اسماعیل ویسی- اسلامیون داعش و بردگی جنسی زنان شنگال

اسماعیل ویسی- اسلامیون داعش و بردگی جنسی زنان شنگال
در اوایل تابستان 2014 که جریان اسلامی وفوق ارتجاعی داعش درحمایت و همدستی با مرتجعین محلی ، بدون هیچ مقاومتی مناطق موصل وبویژه شنگال را در عراق تصرف کردند، صدها هزار نفراز مردم منتسب به ایزدی در منطقه شنگال آواره شدند. آنانی که غافلگیر شده بودند را اسیر کردند، مردانشان بطور دسته جمعی کشته شدند و نزدیک به 5 هزار زن ودختر و هزاران کودک به اسارت در امده و بعنوان غنیمت جنگی بر اساس مبانی شریعت اسلامی، به بردگی جنسی گرفته شده ومورد تجاوز جنسی قرار گرفتند. بسیاری از انها در بازار شهرهای موصل و الرقه بعنوان برده جنسی فروخته شدند.
زنان و دختران اسیر صرفا بخاطر اعتقادات و باورهای متفاوت، از طرف مرتجعین ضد زن و ضد انسان متحمل چنین سرنوشتی شدند. رفتار داعش در برخورد به زنان اسیر کاملا مبتنی بر اصول و مبانی دین وشریعت اسلام در برخورد به کودکان و زنان اسیر است.
همپالگیهای اینان ” داعش حاکم بر جامعه ایران ” بر اساس همان قوانین و شریعت قرآن و اسلام در طول بیش از سه دهه حاکمیت ضد انسانی و استثمارگرانه اش، نسبت به زنان با تمامی امکانات و با سرکوبگری روشن و اشکارا، تلاش کرده است زنان را نه چون انسان، بلکه صرفابعنوان ابزار و برده جنسی تحت انقیاد و استثمار قرار دهد.
اوباش جمهوری اسلامی با زیر پا نهادن حقوق انسانی و اجتماعی زنان، در تلاش است با تحمیل شیوه زندگی قرون وسطایی به آنان و نهادینه کردن فرودستی زنان و تنزل جایگاه اجتماعی انان موقعیت نابرابر زنان را در جامعه و خانواده تثبیت کند اما هنوز پس از گذشت بیش از 30 سال وبکارگیری هزاران ترفند سرکوبگرانه از تجاوز پاسداران به زنان و دختران انقلابی و آزاده در زندانهای رژیم اسلامی قبل از اجرای حکم اعدا مشان تا سرکوب و اسید پاشی های سیتماتیک و ایجاد مزاحمتهای روزانه گله های بسیجی، رژیم جمهوری اسلامی و نیروهای سرکوبگرش نتوانسته اند صدای ازادیخواهی و برابری طلبی زنان در جامعه ایران را خاموش کند.
شکل گیری مقاومت مردم مبارز کوبانی در تقابل با تعرض داعش، دفاع از حق حیات و انسانیت بود که به سرنوشتی همچون زنان و دختران شنگال دچار نشوند. مقاومتی که نقطه اوج آن، شکست ارتجاع و نیروهای نظامی داعش بوده است. تقویت صف آزادیخواهی و برابری طلبی در منطقه و تصویب قوانین ویژه حقوق زنان و کودکان در کانتون جزیره، که صدای ارتجاع در منطقه را در آورده است. رژیم اسلامی در ایران وادار به سرکوب و دستگیر کردن مدافعین مقاومت کوبانی و قوانین کانتون جزیره می شود، داعش خفته در کردستان عراق که مترصد فرصت بودند، نیروهای داعش کردستان را نیز تصرف کنند و دوشا دوش آنان مدنیت جامعه را نابود کنند، زنان را اسیر و برده جنسی کنند، آرزوهایشان برباد رفته است.
انها از سر ناچاری، عملا به شیوه ای دیگر با صادر کردن بیانیه “اتحادیه علمای دینی اقلیم کردستان ” به مخالفت برخواسته اند و از رهبری کانتون جزیره خواهان معذرت خواهی از مسلمانان جهان و لغو قانون برابری زن و مردم در کانتون جزیره شده و تاکید کرده اند که ” متاسفانه ما بعنوان بخشی از علمای اسلام در اقلیم کردستان با پخش بیانیه شماره ۲۲ کانتون جزیره دچار شوک شدیم، چندین بند این بیانیه با دین مبین اسلام که دین اکثریت مردم کردستان بزرگ است خوانایی ندارد، اینها جدا از جریحه دار کردن احساس آنها، جریحه دار کردن احساس بیش از یک میلیارد مسلمان جهان است، ما از مسئولین جزیره می خواهیم که از مسلمانان معذرت خواهی کنند و همه آن قوانینی که خلاف اسلام است را لغو نمایند “.
خرید و فروش دختران در بازارو تجاوزبه انان توسط داعش
اشاره موجزبه گوشه هائی بسیار کوچک ازگزارشاتی از زبان زنان و دختران نجات یافته ” گریخته ” از دست داعش، عمق فجایع انسانی و زن ستیزی اسلامیون را نشان میدهد و عمق این فاجعه را ملموس و محسوس تر خواهد نمود. بسیاری از آنها شکنجه شده‌ اند و صرفا بعنوان برده وابزار جنسی با آن‌ها رفتار شده است، حتی کسانی که توانسته‌ اند بگریزند آسیب شدید روحی دیده‌ اند. مروری هرچند کوتاه بر این فجایع تاکیدی مجدد بر ضرورت هوشیاری و گوش بزنگ بودن ماست و غافل نبودن ازتحرکات این مرتجعین خفته در کردستان .
بر اساس جزوه داعش که « الدلیل » نام دارد و در بازار برده فروشی منتشر شده است؛ عناصر داعش می توانند به دختران نابالغ تجاوز کنند. قوانینی را به عناصر خود برای برخورد با زنان برده و خریداری شده و شیوه مجازات آنها توصیه کرده است
به نقل از روزنامه تایمز انگلیس: عناصر داعش به دو دختر دوازده ساله  و مادرشان تجاوز کردند.
در گزارش آمده است که عناصر داعش پس از جدا کردن اعضای خانواده‌ها از یکدیگر، آنها را بر اساس سن و میزان تحصیلات و این که آیا ازدواج کرده اند یا خیر به گروه های مختلفی تقسیم و به آنها تجاوز کرده اند.
تروریست‌های داعش دختربچه‌ها را حدود 25 دلار فروخته اند و برخی ها را نیز به عنوان هدیه و جایزه به عناصر خود داده اند. همچنین در بازار خرید و فروش زنان هر کسی می تواند در این بازار که داعش آن را اداره می کند به خرید و فروش بپردازد.

یکی از خبرنگاران روزنامه تایمز لندن با برخی دختران و زنان که از دست داعش فرار کرده اند مصاحبه کرده است که در آن تاکید کرده اند؛ عناصر داعش آنها را ربوده و آنها را بروی زمین کشیده و از خانواده هایشان دور کرده اند و با کامیون آنها را به مرکز شمارش زنان برده و سپس به عنوان جایزه به عناصر داعش داده  یا برای فروش به بازار برده شده اند.

در گزارشی از سازمان عفو بین الملل آمده است که، زنان و دختران جوان ایزدی در معرض تجاوزات مکرر جنسی از سوی اعضای داعش بوده‌اند و شهادت‌های متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد که، بسیاری از دختران قربانی‌ بردگی جنسی، کودکان بین ۱۴ تا ۱۵ ساله  یا حتی کمتر بوده اند وبرای فرار از تجاوزات جنسی دست به خودکشی زده‌اند.

در ادامه گزارش عفو بین الملل آمده است، ” لونا دختری 10 ساله خواهر دختری با نام جیلان، شهادت داد که جیلان 19 ساله برای قرار نگرفتن در معرض تجاوز جنسی دست به خودکشی زد وی گفت: در آن روز لباس‌هایی به ما دادند که شبیه لباس رقص بود و از ما خواستند استحمام کرده و این لباس‌ها را بپوشیم. جیلان در حمام خودکشی کرد. این دختر افزود: جیلان که دختر بسیار زیبایی بود رگ دستش را زد و خود را به دار آویخت. به نظر من می‌دانست که وی به همراه مردی به مکان دیگری منتقل خواهد شد؛ برای همین دست به خودکشی زد. دختر جوان دیگری نیز که گروگان‌ اعضای داعش بوده است به عفو بین الملل گفت که برای فرار از ازدواج اجباری تلاش کرده با خواهرش خودکشی کند.

دختر دیگری به نام وفا می‌گوید: به دور گردن ما دستمال‌هایی بستند و این دستمال‌ها را با طنابی با فواصل معین و دور از هم به یکدیگر وصل کردند. به این ترتیب ما به صورت زنجیروار در یک صف قرار می‌گرفتیم آنها با قدرت تمام به وسیله این طناب‌ها ما را از هم دور نگه می‌داشتند. فشار بر ما آنقدر زیاد بود که هوشیاریم را از دست داده بودم و تا چند روز نمی‌توانستم حرف بزنم. ” دختر 19 ساله‌ای با نام رنده ” که به همراه خانواده‌اش توسط داعش ربوده شده بود اعلام کرد که مردی که سنش دو برابر وی بوده است دوبار به وی تجاوز کرده است.
بیشتر کسانی که زنان و دختران جوان عراقی را به عنوان کنیز و برده گرفته‌اند و به آن‌ها تجاوز کرده‌اند از اعضای داعش بوده و برخی از حامیان داعش در منطقه نیز دست به چنین اقدامی زده‌اند.

در گزار ش تاکید شده است که بیماری‌های جسمی و روانی که ناشی از خشونت‌های جنسی هولناک در حق این زنان بوده است، بسیار فاجعه بار است.برخی از این زنان شکنجه شده و مثل برده به کار گرفته شده‌اند و حتی دختران و زنانی که توانسته‌اند فرار کنند همچنان از مشکلات عمیق روانی رنج می‌برند.
نکته اساسی که باید بر ان تاکید کرد، باید متوجه خطر داعش خفته در کردستان بود. بدون درنگ و فوت وقت وارد عمل شد. وظیفه آنی وفوری فعالین آزادیخواه، پیشرو، کمونیست و چپ در جامعه کردستان این است که خطر این صف ارتجاع را که در جامعه کردستان از لحاظ اجتماعی بدون ریشه هستند را، متوجه شوند و با سازماندهی قطب چپ و آزادیخواه جامعه کردستان در ابعاد اجتماعی و سازماندهی نیروهای مسلح توده ای، به مقابله سازمانیافته برخیزند، بموقع عکس العمل نشان داده و ابراز وجود صف ارتجاع در هر شکل و رنگی را طرد و به حاشیه برانند.
زنده باد مبارزات متحدانه مردم آزادیخواه و برابری طلب علیه هر گونه ارتجاع قومی- مذهبی!
زنده باد مقاومت مردم کوبانی، زنده باد همبستگی بین المللی با مقاومت مردم کوبانی.
مرگ بر داعش. مرگ بر جمهوری اسلامی!
7 دی ماه 1393- 28 دسامبر 2014
esmail.waisi@gmail.com
منتشر شده در نشریه اکتبر شماره 157