اطلاعیه کمیته کردستان حزب حکمتیست – در رابطه با نجات جان عرفان حیدریان از اعدام انسانیت زنده است !

اطلاعیه کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

در رابطه با نجات جان عرفان حیدریان از اعدام

انسانیت زنده است !

لحظاتی قبل ازاجرای اعدام توسط عاملان جنایت و خشونت ، طناب دار از گردن عرفان حیدریان توسط خانواده مقتول در شهر سنندج باز شد و زندگی را به او باز گرداندند.

عرفان حیدریان  در سن ۱۷ سالگی در یک مشاجره مرتکب قتل شده بود و ۹ سال عمر خود را در زندان گذرانده است . او  قرار بود که سحرگاه دوشنبه ۲۷ خرداد به دار آویخته شود .

به محض پخش خبر اعدام عرفان حیدریان تعداد زیادی از فعالین اجتماعی و کارگری و شخصیتهای خوشنام ومردم مبارز شهر سنندج برای جلوگیری از اعدام و نجات جان این جوان در مقابل زندان مرکزی شهر سنندج تجمع کردند .

این تجمع و اقدام انسانی موثر واقع شد و خانواده آرمان زارعی(مقتول این حادثه ) طناب دار را با دستهای خود از گردن عرفان حیدریان باز کردند و زندگی او را نجات دادند.

خانواده مقتول با این اقدام انسانی و نجات جان یک انسان به خشونت و اعدام نه گفتند .خویشنداری و انسانیت و گذشت انان قابل تقدیر و مورد مهر ومحبت و قدردانی فعالین حاضر در صحنه و مردم مبارز شهر سنندج قرار گرفتند.

فعالین اجتماعی و مردم مبارز شهر سنندج بار دیگر نشان دادند در شرایطی که دولت جمهوری اسلامی برای ادامه حاکمیت سراپا ننگین و خشونت بار خود به خون ریختن و زندان و شکنجه در برابر حق طلبی مردم متوسل می شود ، انها در دفاع از انسانیت و نجات جان انسانها الگو و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

ما به این مناسبت به خانواده داغدارو رنجدیده زارعی که با این اقدام انسانی  از مرگ جوان دیگری جلو گیری به عمل آوردند  وهمچنین به همه فعالین و مردم مبارزشهر سنندج که در این تلاش انسانی شریک و موثر بودند درود می فرستیم . بدون شک این کارزارانسانی در ادامه مبارزه برای نفی خشونت ولغو اعدام به عنوان عملی شنیع و غیر انسانی تاثیرگذارخواهد بود.

نه به اعدام

زنده باد انسانیت

زنده باد آزادی و برابری

مرگ بر جمهوری اسلامی

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری- حکمتیست

۲۸خرداد ۹۸

۱۸ژوئن ۲۰۱۹