اطلاعیه – اطلاعیه خبری کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

اطلاعیه خبری کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

با برپایی تجمعات شادی در شهرهای بانه، مریوان، سنندج و سقز در حمایت  از همه پرسی(رفراندوم) در کردستان عراق از دیروز ٥ مهر نیروهای جمهوری اسلامی  شروع به انتشار اطلاعیه هایی مبنی بر ممانعت از تجمع و راه پیمایی کرده اند.

فرمانداری مریوان و بانه با انتشار دو اطلاعیه با یک مضمون نوشته اند؛ «  امید است که شهروندان فهیم و قانون مدار شهر  نسبت به  پیگیری احساسات  زود گذر و نامتعارف در خصوص  وقایع اخیر اقلیم عراق واکنش های  عاقلانه و  تدبیر گونه داشته باشندو از  تجمع های غیر قانونی و  احساساتی جدا پرهیز کنند. مطابق قانون، هرگونه راهپیمایی و تجمع، مستلزم اخذ مجوز از مراجع رسمی و قانونی می باشد. لذا خواهشمند است به منظور حفظ آرامش و اجتناب از تنش و پیشامدهای ناگوار، از تجمع، راهپیمایی و مواردی از این قبیل تحت هر عنوان خودداری و مسولان را در حفظ نظم عمومی و آسایش شهروندان یاری فرمایید».

سیاست میلیتاریزم نظامی و مخالفت هیستریک و دشمنانه حکومت اسلامی علیه همه پرسی در کردستان عراق ناکام شد. مردم کردستان عراق بشکل گسترده ای در همه پرسی شرکت کردند، و فستیوال شادی برگزار کردند.  مردم شهرهای کردستان ایران از همه پرسی و فستیوال شادی مردم کردستان عراق حمایت کردند، در شهرها مرعوب تهدید و نظامی کردن نیروهای امنیتی و نظامی نشدند و دست به تجمعات و راه پیمایی های شادی و اعتراضی زدند. بخیابان آمدند تجمع و راه پیمایی را اجرا کردند و با این حرکتهای اعتراضی  عملا مشت محکمی تو دهن جتایتکار جمهوری اسلامی زدند و با رژه های شادی ناکامی و شکست جکومت اسلامی را  به نمایش گذاشتند.

مردم مبارز شهرهای کردستان

اطلاعیه های شهرداری ها را در سطل های اشغال شهرها بریزید! با هوشیاری تجمعات اعتراضی را برگزار کنید. شما تحت هر شرایطی مرعوب تهدید و نظامی کردن شهرها نشده اید. اطلاعیه های فرمانداری ها  از روی عجر و نشانه ترس جدی آنها از تجمعات شما مردم مبارز است.

مردم در ایران جمهوری اسلامی نمیخواهند. مردم خواهان سرنگونی این رژیم جنایتکار هستند. فستیوال شادی و خواستهای انسانی شما روزنه بزرگی است برای گسترده کردن اعتراضات در شهرها و بدست گرفتن ابتکارهای اعتراضی و مبارزاتی!.

 پنج‌شنبه  ٦ مهر ١٣٩٦ –  ٢٨ سپتامبر ٢٠١٧