اطلاعیه تشکیل صندوق همبستگی با کارگران ایران – کانادا

 

اطلاعیه تشکیل صندوق همبستگی با کارگران ایران – کانادا

 

جنبش کارگری ایران از معدود جنبش های کارگری در جهان است که از هرگونه حق ایجاد تشکلهای واقعی خود از قبیل اتحادیه ها  و سندیکاها و شورای های کارگری مستقل محروم می باشد. محرومیتی که بهمراه سرکوب و تحمیل پراکندگی به مبارزات کارگری و تضعیف آن در سطح سراسری، همچنین  فشار مالی سنگینی را بر این مبارزات و فعالین آن وارد نموده است.  می دانیم که در صورت وجود قانونی تشکلات مستقل کارگری امکان دریافت حق عضویت های دهها و صدها هزار نفره فراهم شده و شرایط برای مبارزات کارگری تسهیل می شود. جنبش کارگری ایران دقیقا از همین امکان بدیهی محروم است. اعتصابات و مبارزات کارگری در ایران بدون برخورداری از چنین امکانی انجام می گیرند، و فعالین کارگری با تهدید روزمره اخراج و بیکاری و دستگیری و زندان مواجه اند و خانواده های آنها در معرض دایمی سقوط به اعماق فقر و نداری قرار دارند.

جنبش نوپا و مستقل کارگری ایران  اما علی رغم همه این محرویت های قانونی  و سرکوب های سیاسی و فقر مالی، بدون خم شدن در مقابل حکومت و جناحهای آن، و بدون دست دراز نمودن در مقابل نهادهای وابسته به دول سرمایه داری، تنها با اتکا به نیروی خود و دستمزد های ناچیزاش و کمک های جزیی هم طبقه ای هایش با حرکت اصیل و پرغرور و استوار و روبه رشد خود نوید بخش آینده ای بهتر است.

این جنبش متعلق به همه ما کارگران و انسانهای آزادیخواه و برابری طلب است. به عنوان بخشی از طبقه کارگر با حمایت های مادی  ومعنوی و کمکهای مالی خود به جنبش کارگری در ایران یاری رسانیم.

در این راستا، ما تعدادی از کارگران و حامیان جنبش مستقل کارگری ایران جمع شده ایم تا به سهم خود بتوانیم کمک مالی هر چند ناچیز اما منظمی را به این جنبش سازمان دهیم. بدنبال تلاشهای اولیه، بیش از چهل نفر متعهد شدند تا با پرداخت حق عضویت ماهانه صندوقی را به این منظور تشکیل دهند. در 7 جولای 2012 اولین مجمع عمومی « صندوق همبستگی با کارگران ایران – کانادا » با حضور اکثریت اعضا با موفقیت برگزار شد. مجمع عمومی ابتدا پیش نویس اساسنامه صندوق را به بحث و بررسی گذاشت و با ایجاد تغییرات واصلاحات لازم به تصویب اکثریت اعضای حاضر رساند. سپس مجمع وارد انتخابات شد و اعضای هیئت امنا و بازرسان صندوق را انتخاب نمود.

هیئت امنا در اولین نشست خود پس از برنامه ریزی و تقسیم کارهای لازم به اتفاق آرا امیرماهان را به عنوان مسئول روابط عمومی صندوق انتخاب نمود. همینجا از همه کارگران و انسانهای آزادیخواه وحامی جنبش مستقل کارگری ایران دعوت می کنیم که از طریق عضویت شان در صندوق و یا ارایه پیشنهادات و کمک های مالی، صندوق همبستگی با کارگران ایران – کانادا را در هدفی که در مقابل خود قرار داده است یاری رسانند.

31 جولای 2012

جهت اطلاعات بیشتر با امیر ماهان مسئول روابط عمومی صندوق همبستگی تماس بگیرید.

شماره تلفن: (647)857-9904

صندوق همبستگی با کارگران ایران – کانادا

sandoghehambastegikargaran@gmail.com