اخبار کارگری- بخش ایران:  نسان نودینیان بخش بین المللی: داوود رفاهی

اخبار کارگری

بخش ایران:  نسان نودینیان

بخش بین المللی: داوود رفاهی

 

اسماعیل عبدی از رهبران اعتراضات معلمان از زندان مرخص شد

اسماعیل عبدی باید بدون قید و شرط آزاد شود

بنا بر خبر گروه تلگرام کمپین آزادی معلم زندانی، اسماعیل عبدی او پس از گذشت حدود دو هفته از اعتصاب غذای ٣٨روزه، روز چهارم تیرماه ١٣٩٦ با موافقت داد ستانی، به مرخصی آمد. اسماعیل عبدی به دلیل اعتصاب غذا به مدت دو روز به بیمارستان امام خمینی منتقل شد و پس از معاینات تخصصی به زندان بازگردانده شد

او در چند روز آینده پیگیر معالجه عوارض اعتصاب غذا خواهد بود، عبدی بعد از اعتصاب غذا، علاوه بر كاهش شدید وزن با مشكل كلیه نیز درگیر است و در خوردن غذای جامد نیز با مشكل روبروست. اسماعیل عبدی، عضو هیات مدیره كانون تهران است كه به دلیل مبارزاتش در دفاع از حقوق معلمان به شش سال زندان محكوم شده است.

 

تجمع اعتراضی کارگران اخراجی و شاغل صبا فولاد زاگرس

صبح روز ٤ تیر کارگران کارخانه صبا فولاد زاگرس در اعتراض به تعطیلی دو هنته ای کارخانه و خطر بیکار شدن از کار در مقابل اداره کار شهرستان بروجن تجمع کردند. این کارگران روز قبل از آن در مقابل ساختمان اداره صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال بختیاری تجمع داشتند. ه گفته کارگران کارفرمای این کارخانه به بهانه عدم تامین مواد اولیه از آغاز تیرماه به کارگران اعلام کرد که برای دو هفته به مرخصی بروند. بعلاوه از چند روز قبل اسامی کارگران اخراجی را برای اطلاع و دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار ارسال کرده است. کارگران اخراجی بطور میانگین ده سال سابقه کار دارند. یک خواست فوری این کارگران بازگشت به کار کارگران اخراجی است.

کارخانه صبا فولاد زاگرس در شهرکرد، کیلومتر ٣٥ جاده بروجن ودر شهرک صنعتی سفید دشت واقع شده است.

حمله سرکوبگران شهرداری به کارگران پروژه اتوبان یادگار امام

کارگران نیروهای شهرداری را متواری کردند

ظهرروز٤ تیر،کارگران پروژه اتوبان یادگار امام از سوی نیروهای شهربان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. بنا بر خبر کارگران پروژه اتوبان یادگار امام از چند ماه قبل با راه اندازی کارگاه ساخت دوربرگردان(رمپ) در محدوده فرحزاد مشغول کار هستند. چند روز قبل نیروهای شهرداری منطقه دو اقدام به تخلیه نخاله در اطراف کارگاه کردند که با اعتراض کارگران این پروژه روبرو شدند و چون توجهی به این اعتراضات نشد، کارگران به اعتراضشان ادامه دادند. در برابر این اعتراضات روز ٤ تیر نیروهای شهرداری بار دیگر اقدام به تخلیه نخاله در این محله کرده و اینبار بارشان را در وسط کارگاه تخلیه کردند. این موضوع با اعتراض شدید تر کارگران روبرو شد تا جاییکه یکی از معاونان شهردار منطقه برای میانجگری وارد شد و قول همکاری داد. اما به یک باره نیروهای شهربان وارد کارگاه شدند و بدون هیچ حرفی اقدام به حمله به سمت کارگران و معندسان پروزه کرده و با کارگران درگیر شدند. در جریان این درگیری چند نفر از ناحیه صورت و دست و پا مجروح شدند. اما کارگران آنها را از محل متواری کردند.

 

تجمع اعتراضی نیروهای شرکتی راهداری گیلان

صبح روز ٤ تیر تعدادی از نیروهای شرکتی راهداری گیلان در مقابل ساختمان استانداری گیلان در اعتراض به اخراجها تجمع کردند. به گفته کارگران راهداری گیلان قرارداد حدود ٧٠ نفر از نیروهای شرکتی خود را تمدید نکرده است.

 

تجمع اعتراضی کارگران منطقه سه شهرداری آبادان

روز ٤ تیر بیش از ٥٠ نفر از کارگران پیمانی فضای سبز منطقه سه شهرداری آبادان که تحت مسئولیت چند شرکت پیمانی فعالیت دارند، بار دیگر تجمع‌های اعتراضی خود را در مقابل ساختمان شهر داری از سر گرفتند. گروهی دیگر از این کارگران روز گذشته مقابل ساختمان مرکزی شهرداری اهواز تجمع کرده بودند.اعتراض این کارگران به تاخیر افتادن دستمزدشان است. بعلاوه بیش از سه ماه از سال ٩٦ گذشته است و کارفرما هنوز حق اضافه‌کاری‌های مربوط به خردادومرداد سال٩٤، تیرومرداد ٩٥ و اردیبهشت و خرداد سالجاری ٩٦ را به آنها پرداخت نکرده است.

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری بجنورد

روز شنبه٣تیرماه٩٦ کارگران فضای سبز شهرداری بجنورد در اعتراض به عدم پرداخت حقوق عقب افتاده‌ خود و برای پیگیری قراردادهایشان با شهرداری؛ مقابل استانداری خراسان شمالی دست به تجمع زدند.

کارگران نیشکر هفت تپه موفق به بازگرداندن همکاران اخراجی خود شدند.

بدنبال تجمعات اعتراضی متحدانه کارگران نیشکر هفت تپه بخاطر تعویق پرداخت دستمزدهایشان و در اعتراض به امنیتی کردن کارخانه روز ١ تیر کارفرما از ورود ٣٠ کارگر این کارخانه تحت عنوان اینکه اعتراضات را رهبری میکردند، جلوگیری کرد. در عکس العمل به این قلدری کافرما کارگران همانروز مقابل مدیریت مجتمع دست به تجمع اعتراضی زدند. بدنبال این اعتراضات متحدانه کارگران موفق به بازگرداندن همکاران اخراجی خود شد. به گفته کارگران در مجتمع کشت وصنعت هفت تپه حدود٤٠٠٠ هزار شاغلند که در دو ماه گذشته تمام این کارگران درگیر اعتراض بوده اند. و کارفرما نمیتواند با اخراج ٣٠ کارگر کارگران را پیگیری خواستهایشان عقب زند.

کارگران شاغل در هفته تپه بعد از اعتراضات بسیار موفق شدند دستمزد فروردین ماه خود را بگیرند و هنوز دو ماه مزد و پاداش پاداش و بهره‌برداری سال‌های ٩٤ و ٩٥ آنان پرداخت نشده است. کارگران میگویند اگر تکلیف پرداخت طلبهایشان روشن نشود دوباره دست به اعتراض خواهند زد.

ادامه اعتراضات در بخش خصوصی مخابرات مشهد

روز ٣ تیر کارگران بخش خصوصی مخابرات مشهد در ادامه اعتراضاتشان دست به تجمع زده و اعلام کردند که حاضر به ادامه کار نیستند. کارگران میگویند بعد از گذشت حدود هشت سال از خصوصی سازی مخابرات هنوز بصورت پیمانی کار میکنند. کارگران مخابرات در سراسر ایران در چندین نوبت با خواست استخدام رسمی در مخابرات تجمعات اعتراضی سراسری در مقابل مجلس داشته اند.

تجمع کارگران اخراجی صبا فولاد زاگرس در مقابل اداره صنعت ومعدن

صبح روز ٣ تیر، حدود ١٢٠ کارگر اخراجی صبا فولاد زاگرس برای پی گیری وضعیت شغلیشان ودر اعتراض به اخراج ناگهانی ١٢٠ نفر از کارگران این کارخانه در اوایل تیرماه جاری مقابل ساختمان اداره صنعت،معدن و تجارت استان چهار محال بختیاری تجمع کردند. یک خواست فوری این کارگران بازگشت به کار کارگران اخراجی است. به گفته کارگران کارفرما از چند روز قبل اسامی کارگران اخراجی را برای اطلاع ودریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار ارسال کرده بود. این کارگران بطور میانگین ده سال سابقه کار دارند.

کارگران خدماتی منطقه دو شهرداری آبادان تجمع کردند

صبح روز ٣ تیر حدود ٣٠ نفر از کارگران خدماتی منطقه دو شهرداری آبادان در اعتراض به سه ماه دستمزدشان دست از کار کشیده و تجمع کردند. به گفته کارگران مجموع کارگران پیمانکاری شاغل در مجموعه شهرداری آبادان سال‌ها است که با عدم دریافت به موقع معوقات مزدی رو برو هستند.

تجمع اعتراضی نیروهای شرکتی دانشگاه خاتم در بهبهان

صبح امروز ٤ تیر ٩٦جمعی از کارکنان شرکتی دانشگاه خاتم الانبیا بهبهان جلوی فرمانداری تجمع کردند.

این تجمع اعتراضی در پی تصمیم دانشگاه خاتم مبنی بر تعدیل نیروهای شرکتی دانشگاه  در ٣ ماه تابستان سال جاری شکل گرفته است.

گفتنی است بسیاری از این نیروها بدون حقوق و بیمه متاهل، دارای فرزند و مستاجر هستند.

 

کارگران

اعتصاب یکپارچه پرسنل شبکه کابل هوایی و زمینی مشهد دومین روز خود را پشت سر گذاشت

اتحادیه آزاد کارگران ایران: اعتصاب متحدانه کارگران و کارکنان شرکتی شبکه کابل هوایی و زمینی مشهد که تحت پوشش “شرکت سرمایه کارکنان ارتباطات و مخابرات” (سهامی خاص ) مشعول بکار هستند در حالی دومین روز خود را پشت سر گذاشت که هیچیک از مسئولین شرکت مخابرات به بهانه اینکه آنان نیروی کار شرکتی هستند حاضر به پاسخگوئی به مطالبات آنها نشدند.

در صورتی که به نقل از کارگران و کارکنان این بخش ،آنان بیش از بیست سال برای مخابرات کار کرده اند ولی هنوز به عنوان نیروی مخابرات شناخته نمیشوند

بنابر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، این اعتصاب متحدانه از سوی کارگران و کارکنان شرکتی شبکه کابل هوایی و زمینی مشهد بدنبال آن آغاز شد که نماینده آنان  در پی سه ماه آزار و اذیتهای فراوان از طریق جابجائی در نقاط مختلف از سوی کارفرما، نهایتا روز ٢٥ خرداد ماه از کار اخراج و پیگیریها و رایزنی های  همکاران وی جهت بازگشت بکار او نتیجه ای نداد.

بنا بر این گزارش، پرسنل شرکتی شبکه کابل هوایی و زمینی مشهد طی دو روز گذشته علاوه بر اعتصاب، بطور یکپارچه ای دست به تجمع در مقابل ساختمان مخابرات مرکزی استان خراسان رضوی زدند اما از مسئولین شرکت مخابرات بجز دو نفر از بازرسی و حراست شرکت مخابرات و  چند مامور نیروی انتظامی که هدفی جز ترساندن تجمع کنندگان را دنبال نمیکردند حاضر به حضور در میان تجمع کنندگان و رسیدگی به خواستهای آنان نشدند.

پرسنل اعتصابی شبکه کابل هوایی و زمینی مشهد همراه با هزاران نفر از کارگران و کارکنان شرکتی مخابرات از دو سال پیش، بارها با تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی و اعتراضات دیگر، خواهان تضمین امنیت شغلی و انعقاد قرارداد مستقیم با شرکت مخابرات بوده اند اما نه تنها در طول این مدت به  وعده های داده شده به این بخش مهم از کارگران و کارکنان شرکت مخابرات عمل نشده است بلکه در حال حاضر در شهر مشهد نماینده آنان از کار خود اخراج شده است.

در حال حاضر خواست اصلی سیصد نفر پرسنل شرکتی شبکه کابل هوائی و زمینی مشهد، بازگشت بکار نماینده اخراجی شان،  اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و عقد قرار داد مستقیم با شرکت مخابرات است. لازم به یادآوری در حالی طرح طبقه بندی در میان این پرسنل به اجرا در نیامده است که سال گذشته در پرونده شکایت از تی سی تی و پیمانکار قبلی در مورد عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، ارا صادره به نفع این پرسنل بوده است.

بنا بر آخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز نیز همچون دیروز، از آنجا که مسئولین شرکت مخابرات استان رضوی حاضر به پاسخگوئی به خواستهای بر حق پرسنل شرکتی کابل هوائی و زمینی مشهد نشدند آنان اعلام کردند تا رسیدگی به خواستهایشان  همچنان به اعتصاب و تجمعات خود ادامه خواهند داد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – ٣١ خرداد ماه ١٣٩٦

نامه ی سرگشاده ی جمعی از کارگران نیشکر هفت تپه

در سالهای اخیر بحث اجرای متم اصل ٤٤ قانون اساسی، ورد زبان همه سیاستمداران و اقتصاددانان ایران بوده است. گویی اجرای این اصل تنها راه نجات اقتصاد ایران از گردنه نابودیست. اما اجرای تاکنونی آن، بهمراه نتایج حاصله، جای هیچ شکی برای عموم کارگران باقی نگذاشته است که این اصل، خانه خراب کن معیشت و آجر کردن نان کارگران است. حالا هی اقای روحانی مرتب تکرار کند که این اصل در گذشته درست اجرا نشده است و کار ما درست است، پیدا کنید پرتقال فروش را.

کارگران کجای ایران از موهبات این اصل برخوردار شده اند؟چه ثمری بجز ورشکستگی کارخانجات واخراج فله ای کارگران، بهمراه داشته است؟ البته ناگفته پیداست که کارفرماها وسرمایه داران منتفعین واقعی این سیاست بوده اند. اما در هفت تپه اوضاع ما کارگران در وخامت شدیدی بسر می برد. تاخیرهای مکرر حقوقی، عدم پرداخت سهم بیمه کارفرما موجب شده است که دفترچه های بیمه تامین اجتماعی کارگران بی اعتبار باشند. استخدام کارگر به روش قرارداد سفید امضا که ستم دیگریست که در حق کارگران هفت تپه شده است واداشتن کارگران به جاسوسی از همدیگر، نصب دوربین های متعدد، بهمراه پهپاد در محیط کارخانه بجهت رصد وشناسایی حرکتهای اعتراضی کارگران، از برکات خصوصی سازی و اصل ٤٤ برای ما کارگران بوده است. از سوی دیگر بدهکاری گسترده کارفرما به تامین اجتماعی موجب شده است که بیش از ٣٤٠تن از کارگران، از قبل از عید نوروز در برزخ جانکاهی قرار بگیرند چرا که کارفرما سهم ٤درصدی خود به تامین اجتماعی را پرداخت نمی کند تا این کارگران با وجود ترک کار بازنشسته شوند بعبارت ساده تر نه بازنشسته هستند ونه کارگر؛ از اینجا رانده و از اون جا مانده آنهم بدون هیچگونه حقوقی.

همه اینها نمونه های کوچکی هستند از بدبختیهای ما کارگران در هفت تپه. تازه این همه مصیبت نیست بطور مثال در هفته گذشته در اعتراض به عدم پرداخت سه ماه حقوق و دستمزد، کارگران چاره ای بجز اعتصاب و اعتراض نداشتند اما کارفرما در اقدامی تلافی جویانه و غیر انسانی، بیش از ٣٠ تن از کارگران را اخراج و یا معلق نمود. یعنی حق خواهی شما با مشت جواب داده می شود ما نمی دانیم که ایا دولت ازین اقدامات غیرقانونی و غیر انسانی که از سوی مالکان جدید شرکت صورت می گیرد، خبر دارد یا نه؟ اما این وضعیت همیشگی کارگران در دوسال اخیر و بعد از واگذاری به بخش خصوصی بوده است. بطور قاطع میتوان گفت که برای پرداخت حقوق و دستمزد در هر ماهی، کارگران چاره ای جز اعتراض و اعتصاب نداشته اند. این واکنش کارگران در مقابل قانون گریزی، بی خیالی و بی اخلاقی کارفرما صورت گرفته است که بهیچ عنوان داوطلبانه نبوده است. این کارفرما بوده است که موجب پدید آمدن مسائل امنیتی شده است و نه کارگران.

آقای روحانی، توسعه سیاسی و حقوق شهروندی پیش کش، ما گرسنه ایم. ما ناامید و بی دفاعیم. احساس ناامنی شغلی و معیشتی بدترین اتفاقیست که برای یک انسان می افتد. با وجودیکه هر گونه تلاشی در جهت تشکل یابی کارگران (سندیکا) با مانع بلند زندان و اخراج روبروست. دست های ما بسته است و گرگی در روبرو، که قصد نابودی ما را دارد. بقول سعدی که می فرماید: در شهرما سنگها را بسته اند و سگ ها را باز.

ما کارگران، خواستار بازگشت شرکت نیشکر هفت تپه به مجموعه دولت هستیم. مالکین جدید نیامده اند تا ما نانی به کف آریم بلکه قصدشان آجر کردن این نان است. و ما چاره ای بجز دفاع از هستی وکیان خود نداریم. این دفاع، دفاع از زندگی، حیثیت و انسانیت ماست. ما خواسته ای بجز حق و حقوق کارگری خویش نداریم.

هفت تپه را دریابید

جمعی از کارگران و پرسنل شرکت نیشکر هفت تپه

تیرماه ١٣٩٦

دیدار با محمد جراحی!

به گزارش رسیده روز پنج شنبه ١ تیر ١٣٩٦ چند تن از کارگران با “محمد جراحی “، کارگر نقاش و از اعضای کمیته پیگیری دیدار کردند.

محمد جراحی به تازگی در پی مشکلات جسمی در بیمارستان بستری شده و پس از انجام آزمایشات و بررسی های پزشکی، مشخص گردید که دچار ناراحتی کبد است و بایستی شیمی درمانی شود.

این کارگر مبارز، در خرداد ١٣٩٠ به همراه زنده یاد شاهرخ زمانی دستگیر شده و پس از دادگاهی فرمایشی به پنج سال حبس تعزیری محکوم گردید. جراحی دوران زندان خود را بدون یک روز مرخصی سپری کرده و در تاریخ ١٩ مرداد ٩٥ از زندان آزاد گردید. وی در دوران زندان دچار مشکلات جسمانی گردید و پزشکان تشخیص سرطان تیروئید دادند. علیرغم وضعیت بد جسمانی، مقامات امنیتی از دادن مرخصی به وی خودداری کردند و پس از جراحی دوباره به زندان بازگردانده شد. بعد از آزادی مشخص شد که بخشی از داروها برای او به اشتباه تجویز شده  بود که در وخیم تر شدن اوضاع جراحی نقش داشت.

بسیاری از عوارضی که امروزه محمد جراحی از آن رنج می برد، ناشی از عدم درمان به موقع وی در دوران زندان می باشد و ارمغانی از شرایط بد زندان برای این کارگر پیشرو می باشد. با وجود اینکه بیماری به شدت وی را نحیف و لاغر نموده، اما او همچنان روحیه بالا و رزمنده ای دارد.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – ٣ تیر ١٣٩٦

استقبال از حسن سعیدی

حسن سعیدی نماینده سندیکا که به دعوت سندیکاهای کارگری فرانسه به سازمان جهانی کار دعوت شده بود دقایقی پیش وارد فرودگاه شد و مورد استقبال خانواده و اعضای سندیکا قرار گرفت

بین المللی

١ـ ایتالیااعتصاب سراسری حمل و نقل عمومی

در پی فراخوان اتحادیه های کارگری، تمام بخش حمل و نقل عمومی در سراسر ایتالیا روز جمعه ١٦ ژوئن در اعتراض به برنامه خصوصی سازی این بخش و برای بهبود شرایط کاری، دست از کار کشیدند.  معترضان اعلام کرده اند که خصوصی سازی بخش حمل ونقل عمومی به این معنی است که شرکت های خصوصی تنها با هدف سود بیشتر به رقابت با یکدیگر پرداخته و این برنامه در نهایت به زیان کارکنان تمام خواهد شد.
اعتصاب یک روزه کارکنان بخش حمل و نقل عمومی ایتالیا پیامدهای سنگینی از جمله افزایش ترافیک و سرگردانی مسافران در پایتخت به همراه دارد و رسانه های این کشور روز جمعه ١٦ ژوئن را جمعه سیاه حمل و نقل ایتالیا خوانده اند.  اعتصاب ٢٤ ساعته قطارها از ساعت ٢١ جمعه شب به وقت محلی آغاز شد و تا ساعت ٢١ ا شنبه شب به وقت محلی ادامه داشت. بخش حمل و نقل هوایی ایتالیا نیز از نیمه شب جمعه ١٦ ژوئن اعتصاب خود را آغاز کرد و تا نیمه شب شنبه ادامه داشت.

٢ـ انگلستاناعتراضات علیه عدم رسیدگی به وضعیت قربانیان آتش سوزی

جمعی از شهروندان لندن در اعتراض به به شرایط اقامت نجات‌یافتگان از آتش‌سوزی برج گرینفل و عدم رسیدگی به وضعیت قربانیان، دست به تجمع در خیابان زدند.
معترضان سپس با سردادن شعار “ما عدالت می خواهیم” به ساختمان شورای شهر محله آتش سوزی هجوم برده و خواستار روشن شدن دلیل این حادثه، رسیدگی فوری به بازماندگان و خانواده های آنان و همچنین مشخص شدن شمار دقیق کشته ها شدند.

خبرها حاکی است تعداد کشته‌شدگان این آتش‌سوزی به ٣٠ تن رسیده و دست‌کم ٧٦ تن ناپدید شده‌اند. پلیس لندن هشدار داده عملیات شناسایی قربانیان آتش‌سوزی در این برج ٢٤ طبقه ممکن است مدت‌ها طول بکشد و احتمال دارد هیچوقت نتوانند برخی از این قربانیان را شناسایی کنند.

آخرین گزارش‌ها که از سوی پلیس بریتانیا منتشر شده آمار کشته شدگان را ٥٨ تن‌ اعلام کرده است.

٣ـ اسپانیاتظاهرات هزاران نفر در مادرید در حمایت از پذیرش پناهجویان بیشتر

هزاران نفر از مردم معترض در مادرید در تظاهراتی شرکت کردند که هدف اصلی ان درخواست از دولت اسپانیا برای قبول مهاجران و پناهجویان بیشتر بوده است.

به گزارش رسانه‌های خبری اسپانیا، هزاران نفر از معترضان با شرکت در  راهپیمایی در شهر مادرید از دولت خواستند تا به تعهداتش برای قبول مهاجران و پناهجویان حارجی عمل کند.

این تظاهرات از سوی سازمان های غیردولتی و گروه های فعال احتماعی از جمله عفو بین الملل سازماندهی شده بود.

تظاهرات کنندگان پارچه نوشته هایی را در دست داشتند که در آن خواستار لغو محدودیت‌های اعمال شده علیه ورود و پذیرش مهاجران و پناهجویان خارجی شده بودند.

اتحادیه اروپا در سال ٢٠١٥ میلادی کشورهای عضو را متعهد کرده است تا در برنامه قبول مهاجران خارجی که وارد یونان و ایتالیا شده اند، مشارکت کنند و سهمیه های مختلفی را برای کشورهای عضو تعیین کرده است. اسپانیا متعهد شده بود تا ١٧٣٣٧ مهاجر و پناهجو را قبول کند ولی تاکنون تنها با پذیرش ١٣٠٤ مهاجر موافقت کرده است که این رقم کمتر از ١٠ درصد سهمیه تعیین شده است.

٤ـ افغانستانادامه تظاهرات اعتراضی در کابل

با گذشت دو هفته از انفجارهای مرگبار در کابل، پایتخت افغانستان، تظاهرات علیه دولت و ناکارآمدی آن همچنان ادامه دارد.  دوشنبه شب ١٩ ژوئن در جریان حملات نیروهای پلیس به چادر معترضان جنبش موسوم به “رستاخیز تغییر” در مرکز کابل، دستکم یک معترض کشته و شماری نیز مجروح شدند.

گزارش شده که شماری از سازماندهندگان این اعتراض‌ها از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند. این معترضان از دو هفته قبل در پی انفجار مرگبار روز ١٠ خرداد در کابل دست به تظاهرات زده و در کابل چادر برپا کرده اند. در جریان این حمله دستکم ١٥٠ کشته و صدها تن مجروح شدند.

٥ـ یونان – کارگران شهرداری‌ها ساختمان وزارت کشور را به تصرف خود در آوردند

روز دوشنبه ١٩ ژوئن کارگران شهرداری‌ها در اتن، ساختمان وزارت کشور را در اعتراض به عدم استخدام دائم کارگران قراردادی به اشغال خود در آوردند. اشغال این وزارت خانه تا ساعت ١٠ صبح به طول انجامید و هنگامی که مسؤولین اعلام کردند که وزیر کشور قرار است با آنان مذاکره بکند، محل ساختمان را ترک کردند.

این کارگران همچنین محل تجمع ماشین‌های حمل زباله را اشغال کردند و اعلام کردند که اجازه نخواهند داد تا این کارگران بعد از اتمام مدت قرارداد‌های موقتشان از کار بیکار بشوند.

این کارگران اعلام کردند که تا ٤ روز آینده هیچ زباله‌ای جمع آوری نخواهد شد.

٦ـ اسلواکی – تداوم اعتصاب کارگران شرکت فولکس واگن

رئیس اتحادیه شرکت خودرو سازی فولکس واگن روز پنجشنبه ٢٢ ژوئن اعلام کرد که اعتصاب کارگران این کارخانه‌‌ بدلیل عدم دستیابی به توافق به کارفرمایان ادامه خواهد یافت.

این کارگران از روز سه شنبه ٢٠ ژوئن با خواست افزایش دستمزد دست از کار کشیده اند.

از تعداد کّل ١٢ هزار و ٣٠٠ کارگر شاغل در این کارخانه‌ حدود ٧٠ درصد در اعتصاب شرکت کرده اند.

خواست آنها افزایش ١٦ درصد دستمزد ظرف دو سال آینده است ولی‌ کارفرمایان فقط به افزایش ٩ درصدی رضایت داده اند. در آخرین مذاکره‌ای که بین نمایندگان کارگران و کارفرمایان صورت گرفت، کارگران اعلام کردند برای به نتیجه رسیدن مذاکرات از خواست اولیه کوتاه می‌آیند و به افزایش ١٣.٩ درصدی رضایت میدهند ولی‌ کارفرمایان با این امر موافقت نکردند.

کارگران اعلام کرده اند که برای دستیابی به مطالبتشان به اعتصاب ادامه خواهند داد.