اطلاعیه فوری خانواده حسین پناهی -از سلامتی فرزندمان ” رامین ” مطمئن نیستیم

اطلاعیه فوری خانواده حسین پناهی : از سلامتی فرزندمان ” رامین ” مطمئن نیستیم

Visar ramin.jpg


نهادهای حقوق بشر، مجامع جهانی، نیروهای مترقی و آزادیخواه ، مردم شریف ، مبارز و دموکراسی طلب ايران و خلق کُرد.
همان‌طور که در خبرها آمده است، روز جمعە دوم تیرماه دو تن از اعضای خانوادە ما بنام های «رامین و صباح حسین پناهی» به همراه «حامد سیف پناهی و بهزاد نوری» در شهر سنندج توسط نیروهای سپاه پاسداران هدف تیراندازی قرار گرفتند کە متاسفانە سه نفر از آنها جان خود را از دست داده و «رامین حسین پناهی»هم در حالی که مورد اصابت دو گلوله قرار گرفته بود به بیمارستانی در سنندج منتقل و بعد از نیم ساعت نیروهای سپاه پاسداران وی را به جای نامعلومی منتقل کرده اند.
‏‎از طرفی دیگر شب گذشته نیروهای اطلاعات سپاه به خانه ما یورش برده و در حالی که “پروانه حسین پناهی” خواهر بزرگ و پدر سالخوردە ما را مورد ضرب و شتم قرار دادەاند، “افشین حسین پناهی” برادر کوچکترمان را نیز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده اند. علیرغم پی‌گیری‌های مستمر ما در طول این مدت با نهادهای امنیتی و قضایی، از سرنوشت “افشین” خبری بدست نیامده است.اما از طرفی دیگر اخباری را دریافت کردەایم که گویا ” رامین حسین پناهی” در حالی که بشدت زخمی بوده و میبایست تحت نظر دکتر و عمل جراحی قرار بگیرد، به یکی از بازداشتگاه‌های سپاه منتقل شده و هم اکنون زیر شکنجه‌های فیزیکی قرار دارد. این احتمال نیز وجود دارد که در زیر همین شکنجەها و در عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست بدهد.
دوستان و هموطنان، مدت ده سال است که وضعیت ناهنجار دستگیری ، کشتن و تبعید و انواع فشارهای جسمی و روحی برای خانواده ما بطور سیستماتیک فراهم شده و خانواده ما در طول این ده سال تحت فشار شدید وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران ایران بوده که در این بین دچار سختی ومشقت‌های فروان شدەایم، تجربه تلخ از دست دادن مکرر و متعدد اعضای خانواده “اشرف و صباح و مسعود حسین پناهی و …” و صدمات جسمی و روحی “انور حسین پناهی” در دوران هفت سال بازداشت در شکنجه گاهای اطلاعات و زندان برای ما فراموش ناشدنی است.
از همین رو بیم آن می رود که جان رامین با توجه به شدت جراحاتی که دارد و سابقه خشونت باری که از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی حکومت جمهوری اسلامی سراغ داریم، بطور حتمی در خطر جدی باشد.
لذا ما به عنوان خانواده حسین پناهی از کلیه نهادها و مجامع بین المللی خواهانیم که با مداخله جدی و موثر از وقوع یک فاجعه دیگر برای خانواده ما جلوگیری کنند.
خانواده حسین پناهی
‎شنبه، 3 تیر ماه 1396