اطلاعیه -ممانعت اطلاعات سنندج از گرفتن وکیل برای رامین و افشین حسین پناهی‎

ممانعت اطلاعات سنندج از گرفتن وکیل برای رامین و افشین حسین پناهی‎

بنابه دستور وزارت اطلاعات سنە (سنندج)، هیچ وکیلی حاضر نشده مسئولیت پرونده رامین و افشین حسین پناهی را بپذیرد.

‎بر پایە گزارش رسیدە، طی روزهای اخیر مادر پیر و مریض رامین و افشین حسین پناهی جهت اختیار نمودن وکیل برای فرزندانش به تمامی دفاتر وکلای کورد در شهر سنە مراجعه کرده بود که متاسفانه اغلب وکلا حاضر به پذیرش وکالت پرونده‌ی رامین و افشین نشدە و عده ای هم مبالغ هنگفتی طلب نموده‌اند که از توان مالی خانواده‌ی حسین پناهی خارج بوده است.

یک منبع آگاه در این مورد گفته است که وکلای مذکور صرفا جهت طفره رفتن از پذیرش این پرونده حق‌الزحمه‌های سنگینی طلب نموده‌اند تا در واقع از این طریق و با توجه به شرایط مالی خانواده‌ی حسین‌پناهی، قبول آن غیر ممکن گردد.

این منبع می‌افزاید: بیشتر این وکلا به دلیل ترس از اقدامات تنبیهی اداره‌ی اطلاعات با درخواست خانواده‌ی حسین‌پناهی موافقت نکرده‌اند.

لازم به یاد‌آوری‌ست که پس از صد روز همچنان سرنوشت رامین حسین پناهی، زندانی سیاسی کورد در هالەای از ابهام قرار دارد.

رامین حسین پناهی روز اول تیرماه در شرایطی مورد هدف سه گلوله قرار گرفته بود، از سوی نیروهای سپاه پاسداران ایران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

با وجود پیگیری‌های مکرر خانوادەی ایشان و مراجعه به نهادهای امنیتی، اما سازمان‌های مسوول تاکنون از ارائه‌ی هرگونه پاسخ مشخصی در مورد سرنوشت این فعال سیاسی شانه خالی کرده و طفره رفته‌اند.

شایان ذکر است که با وجود مراجعه پدر و مادر رامین حسین پناهی به وزارت اطلاعات و مراکز سپاه پاسداران، ولی تاکنون این دو نهاد امنیتی در این باره حاضر به پاسخگویی نشده‌اند.

‎از سوی دیگر افشین حسین پناهی نیز در زندان مرکزی سنندج در بلاتکلیفی بسر می برد و با گذشت صد روز از دستگیری، وی نیز همچنان آزاد نشده است.

رامین حسین پناهی، فعال سیاسی و از اعضای حزب کومله است که در تاریخ اول تیرماه توسط نیروهای سپاه پاسداران زخمی و بازداشت می شود، اما در ادامه نیروهای سپاه به منزل پدری وی مراجعه کرده و اقدام به بازداشت تنی چند از اعضای خانواده وی می‌نمایند.