اطلاعیه کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران-نا امنی محیط کار جان سه کارگر را در تبریز گرفت!

اطلاعیه کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

نا امنی محیط کار جان سه کارگر را در تبریز گرفت!

باید به این جنایت سرمایه داران و دولتشان اعتراض کرد!

بنا به اخبار درج شده در رسانه‌های داخلی ایران، ریزش آوار در محل ساخت تونل انرژی در محدوده خیابان خاقانی تبریز، باعث کشته شدن سه کارگر گردید.

ناامنی محیطهای کار سالانه جان هزاران کارگر را در محیطهای کار میگیرد. باعث و بانی این اتفاق ناگوار در تبریز هم مستقیما پیمانکار ساختمانی این پروژه و فرمانداری و یا به معنی درستش سرمایه دار و دولت حامی اش یعنی جمهوری اسلامی میباشد. در این اتفاق هم فرماندار بخوبی میدانست که به عنوان نهاد دولتی حامی چپاول کارگران توسط سرمایه داران، در کشته شدن این کارگران دخیل است و به همین خاطر ناگزیز شد در محل حادثه حاضر شود تا برای کارگران اشک تمساح بریزد!

در ایران امروز هزینه حفظ ایمنی محیطهای کار با درج در قراردادها مشخص میگردد ولی عملاً با زد و بند پیمانکار و کار فرما و با حمایت نهادهای دولتی به قصد بالابردن سود پیمانکاران و کارفرمایان این هزینه عملا بالا کشیده میشود. این یکی از ریشه های ناامنی محیطهای کار است.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران، ضمن تسلیت صمیمانه به خانواده‌های این کارگران کشته شده، همکارانشان و مردم محروم تبریز اعلام میکند که باید با بیشترین تعداد در مراسم های گرامیداشت این عزیزان شرکت کرد و این مراسمها را به صحنه اعتراض به عاملان این کشتار یعنی سرمایه داران و رژیم جمهوری اسلامی تبدیل کرد.

کمیته اذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

٢٣ دی ماه ١٣٩٥ برابر با ١٣ ژانویه ٢٠١٧