اطلاعیه حزب کمونیست کارگری ایران-درباره حمله موشکی سپاه به سوریه

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری ایران
درباره حمله موشکی سپاه به سوریه

حمله موشکی جمهوری اسلامی به منطقه دیرالزور در سوریه اقدامی تروریستی در چهارچوب سیاست جنایتکارانه جمهوری اسلامی در حمایت از رژیم اسد است. داعشیان حاکم بر ایران بعد از “ترقه بازی” منسوب به داعش در تهران، محمل و بهانه تازه ای در توجیه سیاستهای تروریستی شان یافته اند.

از آغاز بحران سوریه جمهوری اسلامی نقش فعال و تعیین کننده ای در حمایت همه جانبه و حفظ رژیم آدمکش بشار اسد داشته است و امروز همین سیاست را در ظاهر مقابله با داعش ادامه میدهد. همانطور که امروز سایر دولتهای ارتجاعی از عربستان سعودی و ترکیه تا روسیه و آمریکا و خود رژیم بشار اسد نیز سیاستهای جنایتکارانه شان را تحت لوای مقابله با داعش توجیه میکنند. همه این نیروها عامل مستقیم و جزئی از صورت مساله تروریسم اسلامی در منطقه هستند و نه بخشی از راه حل آن. مشخصا جنایات جمهوری اسلامی چه در سوریه و کل منطقه و چه در رابطه با مردم در خود ایران دست کمی از داعش ندارد. اگر اعتراض و مقاومت توده مردم نبود جمهوری اسلامی همان جهنمی را در ایران بوجود می آورد که در مناطق تحت حاکمیت داعش شاهد آن هستیم. داعش و جمهوری اسلامی هم جنس و هم سنخ اند و از نظر ایدئولوژیک و فلسفه حکومتی و قوانین و مبانی سیاسی – اجتماعی فرق چندانی با یکدیگر ندارند.

راه حل مبارزه با تروریسم در ایران و در منطقه در دست توده مردم است. نباید اجازه داد داعشیان حاکم در ایران سیاستهای سرکوبگرانه و تروریستی شان را به بهانه مقابله با داعش توجیه کنند. تروریسم اسلامی با سرنگون کردن جمهوری اسلامی و جارو کردن همه نیروها و دولتهای اسلامی در منطقه و کوتاه کرد دست حامیان جهانی شان ریشه کن خواهد شد.

حزب کمونیست کارگری ایران
۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۲۰ ژوئن ۲۰۱۷