اطلاعیه کمیته خارج از کشور حزب کمونیست ایران – در باره قتل عام صلح طلبان در آنکارا

اطلاعیه کمیته خارج از کشور حزب کمونیست ایران

در باره قتل عام صلح طلبان در آنکارا

بنا به فراخوان شماری از تشکلهای کارگری، مدنی و حزب دمکراتیک خلقهای ترکیه ( هدپ) تجمعی با خواست صلح و آتش بس میان دولت ترکیه و حزب کارگران کردستان و جلوگیری از تداوم کشتار مردم کردستان آزادیخواهان ترکیه در آنکارا برگزار شد.

هنوز تجمع و گردهمائی مورد نظر آغاز نشده بود که دو انفجار مهیب، محل تجمع هواداران حزب اتحاد دمکراتیک خلقهای ترکیه و هواداران تشکلهای صنفی کارگران و نیروهای چپ و آزادیخواه را به لرزه درآورد. در جریان این انفجارها شمار زیادی از شرکت کنندگان در مراسم غلتان خون شدند. تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی بیانگر صحنه های غم انگیز این کشتار و روحیه رزمندگی و مملو از فداکاری بازماندگان برای نجات قربانیان بود.  

مرکز بحران جریانات فراخوان دهنده گردهمائی، شمار قربانیان این جنایت را 121 نفر و مجروحین را بیشتر از 200 اعلام کرده اند. حال شماری از زخمیها وخیم گزارش شده و پیش بینی می شود که شمار قربانیان این جنایت افزایش یابد. انگشت اتهام بدرست بسوی دولت ترکیه، اردوغان و حزب عدالت و توسعه است. حزب و دولتی که در آستانه انتخابات 7 ژوئن انگشت اتهام  انفجار دیاربکر و  انفجار شهر پرسوس ( سروچ ) در مرز کوبانی بسوی او دراز شد. دولتی که برای جبران شکست مفتضحانه در انتخابات 7 ژوئن به هر توطئه ایی علیه مردم کردستان و جریانات چپ و سوسیالیست دست زد. دولت و حزبی که  برای جبران این شکست در انتخابات پیش رو در ماه نوامبر با ایجاد فضای جنگی می کوشد این شکست ها را جبران و رویای دولت تک حزبی و تغییر سیستم سیاسی ترکیه را به سرانجام برساند. دسیسه هائی که همچنان ادامه دارد و جنگ با مردم کردستان و حزب کارگران کردستان تنها صحنه هائی از آن است. در جریان این انفجار نیز دستگاههای امنیتی و نیروهای ویژه ضد شورش نه تنها از نزدیک شدن آمبولانسها برای انتقال مجروحین و قربانیان جلوگیری کردند، بلکه با گاز اشک آور جان بدربردگان، مجروحین و جنازه قربانیان را مورد حمله قرار دادند.

کمیته خارج از کشور حزب کمونیست ایران ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان جنایت دولت اسلامی ترکیه و حزب عدالت و توسعه، این جنایت را محکوم و در کنار مبارزات توده های مردم کردستان ترکیه، آزادیخواهان این کشور علیه دولت ضد مردمی ترکیه قرار می گیرد.

کمیته خارج از کشور حزب کمونیست ایران

11 اکتبر 2015 میلادی