حذر داشتند و به صورت شفاهي و بدون کالبد شکافی اعلام كردند كه پزشك قانوني دليل مرگ وی را عارضه قلبي تشخيص داده است، این در حال است که وی تا قبل از آن هیچ گونه مشکل فيزيكي و یا بيماري مزمن نداشته بود.
خانم جهانگير ،ما از شما درخواست میکنیم كه نهاد هاي امنيتي و قضايي ايران را در مورد اين پرونده مورد بازخواست قرار دهید، كه چگونه جسد یک شخص را با وجود انكار بازداشت و درحبس بودن وی و همچنین آثارضرب وشتم و شکنجه بدنی به خانواده اش تحویل داده اند.
خانم جهانگير ،ما از شما و تمام نهاد هاي حقوق بشري خواهشمندیم كه به ما در به نتيجه رساندن علت مرگ يك زنداني كه بدون هیچ اتهامی بازداشت و زندانی شده و تنها جرم وی “كُرد و سُني مذهب ” بوده است ،كمك كنيد.
با احترام
اعضاء خانواده فهيم كريمي ريك آبادي
http://hro-kurd.net/article.aspx?fld=fa/Scout&id=535