اطلاعیه حزب کمونیست کارگری درمورد-اقدام جنایتکارانه تروریسم اسلامی در لندن

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری درمورد

اقدام جنایتکارانه تروریسم اسلامی در لندن

تروریستهای اسلامی بار دیگر در شهر لندن در انگلستان دست به جنایت فجیعی زدند. شب گذشته سوم ژوئن (۳ خرداد) سه تروریست اسلامی با یک خودرو به مردم بی دفاع در پیاده روی «لندن بریج» هجوم بردند و متعاقبا با چاقو به جان مردم افتادند. هفت انسان بی دفاع در این جنایت جانشان را از دست دادند و حدود ۵۰ نفر مجروح شدند که گفته میشود وضعیت تعدادی از آنها وخیم است. هر سه تروریست توسط پلیس کشته شدند. دست زدن به چنین جنایتی نشاندهنده قدرت تروریست های اسلامی نیست. نمایشی از ضعف و زبونی است. هر روان پریش و هر تهی مغزی می تواند با استفاده از یک خودرو یا یک چاقو جان تعدادی را بگیرد.

 

این ترور در ادامه دیگر جنایات جنبش اسلامی است. در موصل جنایتکاران داعشی مانع از فرار یر نظامیان از میدان جنگ شده و از مردم بی دفاع بعنوان سپر دفاعی استفاده میکنند. در منچستر و افغانستان و بغداد نیز همین جنبش ضد بشری هر روز دست به جنایت می زند و به زندگی مردم خون می پاشد. در افغانستان تنها در سه روز گذشته بیش از صد نفر را به قتل رسانده و بیش از ۵۰۰ نفر را مجروح کرده است. یکی از قاتلان دولت اسلامی قومی افغانستان است.

 

زندگی اما از حرکت باز نمی ایستد و بازنده این نبرد، نه تمدن بشری و انسانیت که تروریسم اسلامی است. این را مبارزه هر روزه ما مردم در سراسر جهان برای یک زندگی بهتر تضمین می کند. در این نبرد اما دولت ها در کنار ما مردم نیستند. دولت های اسلامی و سرکوبگر در خاور میانه و شمال آفریقا دهها سال است به جنایات مشابهی دست میزنند. از جمهوری اسلامی که پیشقراول داعش است تا دولت های افغانستان و ترکیه و سوریه و عراق و عربستان که تفاوت چندانی با داعش ندارند. یکی داعش را تقویت میکند یکی طالبان را، یکی بوکو حرام را به جان مردم میاندازد دیگری حوثی را، یکی با شمشیر سر میبرد دیگری با جرثقیل مردم را آویزان میکند، یکی زن را در بازار میفروشد دیگری تحت عنوان ازدواج اسلامی و قوانین اسلامی جواز تجاوز به دختر بچه ها را صادر میکند و زن را سنگسار میکند. دول غربی نیز خود بخشی از معضل امروز جهان متمدن هستند. دولتهایی که با سیاستهای فوق ارتجاعی و تحمیل فقر و نابرابری به بخش اعظم جامعه، زمینه رشد راسیسم و فاشیسم و اسلام سیاسی را فراهم می کنند، با جریانات اسلامی در غرب میسازند و دولت های اسلامی در منطقه را تقویت میکنند و یا خود مستقیما سازنده امثال طالبان و داعش اند و یا در شکل گیری دولت داعشی جمهوری اسلامی نقش تعیین کننده داشتند.

 

مقابله و محو جنبش اسلامی در همه جا و از جمله در ایران و افغانستان و عراق کار مردم است. کار مردمی که جامعه ای شاد و مرفه و مدرن و خوشبخت و انسانی، و بدون تبعیض و بیحقوقی و سرکوب می خواهند، کار مردمی که برابری می خواهند، مردمی که می خواهند دست مذهب از زندگی اجتماعی و دولت و سیستم قضایی کوتاه شود. این نبرد انسانی به وسعت جهان در جریان است. ایران یک سنگر بسیار قدرتمند این نبرد انسانی است که جمهوری اسلامی را هر روز و هر ساعت دارد عقب میراند و الگویی در مقابل کل مردم دنیا قرار داده است. تروریسم اسلامی و ارتجاع مذهبی را محو و نابود خواهیم کرد. این حکم بشریت متمدن است.

 

قلب ما با بازماندگان فاجعه لندن و با مجروحین و خانواده های آنها است.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ خرداد ۱۳۹۶، ۴ ژوئن ۲۰۱۷