اخبار کارگری-بخش ایران: نسان نودینیان بخش بین المللی: داوود رفاهی

اخبار کارگری

بخش ایران:  نسان نودینیان

بخش بین المللی: داوود رفاهی

کارگران معدن طزره در محل کارشان تجمع کردند

دوشنبه ١٨ بهمن ماه؛  برای چهارمین بار نزدیک به ٥٠٠ نفر از کارگران معدن زغال سنگ طزره  در اعتراض به پرداخت نکردن ٤ ماه حقوق  و بی‌پاسخ ماندن خواسته‌هایشان تجمع اعتراضی برپا کردند.

کارگران میگویند؛ کارفرما در تجمعات قبلی با حضور در جمع معترضان به آنان وعده داده؛ درصورت تامین مالی تا روز‌های آینده بخشی از طلب مزدی آنها را پرداخت خواهد کرد اما ظاهرا چون خریداران ذغال سنگ به تعهدات مالی خود در برابر کارفرما عمل نکرده‌اند؛ آنها هنوز بستان‌کارند.

 

تجمع کارگران اخراجی کارخانه بهنوش ایران برای بازگشت بکار مقابل فرمانداری گچساران!

بیش از دو ماه است ١٨ نفر از کارگران شرکت بهنوش ایران شعبه گچساران به بهانه افت فروش و تولید توسط مسولین شرکت اخراج شده اند. تعدادی از این کارگران چند روز قبل جلوی درب فرمانداری گچساران به نشانه اعتراض تجمع کردند.به گفته کارگران مسولین این شرکت به بهانه افت فروش و تولید محصولات در فصول سرد سال اقدام به اخراج کارگران می‌کنند این در حالی است که در فصول گرم سال که تولید کارخانه بالا می باشد در شیفتهای کاری با ساعات کار بالا و فشرده از همین کارگران بیشترین استفاده صورت می گیرد و بیشترین فشار کاری بر این کارگران وارد می شود .

 

کارگران هپکو حضور نوبخت سخنگوی دولت را به صحنه اعتراض خود تبدیل کردند!

روز ١١ بهمن کارگران هپکو با سردادن شعار در اعتراض به ٧ ماه دستمزد معوقه و خطر بیکار شدن از کار خود در مقابل استانداری مرکزی تجمع کردند. کارگران در این روز با پای کوبیدن و شعارهایی چون زیر بار ستم نمی کنیم زندگی، جان فدا میکنیم در ره آزادگی ، عزا عزاست امروز زندگی کارگر روی هواست امروز، یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه، و همچنین امضای طوماری و تاکید برخواست پرداخت معوقات و برکناری مدیریت، اعتراض پرشوری را به نمایش گذاشتند و حضور نوبخت سخنگوی دولت را به صحنه اعتراض خود تبدیل کردند. نوبخت در این سفر از هپکو و اوانگان که اعتراضات داغی در آن در جریان است دیدن کرد و کارگران با اعتراضاتشان از او استقبال کردند.

 

اعتراض کارگران  مجتمع نی شکر هفت تپه در پی بی‌نتیجه ماندن وعده های کارفرما در پرداخت مطالبات کارگران  شنبه ١٦ بهمن ماه  به یازهمین روز متوالی وارد شد.

٣٠٠٠نفر از کارگران نیشکر هفت تپه به اعتصاب پیوسته اند؛

اعتراض کارگران مجتمع نی شکر هفت تپه گسترده‌تر شد

کارگران اعتصابی  می‌گویند: در بخش‌های مختلف صنعتی وکشاورزی مجتمع نیشکر هفت‌تپه مشغول کارند و از روز چهارشنبه (ششم بهمن ماه) اعتراض صنفی خود را نسبت به تاخیر در پرداخت شدن مطالبات مزدی خود  از سر گرفته‌اند که تا امروز  دوشنبه (١١بهمن ماه ) ادامه یافته است.

تشدید اعتراضات کارگری در حالی ادامه دارد که طی  چند روزی که اجتماع کارگران مجتمع نی شکر هفت تپه از سر گرفته شده هیچ مقام دولتی پی گیری مطالباتشان نبوده است.

 

به گفته کارگران، تشدید اعتراضات کارگری در حالی صورت گرفته است که طی چند روزی که اعتصاب کارگران مجتمع نی شکر هفت تپه از سر گرفته شده هیچ مقام دولتی پی گیری مطالبات آن ها نبوده است.

یک کارگر معترض مجتمع نی شکر هفت تپه با بیان اینکه کارگران در اجتماع امروز خود همچنین خواستار تغییر برخی عوامل مدیریت خصوصی کارخانه شده اند، افزود: اگر دست‌کم پاداش وبهربرداری سال‌های ٩٤ و ٩٥ به همراه حقوق کامل آذر ماه آنها پرداخت شود، دلیلی برای استمرار این اعتراض وجود ندارد.

در عین حال بیش از ٢٥٠ نفر از کارگران بازنشسته این مجتمع که هنوز نتوانسته‌اند مطالبات بازنشستگی خود را از کارفرما دریافت کنند در این اجتماع چند روزه همکاران خود را همراهی می کنند.

پرداخت حق بیمه دوران بیکاری کارگران نی‌بر که در فاصله سالهای ٦٨ تا ٩٢ مشغول کار بوده‌اند از دیگر خواسته های این گروه از کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه است.

کارگران اعلام کرده اند تا پایان هفته جاری کارفرما باید حدود ١٢ میلیارد تومان برای فاصله بیمه دوران بیکاری کارگران نی بر و ٨ میلیارد تومان بابت سنوات کارگران بازنشسته پرداخت کند.

 

تجمع آتش‌نشانان بخش خصوصی مشهد مقابل ساختمان استانداری

تعدادی از آتش نشانان با تجمع در مقابل استانداری خراسان رضوی خواهان رسیدگی به وضعیت شغلی خود شدند. ١٢٠ آتش نشان که از ٥ سال قبل در استخدام بخش خصوصی هستند، خواهان پیوستن به بدنه سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد و یکسان سازی حقوق خود میباشند.

در عکس العمل به این تجمع بلافاصله معاون شهردار مشهد درمورد به حساب نیامدن ٥ سال سابقه کار این کارگران گفت: «این قانون مربوط به وزارت کشور است. پارسال که مجوز جذب ٣٠٠ آتش نشان به شهرداری مشهد از طریق شرکت در آزمون داده شد، یک ضابطه شرط سنی بود لذا آتش نشانان بخش خصوصی خواستار این بودند که سابقه فعالیتشان در شرط سنی لحاظ شود اما به رغم پیگیری موضوع وزارت کشور این امر را قبول نکرد».

معاون شهردار مشهد اذعان کرد که «تجمع امروز آتش نشانان بخش خصوصی مشهد تحت تاثیر حادثه ساختمان پلاسکو تهران صورت گرفته است». بعبارتی کارگران آتش نشانی که همبستگی سراسری مردم با آتش نشانان را میبینند موقعیت را برای اعتراض مجدد و تحقق خواستهای خود مناسب میدانند. وقت آن است که دهها هزار کارگر آتش نشانی در سراسر کشور برای تحقق خواست های خود از محسوب شدن کار آنها بعنوان کار سخت و زیان آور تا افزایش حقوق و مشکلات بیمه و همچنین تجهیزات و افزایش پرسنل آتش نشانی مبارزات سراسری خود را از سر بگیرند.

 

تجمع اعتراضی کارگران پست های فشار قوی برق:

نزدیک به ٥٤٠ نفر از کارگران پست‌های فشار قوی برق صبح روز ١٢ بهمن با تجمع در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی نسبت به حذف نشدن قراردادهای پیمانکاری و عدم اجرای همسان‌سازی مزایای مزدی مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. یک موضوع اعتراض این کارگران به خطر خصوصی سازی ها و بیکارسازی کارگران بود که زیر فشار کارگران این موضوع منتفی اعلام شد. این کارگران قبلا نیز با همین خواست تجمعاتی داشته و اخطار کرده بودند که اگر جواب نگیرند با خانواده هایشان برخواهند گشت.

 

یک ماه از طلب کارگران سیمان مسجد سلیمان پرداخت شد کارگران تمام طلب هایشان را میخواهند

روز ١٦ بهمن اعتراضات کارگران سیمان مسجد سلیمان همچنان ادامه یافت. این کارگران ٥ ماه دستمزد طلب دارند که زیر فشار اعتراضات آنان در رز ١٤ بهمن تنها یک ماه آن پرداخت شد. اما کارگرا ن تمام طلبهایشان را میخواهند. این چندمین بار در سال جاریست که این کارگارن به خاطر نپرداخت بموقع دستمزدهایشان تجمع اعتراضی برپا میکنند و هر بار با پرداخت یکماه ، خبری از پرداخت باقی طلبهایشان نمیشود. میانگین مطالبات هر یک از کارگران بین ١٥تا ٢٠میلیون تومان است که آنها را زیر فشار اقتصادی سختی قرار داده است. علاوه بر دستمزد حدد ٤ ماه بیمه آنها پرداخت نشده بود که کارفرما با دادن چک به تامین اجتماعی تنها دو ماه آبان و آذر را پرداخت کرده است و کارگران همچنان با مشکل روبرو هستند. این اعتراضات ادامه دارد.

بیست و ششمین روز اعتراض کارگران سیمان مسجد سلیمان

روز ١٢ بهمن اعتراض ٤٨٠ کارگر سیمان مسجد سلیمان با خواست امنیت شغلی و دستمزدهای پرداخت نشده وارد بیست و ششمین روز خود شد. روز قبل از آن چند تن از مسئولان کارخانه در جمع کارگران حاضر شدند و با دادن وعده پرداخت بخشی از طلب کارگران در هفته جاری و آینده از کارگران خواستند که به اعتراضشان خاتمه دهند. اما کارگران اعلام کردند که به وعده اعتمادی ندارند و میخواهند فورا طلبهایشان به حساب آنها واریز شود. ٤٨٠ کارگر رسمی و قراردادی این کارخانه بین ١٥ تا ١٨ ماه دستمزد طلب دارند. بعلاوه بدلیل عدم پرداخت حق بیمه آنها به تامین اجتماعی با مشکل روبرو شده اند. به گفته کارگران وضعیت آنان از حدود ٤ سال پیش بدتر شده و حدود ٦ سال است که کارفرما از اجرای طرح طبقه بندی که چندرقازی به حقوقشان اضافه میکند، سرباز میزند.

 

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه کاشی نیلو نجف آباد

صبح روز ١١ بهمن جمعی از کارگران کارخانه کاشی نیلو در نجف آباد با خواست امنیت شغلی و پرداخت طلبهایشان در مقابل کارخانه ، میدان گلدشت این شهر تجمع کردند. به گفته این کارگران حقوق و مزایای آنان طی یکسال گذشته پرداخت نشده است

 

بازداشت و زندانی نمودن کارگران و معلمان را قویا” محکوم مینمایم

در آستانه تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ٩٦ ما کارگران در کردستان، اقدام حاکمیت و قوه قضاییه را که در روز ٥ بهمن‌ماه ٩٥ به منزل آقای عظیم زاده جهت دستگیری ایشان هجوم نموده‌اند قویا” محکوم مینمائیم .

چنین اقدامی را نه درمورد اختلاس گران، رانت خواران و مفاسد اقتصادی، بلکه علیه انسان های آزادی خواه و فعال‌ کارگری همراه با رعب و تهدید خانواده های آنان بکارمیگیرند.

مجریان و تحمیل کنندگان چنین شرایط فلاکتباری برمیلیونها کارگر و مزد گیر این جامعه ، برای سودبیشتر و حل بحرانهای خودساخته شان، قصد ادامه تحمیل زندگی چندین‌ برابر زیر خط فقر برای کارگران ایران را جهت سال ٩٦‌ تدارک دیده اند.

سرمایه داران و حکومت حامی آنان ، آقای جعفرعظیم زاده مدافع پیگیر بالا بردن سطح  دستمزد ها و تلاشگربهبود شرایط زندگی مزدبگیران و فعال جمع آوری طومار چهل هزار امضاء و نماینده شاکیان علیه فسادمالی در سازمان تامین اجتماعی در دولت قبلی، را تهدیدی برای امنیت وچپاول های خود میبینند .درنتیجه  جهت دستگیری ایشان با پرداخت هر هزینه ای اقدام‌ مینمایند.

اینان سخت در اشتباهند ونمیدانند که این جنبش اعتراضی کارگران است که چنین رهبرانی را به جلوی صحنه اجتماعی میراند . این اعتراضات بی وقفه از سفره خالی ما کارگران و آمار خودکشی های بیکاران و این همه نابرابری ها که درجامعه هر روز جریان دارد مایه میگیرد. و تا این شرایط مشقت بارادامه داشته باشد ، امثال آقای عظیم زاده صدای اعتراضی این وضعیت اند وخاموش شدنی نیستند.

اقای عظیم زاده صدای اعتراضی ما کارگران و مدافع پیگیر حقوق کارگران است.

ما کارگران تلاش این انسان خستگی ناپذیررا ارج می نهیم. شرایط ما کارگران دیگر با این وضعیت غیر قابل تحمل و فلاکتبارکنونی،  فرق چندانی با شرایط حبس و زندان ندارد. ما کارگران ایران از هیچ‌ تلاش و کوششی جهت ارتقاء دستمزد ها ، احیای حقوق پایمال شده خود و تلاش برای ایجاد وگسترش تشکل های مستقل کارگری دریغ نخواهیم کرد همچنانکه هر روزه شاهد چندین تجمع و اعتراض و اعتصابات کارگری برای دستبابی به مطالباتمان هستیم.

ما کارگران اجازه نخواهیم داد که براحتی کارگران را زندانی نموده و به حبس بکشید. قوه قضائیه و مسئولین امنیتی مطمئن باشند که در مقابل ادامه این فشار ها بر فعالین کارگری ساکت نخواهیم نشست. و  جهت ارتقاء دستمزد ها و  ایجاد تشکل های کارگری مبارزه خواهیم نمود و کارگران زندانی را آزاد خواهیم کرد.

زنده باد مبارزات کارگران ایران

اعضا هیت مدیره و کارگران عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران درکردستان

جمعی به نمایندگی ازکارگران اخراجی کارخانه  نساجی کردستان

جمعی  به نمایندگی از کارگران اخراجی کارخانه پرریس سنندج

جمعی به نمایندگی  ازکارگران کارخانه شاهو سنندج

١٢ بهمن ٩٥

 

گزارش

٢٠ هزار نفر در اصفهان در ٦ ماه بیکار شده اند

موسوی لارکانی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: ٢٠ هزار نفر در استان اصفهان در ٦ ماه نخست سال ٩٥ بیکار شده اند  و رکود فراگیر یکی از معضلات اصلی اقتصاد کشور

 

٦٠ کارگر شیشه قزوین در نوبت اخراج قرار گرفتند

در پی ادامه بحران مالی در کارخانه شیشه قزوین ،کارفرما اسامی ٦٠کارگر قرارداد موقت وپیمانی را با سوابق یک تا ١٧ سال در لیست اخراجی‌ها قرار داده است. از قرار معلوم این ٦٠ کارگر در ابتدای اسفند ماه پس از خاتمه قرارداد کارشان بیکار می‌شوند.

منابع کارگری ایلنا در کارخانه «شیشه قزوین» گزارش دادند؛ در این واحد تولیدی حدود ٣٢٠ کارگر مشغول به کار هستند اما طی چند ماه گذشته به دلیل آنچه ازسوی کارفرما «رکود بازار فروش

محصولات» عنوان می‌شود؛ اسامی ٦٠ کارگر این واحد تولیدی تا پایان ماه جاری در لیست اخراج قرار گرفته است.

 

آخرین تماس نگهبان ساختمان پلاسکو با خواهرش

قاسم شجاعی، یکی از مفقودان فاجعه پلاسکو بود که طی روزهای گذشته خبری از پیدا شدن بقایایی از او در رسانه ها منتشر شد.

خواهر قاسم به خبرنگار رکناگفت: قاسم ٣٧ سال داشت و حاصل ازدواج او دو دختر هشت ساله و هشت ماهه است.

او به روز حادثه  اشاره کرد و گفت: قاسم با من تماس گرفت و گفت که پلاسکو آتش گرفته است و در حال کمک به آتش نشانان است، اما ما تصورش را هم نمی کردیم که پلاسکو فرو بریزد و این اتفاق تلخ رقم بخورد.

خواهر قاسم ادامه داد: قاسم از کودکی بسیار مسئولیت پذیر بود

او می افزاید: قاسم زمانی که پدرم فوت کرد ١٦ سال داشت و از همان زمان وارد بازار کار شد و بسیار زحمت کشید.

خواهر قاسم در پایان گفت: اکنون منتظر جواب آزمایش ها و تحویل پیکر قاسم برای تشییع و خاکسپاری در اردبیل هستیم، مادرم خیلی بهانه نبودن قاسم را می گیرد و می گوید او کجاست.

 

مرگ ١٦ نفر در استان کردستان بر اثر حوادث کاری

در نه ماهه نخست سال جاری، ١٦ کارگر در استان کردستان بر اثر حوادث کاری جان خود را از دست دادند. به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان کردستان،هر١٦نفر فوت شدگان حوادث کار ٩ماهه امسال مردبودند این گزارش می افزاید در همین مدت یعنی٩ماهه امسال ٣٠٠نفر نیز براثر حوادث کار مصدوم وجهت صدورگواهی به پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که از این تعداد٢٩٦نفر مرد و٤نفر دیگر زن بودند

 

 

کارگران

١٠٠٠ کارگر و معلم و فعال مدنی در بیانیه متحدانه ای با حمایت از عظیم زاده و عبدی، خواهان پایان دادن به امنیتی کردن فعالیتهای صنفی شدند

موجیم که آسودگی ما عدم ماست

جعفرعظیم زاده،  ازفعالین و مدافعین حقوق کارگری در تاریخ ٥ بهمن از سوی مراجع قضایی و امنیتی به منظور بازگشت به زندان، تحت تعقیب قرار گرفت

ماموران امنیتی با مراجعه به منزل نامبرده با اعمال فشار روحی و روانی بر خانواده و تهدید و ارعاب فرزند ارشدش،فشار برایشان و فعالین کارگری را تشدید کردند.

عظیم زاده که همواره دغدغه خویش را تضیع حقوق کارگر و طبقه مزد بگیرمانند معلمان اعلام نموده است ،در اردیبهشت سال ٩٥ همراه با اسماعیل عبدی ،اعتصاب غذای خود را با هدف برداشته شدن اتهامات امنیتی از پروندهای فعالین کارگری /معلمی آغاز نمود.

پس از در دستور کارقرارگرفتن لایحه اصلاح قانون کار توسط مجلس ،عظیم زاده به همراه سایر فعالین و تشکل‌های کارگری اعتراضات خود را در قالب تجمع های مختلف اعلام نمودند که منجر به مسکوت  ماندن لایحه مذکور بطور موقت گردید ودرنتیجه با تلاش های بی وقفه ایشان و سایر فعالین ، کارگری به توفیقی مهم دست یافت وتعرض سرمایه داران را به عقب راند.

اصلاحات مد نظر درلایحه اصلاح قانون کارکه از سوی سرمایه سالارهای متکی به قدرت حمایت میشود ،عملا کارگر را به بی حقوق ترین و ارزانترین کالا در خدمت نظام سرمایه داری تبدیل میکند و شرایط فلاکت بار تری را به سطح معیشت کل جامعه تحمیل مینماید.

این تلاشها امنیت و منفعت سرمایه داران را به مخاطره انداخته و درنتیجه فشار بر فعالان صنفی و اجتماعی ازجمله جعفرعظیم زاده واسماعیل عبدی را بعنوان یک راهبرد اساسی جهت جلوگیری از بیداری و آگاهی کارگران  و مزد بگیران ، مد نظر دستگاههای امنیتی و قضایی قرارداده است.

لذا

ماجمعی از فعالین صنفی معلم و کارگری و مدنی ضمن اعلام حمایت از جعفرعظیم زاده و  تلاشهای مستمر ایشان در جهت رفع اتهامات امنیتی ازپرونده های  فعالین کارگری ، ومعلمی خواستار رفع این اتهامات واهی و بی ربط از پرونده های فعالین کارگری ومعلمان شده و  خواهان آزادی بی قید وشرط آنان هستیم…

١- محمد حسن پوره  ٢-  رسول بداقی ٣- سید هاشم خواستار ٤- تهمینه خسروی ٥- شاپور خسروی ٦- پروین محمدی ٧- ناهید خداجو ٨- شاپور احسانی راد ٩- شیث امانی ١٠- نسرین جوادی ١١- فاطمه مرادی١٢- نسرین بهمن پور١٣- سارا سیاهپور ١٤- شهناز هاشمی ١٥- شهین مقامی١٦- زینب سپهری ١٧- سعید رضایی ١٨- محمد ساکی ١٩- منصورکاتوزیان ٢٠- ناهید شریفی ٢١- بهرام گرگان ٢٢- حمید پرویز ٢٣-سکینه مرادی ٢٤-رحمان عابدینی ٢٥- زهرا آجرلو ٢٦- صفیه بسیم ٢٧- مهدی جباری ٢٨- وحیده جوهر چی ٢٩- افشین مبارکی ٣٠- علی فروتن ٣١- اکرم نصیریان ٣٢- النا محمدی ٣٣- نسرین چراغی ٣٤- پروین حیدر ٣٥- جواد معصومی راد ٣٦- مهین خیر خواه٣٧- فرشته میرزایی ٣٨- عبدالرحمان ایران نژاد ٣٩- شهین طالب زاده ٤٠ – عبدالرضا پاک سرشت ٤١- لیلا ملکی ٤٢-ابوالفضل جلیلوند ٤٣- محمد علی زحمتکش ٤٤- منصوره کاشانی ٤٥-امجد محمدی٤٦-کاوه اورکی ٤٧- جمال فرهادی ٤٨-  شهربار رستمی ٤٩- مهرداد آرامش ٥٠- حامد صفایی ٥١-عادل نصرتی ٥٢-هادی کاوه ٥٣-شریف آخوندی ٥٤-شرافت قطبی ٥٥-یاور دوستی ٥٦-فرهاد بابا سلجی ٥٧-مراد وردی ٥٨-محمد قطبی ٥٩- خسرو امانی ٦٠- قادر حسینی ٦١- بهرام خدری ٦٢-مجتبی خدری ٦٣-حسین خانی ٦٤-محمود عندلیب ٦٥–مریم حسینی ٦٦- مسعود نسیمی ٦٧-شیوا بابایی ٦٨- منصور احسن ٦٩-نسرین کمانگر ٧٠–صادق پرهام ٧١-اشرف مدرسی ٧٢-داود بهشتی ٧٣- ملیحه سلیمانی ٧٤-آرش ابراهیمی ٧٥- سارا اشراقی٧٦- رضا حکیم الهی ٧٧-منصور حسن پور ٧٨- مریم رنود ٧٩- منصوره عرفانیان ٨٠- حسن یوسفی ٨١- ناصر مرادپور ٨٢-عدنان ویسی ٨٣- شهناز رهسپار٨٤- بهرام ندیمی٨٥- فرهاد هادی٨٦- جلال محمدی٨٧- اصغر محمدی٨٨- رسول قوامی٨٩- مهناز جوپانی ٩٠- کیومرث خدایی٩١- خالد چوپانی٩٢- پوپک صفدری٩٣- نرت جوادی٩٤- مونا طراوتی٩٥- حسین فریدونی٩٦- عرفان چوپانی٩٧-برهان ستوده٩٨- نسترن ملاحت٩٩- جمیل اشتیاق١٠٠- افسانه فدایی١٠١-اکبر مدبر١٠٢- شکوفه امامی ١٠٣- هادی سلیمانی ١٠٤-  فریده محمدی ١٠٥- عبدالرحمان فتخی ١٠٦- رحمان سلیمانی١٠٧- بهمن سلیمانی ١٠٨-  امید ملایی١٠٩- فخرالدین سلیمانی١١٠- جمال سلیمانی١١١- کمال سلیمانی١١٢-هیوا احمدی١١٣٣٤- هیرش احمدی١١٤- روف امجدی١١٥- سلمان امجدی١١٦- رزگارسلیمانی١١٧- سامان محمدی١١٨-شورش مرادویسی١١٩- یداله مرادویسی١٢٠- حسن احمدی١٢١- امید سلطان ابادی١٢٢-رحمان رحمتی١٢٣- اشکان رحمتی١٢٤- سیوان کرمی١٢٥- سیروان کرمی١٢٦- بهمن کرمی١٢٧- خیات کریم ملایی١٢٨- شیرکوپرویزی١٢٩- حامدهاشمی ١٣٠- ایوب هاشمی١٣١- کیوان خالدی١٣٢- سامان خالدی١٣٣- صباح محمدی١٣٤- صاحب محمدی١٣٥- دانیال سلیمانی١٣٦-سیامک حمی ١٣٧- آرشام پرند ١٣٨- سیامک حمیدی ١٣٩- سیوان احمدی ١٤٠- جمیل محمدی ١٤١-خالد سلطان ابادی١٤٢-حیدر سلطان ابادی١٤٣-مهدی رحیمی١٤٤-اوات محمدی١٤٥ – قدرت موسوی ١٤٦-عادل محمدالماسی١٤٧-نادرمحمدی١٤٨-شیرین الماسی١٤٩-الهام الماسی١٥٠-حسین خدری١٥١-حسن خدری١٥٢-رضا محمودی١٥٣-جمشیدمحمد١٥٤-شکوفه پرویزی١٥٥-ولی لطیفیان١٥٦-سعیده محمدی١٥٧-ساکار محمدی١٥٨-یاسر شریفی١٥٩-رضاشریفی١٦٠-ازادسلیمانی١٦١-لیلابهمنی١٦٢-رویابهمنی١٦٣-سمیه شهریسوند ١٦٤-شکوفه جعفری ١٦٥-عثمان فتاحی١٦٦-هانیه سهرابی١٦٧-فرج اله غلامی١٦٨ -اسفندیار پوریا ١٦٩-رعنا سمیعی١٧٠-وحید یوسفی١٧١-پارسا فروغی١٧٢- شهریار عظیمی ١٧٣-آهو محدثی١٧٤-ثریا پاک نهاد١٧٥-شیرین محدثی١٧٦-کیوان پویا١٧٧-شهرام غفاری١٧٨-نورالدین سبحانی١٧٩-نوید زرین کمر١٨٠-شهاب یصربی١٨١-هدایت ذوقی١٨٢-اختر لطفی١٨٣-سهیلا اردلان١٨٤-خبات لطفی١٨٥-عنایت بهرامی١٨٦-یاسر بهاری١٨٧-عارف تیمن١٨٨-انسیه خرمالو١٨٩-شوقیه زارع١٩٠-احسان لهراسبی١٩١-رشاد آورزه ١٩٢-محسن نباتی١٩٣-مجید نباتی١٩٤-قدسیه خدیور١٩٥-محبت رحمانی١٩٦-آسیه فلاحت ١٩٧-نسیم فاطمی١٩٨- شاهرخ عدالت١٩٩- فاطمه چهاری٢٠٠- رستم فارابی٢٠١- حیران اقایی٢٠٢- نسترن مدیر٢٠٣- یاسین نعمتی٢٠٤- هوشیار گرجی٢٠٥- سامان گرجی٢٠٦- ادیب هنرمند٢٠٧- یدالله نوروزی٢٠٨- جلال آراسته ٢٠٩- رویا آراسته٢١٠- شاهین رحمتی٢١١- بدیع نوری٢١٢- حامد رحمتی٢١٣- علیرضا شریفی٢١٤- فرح حدادی٢١٥- نسیم شریفی  ٢١٦- نسترن مدیر ٢١٧- یاسین نعمتی٢١٨- هوشیار گرجی٢١٩- سامان گرجی٢٢٠- ادیب هنرمند٢٢١- یدالله نوروزی٢٢٢- جلال آراسته ٢٢٣- رویا آراسته٢٢٤- شاهین رحمتی٢٢٥-  بدیع نوری٢٢٦- حامد رحمتی  ٢٢٧- علیرضا شریفی٢٢٨- فرح حدادی٢٢٩- نسیم شریفی٢٣٠- زینب آقایی٢٣١- حسین فتحی٢٣٢- اوات مبصری٢٣٣- سارا آذرگشسب ٢٣٤- لیلا عظیم زاده٢٣٥- فرح حاتمی٢٣٦- شهریار طوفانی٢٣٧- حدیث شجاعی ٢٣٨- نسرین شجاعی٢٣٩- خسرو پرند٢٤٠- صدیق مبصری٢٤١- نادر عدالت٢٤٢- عدنان پرهام ٢٤٣- فرهاد خدادادی٢٤٤- نوری شیبانی ٢٤٥- حسن محبی٢٤٦- فاروق حسینی٢٤٧- اسعد پناهی ٢٤٨- آزاد پناهی٢٤٩- پدرام قربانی ٢٥٠- عادل فدایی ٢٥١- سلیم مدرسی٢٥٢- فریاد برهانی٢٥٣- مهتاب برهانی٢٥٤- لیلا اراسته٢٥٥- هوشمند شجاعی٢٥٦- خالد عنبی٢٥٧- برهان قداست٢٥٨- نعیم اخوندی٢٥٩- احمد دیوارگر٢٦٠- بابک نوری٢٦١- یاسین نوری٢٦٢- فهمیه اردلان٢٦٣- حیدر فخاری٢٦٤- مظفر شرافت٢٦٥- شریف بهارلو٢٦٦- فرخنده قربان٢٦٧- مهین کاظمی٢٦٨- زیبا عطاری٢٦٩- اسکندر مختاری٢٧٠- محمد کاظمیان٢٧١- فاطمه سرلک٢٧٢- بابک اسماعیلی٢٧٣- حبیب عزیزی٢٧٤- منیژه آزادی٢٧٥- معصومه الهی٢٧٦- پروین ذبیحی٢٧٧- حسین شاهپری٢٧٨- رحمان بیگی٢٧٩- تقی نوربخش ٢٨٠- مریم حق شناس٢٨١- نسرین چیت ساز٢٨٢- رضا همتی ٢٨٣- نیوشا منطقی٢٨٤- اسد براتی٢٨٥- مختار آریا ٢٨٦- پرهام سروش ٢٨٧- مستوره ندیمی٢٨٨- بهنام صدیقی٢٨٩- آرش فداکار٢٩٠- نسرین محبی٢٩١- اردشیر غفاری٢٩٢- اردوان غفاری ٢٩٣- شیدا مدبر٢٩٤- آرزو شیدایی٢٩٥- محبوبه توانا٢٩٦- یاور بهمنی٢٩٧- عبدالله تورانی٢٩٨- مازیار حسنی٢٩٩- مهرداد صدارت٣٠٠- عطا الله یوسفی٣٠١- شهرام صادقی٣٠٢- محسن براتی٣٠٣- پروین کرامتی ٣٠٤- ماهان مبصری٣٠٥- نیوشا بهرامی٣٠٦- بهمن داداشی٣٠٧- سارا محسنی٣٠٨- شراره فخاری٣٠٩- تیمورخرسند٣١٠- ماریا پورعلی٣١١- رامین رستگار٣١٢- شهره مهریاری٣١٣- احسان محمدبیگی٣١٤- منیره کاظمی٣١٥- ارسلان شریفی٣١٦- رسول جمشیدی٣١٧- حسین محمدنژاد٣١٨- کامران پسند٣١٩- خیرالله لطفی نژاد٣٢٠- زهره رستمی٣٢١- امید زمان زاده ٣٢٢- کتایون خجسته٣٢٣- ناهید سلیمانی٣٢٤- مهراب زمان زاده٣٢٥- پوریا خرسند٣٢٦- مهسا خرسند٣٢٧- ایرج خرسند٣٢٨- حمیرا رمضانی٣٢٩- محمد جواد محمدی٣٣٠- کریم ایراندوست ٣٣١- سهراب ظفرمند ٣٣٢- حنانه کرمی٣٣٣- امیرمسعود مجد ٣٣٥- تقی رمضانی٣٣٦- سالار حکیمی٣٣٧- میترا مرادزاده٣٣٨- شهرام نامدار٣٣٩- مهرداد محمدبیگی٣٤٠- بهنام محمدنژاد ٣٤١- منصور رستمی٣٤٢- آزیتا پورعلی٣٤٣- فرزاد نظریان٣٤٤- بهروز قربان زاده ٣٤٥- سیاوش پور بابا٣٤٦- فرشید هکی٣٤٧- علی رضا علم شاه بیگی٣٤٨- نرگس محمدیان٣٤٩- اشرف مسعودی٣٥٠- فرنوش احمدی٣٥١- احترام شکوری٣٥٢- آفاق شکوری٣٥٣- مستانه آژیر٣٥٤- مصطفی موسوی٣٥٥- اقدس موسوی٣٥٦- اشکان کاوه٣٥٧- پروانه آشتیانی٣٥٨- غلام حسنی٣٥٩- ایرج رستمی ٣٦٠- نعمت آریا٣٦١- فریدون مرادی٣٦٢- مهناز فرخی ٣٦٣- شهناز فرخی٣٦٤- بهاره کاوه٣٦٥- زیبا  فرهمند٣٦٦- محمد فرهمند٣٦٧- الهه شوقی٣٦٨- نوید صارمی٣٦٩- حدیث صارمی٣٧٠- توران فرهمند٣٧١- فریباصارمی٣٧٢- صابر کریمی٣٧٤- مینو کیخسری٣٧٥- مهرنوش  حیدزاده ٣٧٦- رحیم امیری٣٧٧- فاطمه سلیمانیان٣٧٨- علی پیروز٣٧٩- گودرز شفیعیان٣٨٠- جلیل رحمانی٣٨١- افسانه قربانی٣٨٢- زاهد قربانی٣٨٣- سردار رحمانی٣٨٤- خلیل رحمانی٣٨٥- سعدی قربانی٣٨٦- عبد الله رحمانی٣٨٧- جعفر شادی٣٨٨- سالار محمدی٣٨٩- عثمان شادی٣٩٠- سیف الله شادی٣٩١- ادریس شادی٣٩٢- سیروس شادی٣٩٣- برهان امینی٣٩٤- مرتضی سیدی٣٩٥- رئوف قربانی٣٩٦- مهرداد قربانی٣٩٧- ابولحسن  قربانی٣٩٨- علی فتحی٣٩٩- عبدالله قربانی٤٠٠- نظیر قربانی٤٠١- حسن قربانی٤٠٢- حسین قربانی  ٤٠٣- یدر قربانی٤٠٤- الیاس قربانی٤٠٥- محمد قربانی٤٠٦- مظفر قربانی٤٠٧- دانا کریمی٤٠٨- جهانگیر کریمی٤٠٩- فتح الله کمانگر٤١٠- یدالله کمانگر٤١١- عبدالله یوزی٤١٢- آرمان قربانی٤١٣- فرشاد شادی٤١٤- سلام قربانی٤١٥- شورش خاطری٤١٦- تیمور قربانی٤١٧- عباس محمودی٤١٨- ابراهیم قربانی٤١٩- سیروس شاپوری٤٢٠- حشمت فرستاده ٤٢١- علی کامیاب٤٢٢- قربان پوره٤٢٣- علی پوره٤٢٤- محمدحسین بیات٤٢٥- منصور بیات٤٢٦- رسول بیات ٤٢٧- کریم مهدوی٤٢٨- کریم سرلک٤٢٩- احمد توکلی ٤٣٠- محمود گودرزی٤٣١- احمد پورمند٤٣٢- عباس میر امینی٤٣٣- حمید میرزایی ٤٣٤- احمد جان بزرگی٤٣٥- بهمن پهلوانی٤٣٦- زهرا قاسمی٤٣٧- علی رضا سالاروند٤٣٨- عباس ساکی٤٣٩- محسن ساکی٤٤٠- حجت نصیری٤٤١- ناصر رمضانی٤٤٢- ناهید خلیل نژاد٤٤٣- نوراله برخوردار٤٤٤- محمد خاکساری٤٤٥- علی لکی زاده ٤٤٦- حیدر قربانی٤٤٧- ادریس قربانی٤٤٨- الیاس قربانی٤٤٩- حسن قربانی٤٥٠- گلاله قربانی٤٥١- ثریا قربانی٤٥٢- زهرا قربانی٤٥٣- ارش محمدی٤٥٤- یونس کریمی٤٥٥- نصرالله اسیابی٤٥٦- راحله ذوقی ٤٥٧- حسین محمد زاده٤٥٨- حشمت مرشد لو ٤٥٩- درخشان فعا٤٦٠- حسین رضایی٤٦١- جوانمیرمرادی٤٦٢- فوزیه خالصی٤٦٣- پرویز الهیاری٤٦٤- گوهر الهیاری٤٦٥- حشمت امیری٤٦٦- رضا حق نظری٤٦٧- محبوبه هرباسیان٤٦٨- محسن هرباسیان٤٦٩- بهرام علیزاده ٤٧٠- امین رحیمی٤٧١- ایرج سرلک٤٧٢- محمود لونی٤٧٣- نورمراد نظری٤٧٤- نادر عبدالوند٤٧٥- بهمن جودکی٤٧٦- غلامرضا محمدی٤٧٧- اکبر قاسمی٤٧٨- مجید جوادی٤٧٩- پروین ذبیحی٤٨٠- شکوفه امامی ٤٨١- منصور فیروزکوهی ٤٨٢- جلال موسوی ٤٨٣- عبدالله خرم( ماها)٤٨٤- مسعودنظر٤٨٥- عشرت بسنحانی٤٨٦- حسین دانشوران٤٨٧- علی سطوتی قلعه٤٨٨- نگار مسعودی٤٨٩- سما آوریاد٤٩٠- محمدکریم آسایش٤٩١- واله زمانی٤٩٢- سهیلا ممتحنی٤٩٣- لادن کرمی٤٩٤- سمانه محبی٤٩٥- حسن اعظمی٤٩٦- شادی عروجی٤٩٩- فرزانه زهدی٥٠٠- آرمان نقشی٥٠١- بهروزنقشی٥٠٢- احسان پیام٥٠٣- داریوش فدوی٥٠٤- نسترن آسایش٥٠٥- حمید رویگری٥٠٦- نازیلا آسایش٥٠٧- سروه فرخی٥٠٨- مظفر فرخی  ٥٠٩- کاوه تابان٥١٠ -فریدون بلاغت٥١١- هیوا درخشنده٥١٢- سارا معتمد٥١٣- قربانعلی معتمد ٥١٤- محمدتورانی٥١٥- شاهدعلامی٥١٦- تراب احسن٥١٧- شرافت احسن٥١٨- وحید احسن٥١٩- یاوردانش٥٢٠- مستانه فدایی٥٢١- شریف صدیقی ٥٢٢- لاله براتی٥٢٣- شادی قنواتی٥٢٤- مارال هادی ٥٢٥- پوران صداقت٥٢٦- هاشم صداقت ٥٢٧- شیوا صداقت٥٢٨- مصطفی هادی٥٢٩- پیمان روشن٥٣٠- عزت دولت آبادی ٥٣١- سردار شمس آوری ٥٣٢- پروین توکلی٥٣٣- آرمان نقشی٥٣٤- مجیدجعفری٥٣٥- فاطمه علیزاده ٥٣٦- غلام ساکی٥٣٧- محمد حسن پودینه آقایی٥٣٨- صمد پورمند٥٣٩- علی لک ٥٤٠- محمود هیودی ٥٤١- محمود رمضانپور٥٤٢- حاجی رضا میرزایی ٥٤٣- محمود بسحاق ٥٤٤- ولی قاسم زاده ٥٤٥- محمود حسینی٥٤٦- سهیلا مقدم ٥٤٧- جمشید زمانی ٥٤٨- حسین عجمی٥٤٩- غلامعباس کریمی ٥٥٠- محمود اسدالهی٥٥١- غلامعباس اسدالهی٥٥٢- حسن دهفولی٥٥٣- سکینه باقری معلم باز نشسته٥٥٤- سپیده باقری دانشجو٥٥٥- بهاران باقری دانشجو٥٥٦- یداله باقری٥٥٧- کمال کریوند٥٥٨- مجید زارعی ٥٥٩- ولی کوهشاری٥٦٠- فرج زارع٥٦١- حبیب ورمزیار٥٦٢- مصطفی ساکی٥٦٣- مناف ساکی٥٦٤- عبدالرحیم ساکی٥٦٥- حسین مددی٥٦٦- محمد تقی فراهانی٥٦٧- حسین واشقانی فراهانی٥٦٨- معصومه خلجی٥٦٩- فرح گودرزی٥٧٠- روح اله مهدی پور٥٧١- محمدعلی الهی٥٧٢- اسرا پاکزاد٥٧٣- کبری خوند ٥٧٤- مرتضی خلیلی٥٧٥- نادر زند٥٧٦- حسین میر امینی ٥٧٧- محمد گرجی٥٧٨- امیر علی عیسوند٥٧٩- تیمور بهمنی٥٨٠- خدیجه کلهر٥٨١- زهرا بهمنی٥٨٢- معصومه حسن آبادی٥٨٣- خیرالله درویشی ٥٨٤- عزت الله هنرمند ٥٨٥- نادره حق جو ٥٨٦- عزیزالله حق جو ٥٨٧- حجت ورمزیاری٥٨٨- سیف الله صادقی٥٨٩- حمید لک ٥٩٠- سعید لکی ٥٩١- حجت الله لکی٥٩٢- تقی غلامی٥٩٣- الناز غلامیان٥٩٤- اسدالله یونصفهانی٥٩٥- پژمان خالدیان٥٩٦- سیروس محمد زاده٥٩٧- آرمین قیم امانی٥٩٨- امید اصفهانی٥٩٩- حبیب اله امیری٦٠٠- سیروان زارعی٦٠١- جمال احمد زاده٦٠٢- بهزاد محمدی٦٠٣- شیركوه محمدی٦٠٤- زانیار سیفی٦٠٥- سید امید نوری٦٠٦- آرمان ساعد پناه٦٠٧- رحیم جوانمردی٦٠٨- خلیل سیفی لاله٦٠٩- شهاب خالدیان٦١٠- نورا صفی زاده٦١١- پرستو حیدری٦١٢- فرهنگ نادری٦١٣- نادر سلیمان٦١٤- كوهستان خالدیان٦١٥- هاوژین مباركی٦١٦- صبا موسوی٦١٧- رضا رشیدی٦١٨- سحر اقا خانی٦١٩- شادمان كریمی٦٢٠- ناصر ناصر آبادی٦٢١- فرزاد شیری٦٢٢- فرهاد شیری٦٢٣- افسانه عظیم زاده ٦٢٤- شهرام بهرامی٦٢٥- انسیه مکتوبی٦٢٦- محراب ایازی٦٢٧- عطااله بهرامی٦٢٨- باران دشتی٦٢٩- فریبا خرسندی ٦٣٠- الهیار بهشتی ٦٣١- قاسم علیخانی٦٣٢- ثریا محمودی٦٣٣- شکار روشنکار ٦٣٤- هدیه ایازی ٦٣٥- شهرام آقاسی ٦٣٦- دلارام رستمی٦٣٧- حمیرا نقاس ٦٣٨- هیوا رستمی٦٣٩- مهدی نقاش٦٤٠- نعمت خداد٦٤١- فاروق افراشته٦٤٢- مسعود خدیور٦٤٣- هاشم رستمی٦٤٤- صادق خوش رفتار٦٤٥- ابرهیم شاه پسند ٦٤٦- غلام مومنی٦٤٧- بهرام عطایی٦٤٨- فایزه قداست ٦٤٩- نرمین شاهویی ٦٥٠- یوسف محرمی٦٥١- نوید قاسمی  شاهرخ مددی٦٥٢- افسانه مددی ٦٥٣- نسرین مدبر٦٥٤- مهدی نوبری ٦٥٥- بیان عدالت ٦٥٦- شهناز دشتی ٦٥٧- محرم طالبی ٦٥٨- علی طالبی ٦٥٩- سراج خدادوست٦٦٠-  ناصر برهانی٦٦١- محترم چراغی٦٦٢- مریم وطن دوست٦٦٣- یاشار منطقی٦٦٤- حمید بهمنی٦٦٥- زینب محسنی٦٦٦- محمد نادری٦٦٧- نریمان الیاسی٦٦٨-  نطیفه یاری٦٦٩- احسان خدابنده ٦٧٠- مهدیه بداقی٦٧١- مریم محمدی٦٧٢- محمد دهقانی٦٧٣- سهیلا مرادی٦٧٤- احمد خدابنده٦٧٥- ناصرخسروی٦٧٦- آرش سیف٦٧٧- اکبریزدی٦٧٨- حسین میر بهادری٦٧٩- صادق رضایی٦٨٠- صادق رضایی٦٨٩- مرضیه دورود ٦٩٠- پیر مراد نظری٦٩١- محسن میر نظیری٦٩٢- حمید لک٦٩٣- اسماعیل حموله ٦٩٤- محمودرضا ستوده ٦٩٥- حسن فلاحی٦٩٦- کریم جان بزرگی٦٩٧- سودابه میر نظیری ٦٩٨- کبری قدیمی٦٩٩- رقیه حق دادی ٧٠٠- سارا پیر مراد٧٠١- تقی سگوند٧٠٢-  سامان بیرانوند٧٠٣- رضا بیرانوند ٧٠٤-  ارسلان طالبی پور٧٠٥- رضا شفیعی٧٠٦-  خیرالله میرزایی٧٠٧-  امیر مرادی بیجار٧٠٨- رضا روحی٧٠٩-  نزهت نیستانی٧١٠- دلشاد مجیدی٧١١- نگار نوری٧١٢- سهیلا مرادی٧١٣- احمد خدابنده٧١٤- ناصرخسروی٧١٥- کاظم قربانی٧١٦- قباد صفایی مقدم٧١٧- هادی نوری٧١٨- احمد صفایی مقدم٧١٩- بشیر نوری٧٢٠- محمود رمضانی٧٢١- فواد محمدی٧٢٢- شاهد صادق٧٢٣- احمد قربانی٧٢٤- فاتح قربانی٧٢٥- فیروز قربانی٧٢٦- سعیده قربانی٧٢٧- عرفان شاکری٧٢٨- ابوبکر قربانی٧٢٩- بهمن قربانی٧٣٠- امید شادی٧٣١- رحمان پشابادی٧٣٢- مریم جلالی٧٣٣- مهین زینبی٧٣٤- شیوا الهی٧٣٥- لیلا زاهدی٧٣٦- پریسا کشوری٧٣٧- حمید جعفری٧٣٨- خسرو زرگریان٧٣٩- احمد صبوری٧٤٠- علی سجادی٧٤١- رحیم عبدی٧٤٢- شیرکو عبدی٧٤٣- خالد امینی٧٤٤- فایق سلیمی٧٤٥- برهان سلیمی٧٤٦- جلیل فتحی٧٤٧- منوچهر فتحی٧٤٨- شیدا رحیمی٧٤٩- عیسی پرویزی٧٥٠- عادل پروین٧٥١- علی پروین٧٥٢- بختیار محمدیان٧٥٣- سعدی محمدیان٧٥٤- کامیل محمدیان٧٥٥- شب گیر حسینی٧٥٦- رحمان رستمی٧٥٧- شورش قیومی٧٥٨- بهمن قیومی٧٥٩- سحرشیری٧٦٠- رامین سلیمانی٧٦١- خالد محرابی٧٦٢- شفیع الماسی٧٦٣- یزدان محمدی٧٦٤- محمد مفاخری٧٦٥- عادل زارعی٧٦٦- ایوب ولی زاده٧٦٧- زهرا کارورزی٧٦٨- خالد جوانمردی٧٦٩- جبار الماسی٧٧٠- سیامک حبیبی٧٧١- وریا غفوری٧٧٢- کیوان قبادی٧٧٣- حمید رشیدی٧٧٤- صادق محمدی٧٧٥- قیاس کولیوند٧٧٦- میلاد پورعزیزی٧٧٨- الیاس کیانفر٧٧٩- رضا جایدری٧٨٠- ایرج سعیدی٧٨١- آرمان ساعد پناه٧٨٢- ملیحه کیانوش٧٨٣- معصومه کشاورز٧٨٤- سامان صادق٧٨٥- زانیار ملایی٧٨٦- مریم براتی٧٨٧- منوچهر اکبری٧٨٨- فاطمه باید رحمت٧٨٩- مسلم سیدی٧٩٠- مومن سیدی٧٩١- پیمان احمدی نیاز٧٩٢- مینو تواضعی٧٩٣- سید محمد مجیدی٧٩٤- سیروس کریمی٧٩٥- امبر عطاری٧٩٦- اسوه قلی زاده٧٩٧- مهدی گنجه ای٧٩٨- زهره عشایری٧٩٩- مریم عشایری٨٠٠- خلیل عشایری٨٠١- خالد دادرسی٨٠٢- مهدی دادرسی٨٠٣- هادی دادرسی٨٠٤- عیسی باسامی٨٠٥- مهدی شفیعی٨٠٦- هیوا اتشبار٨٠٧- رزگار  اتشبار٨٠٨- کمال ابراهیم٨٠٩- فرهاد باسامی ٨١٠-  محمد  شریف ٨١١- جلال شریف٨١٢- محمود شریف٨١٣-  جمشید عشایری٨١٤- رضا عشایری٨١٥- کمال عشایری٨١٦- سونا مروت٨١٧- شاهو شاهمرادی٨١٨- علیرضا شاهمرادی٨١٩- مظفر احمدی٨٢٠- غلام محمدی٨٢١- اقبال محمدی٨٢٢- ماهرخ سار مروت٨٢٣- مسعود مروت٨٢٤- مهدی زولفی٨٢٥- مهدی رمضانزاده٨٢٦- کیوان شکری٨٢٧- الناز کاشف٨٢٨- مخمد صدیق نوری٨٢٩- نرگس نوری٨٣٠- آبتین رضایی٨٣١- سودابه تبریزی٨٣٢- حسین ترکاشوند٨٣٣- نوید رضایی٨٣٤- احسان محمد خانی٨٣٥- نرگس درودیان٨٣٦- کیوان مرادی٨٣٧- دنیا مرادی٨٣٨- حبیب الله مرادی٨٣٩- سارا صالحی٨٤٠- سمانه خاکپور٨٤١- اسفندیار باجلانی٨٤٢- حسین باجلانی٨٤٣- فواد باتمانی٨٤٤- بهنام باتمانی٨٤٥- فوزیه مروت٨٤٦- خسرو اسدی٨٤٧- الهام زمانی٨٤٨- علیرضا رحیمی فرد٨٤٩- الناز جولانی٨٥٠- مریم جولانی٨٥١- فتانه عباس زاده٨٥٢- صدیقه عباس زاده٨٥٣- مریم طاهری٨٥٤- محسن فتاحی٨٥٥- ساناز شفیقی٨٥٦- سینا پاکزاد٨٥٧- سارا پاکزاد٨٥٨- هادی عبدالهی٨٥٩- محمد صدیق پرورش٨٦٠- انور مرادی٨٦١- صلاح الدین شگرف٨٦٢- نامدار حیدریان٨٦٣- وریا احمدی٨٦٤- سحر ساعدموچشی٨٦٥- ثریا امینی٨٦٦- احمد طاعتی٨٦٧- امید خیر اندیش٨٦٨- حسن خدا مرادی٨٦٩- حبیب الله کریمی٨٧٠- فواد امیدیان٨٧١- محمود لطفی٨٧٢- محمود محمدی٨٧٣- شهریارمحمد پناه٨٧٤- ژاله ثروتمندیار ٨٧٥- ایران زمانی٨٧٦- مهدیه خطیری٨٧٧- مینا مرادی٨٧٨- مسعود نوری٨٧٩- عزیز محمد حسنی٨٨٠- ریزان بهرامی٨٨١- شادی بهرامی٨٨٢- فریدون صدیق وزیری٨٨٣- سید امید صلواتی٨٨٤- میلاد زندی٨٨٥- رویا ملک نژاد٨٨٦- فرشاد تیموری٨٨٧- امیر فیض اللهیاری٨٨٨- توفیق ساعدی٨٨٩- افشین رضایی٨٩٠- بهزاد بی نیاز٨٩١- محمد رعوف مرادی٨٩٢- حبیب الله کریمی٨٩٣- بهرام بدرکرده٨٩٤- ماشالله صمدی٨٩٥- عماد تیموری٨٩٦- خلیل محمدی٨٩٧- غفار پرویزی٨٩٨- محمد حسن رحمتی٨٩٩- اشرف قربانیان٩٠٠- رضاعلیخانی٩٠١- لادن ابراهیمی٩٠٢- سودابه بهمنی٩٠٣- لطیفه یونسی٩٠٤- مریم شباب پور٩٠٤- اقبال قاسمی٩٠٥- پویا رشیدی٩٠٦- اسدالله حسینی٩٠٧- جمال معرفت٩٠٨- زاهد کریمی٩٠٩- سید نجم الدین صالحی٩١٠- محمد بهمن دستخوش٩١١- ناصر گودرزی٩١٢- فرزاد حسنی٩١٣- فایق ارشدی٩١٤- شفیع مرادی٩١٥- طهمورث برازی٩١٦- محمد ناصر خانزاده٩١٧- دانش یوسفی٩١٨- احمد ساعد موچشی٩١٩- عیسی نگهدار٩٢٠- پیمان اندرزا٩٢١- علی امجدی٩٢٢- محمد کریم داوود پور٩٢٣- رشید کاکایی٩٢٤- عباس خدارحمی٩٢٥- نگار ارشدی٩٢٦- جمشید شریعتی٩٢٧- سید علی صالحی٩٢٨- بهاالدین حبیبی٩٢٩- خالد صید مرادی٩٣٠- محمدسیف پناهی٩٣١- رضا ضیائی٩٣٢- حمید سلطانیان٩٣٣- عابد حسین پناهی٩٣٤- طارق شیخ الاسلامی٩٣٥- فرهاد ویسانی٩٣٦- سعیدباقری٩٣٧- مرید سازور٩٣٨- محبوبه فرحزادی٩٣٩- شریفه اقبالی٩٤٠- مصطفی برخوردار٩٤١- فاتح رسول زاده٩٤٢- طراوت نیایش٩٤٣- فریدون افراشته٩٤٤- حسین مدبر٩٤٥- قاسم کمانگر٩٤٦- صالح شهیدی٩٤٧- رعنا شهیدی٩٤٨- علی اکبر مهدی پور٩٤٩- میترا مهدی پور٩٥٠- عرفان رستمی پور٩٥١- کیا علیزاده٩٥٢- نجمه اسدی٩٥٣- کیوان اسدی٩٥٤- منصور خانی٩٥٥- مرتضی حسنی٩٥٦- پیمان محمدی٩٥٧- عبدالله محمدی٩٥٨- مصطفی محمدی٩٥٩- سروه محمدی٩٦٠- سیران کریمی٩٦١- سونیا بهرامی٩٦٢- ریزان سوره بومه ی٩٦٣- پیمان سوره بومه ی٩٦٤- علی اکبر مروت٩٦٥- بصیره قوامی٩٦٦- سلامه قوامی٩٦٧- محمد قلری٩٦٨- یونس قلری٩٦٩- سمانه لطفی٩٧٠- آمنه لطفعلیان٩٧١- نرگس محمدی کانی سواران٩٧٢- شیلام محمدی کانی سواران٩٧٣- زهرا زمانی دادانه٩٧٤- سونیا حاتمی٩٧٥- علیرضا رحیمی٩٧٦- پویان علیخانی٩٧٧- حسین زمانی دادانه٩٧٨- فرخ لقا بهرامی٩٧٩- مهدیه سیاه منصوری٩٨٠- فرشته خبازان٩٨١- اکبر افراسیابی٩٨٢- لیلا بور بور٩٨٣- عبدالکریم منشاد٩٨٤- عباس مهریزی٩٨٥- فریدون شمس٩٨٦- زیبا ابطحی٩٨٧- طاهره حاجی٩٨٨- ثریا فولادوند٩٨٩- سعید کرد بچه٩٩٠- محمد عظیم بارونی٩٩١- لیلا نجم٩٩٢- نرگس زهتاب٩٩٣- روح الله فرج زاده٩٩٤- نحید تاجیک٩٩٥- مرتضی شیبانی٩٩٦- ویدا کلهر٩٩٧- محمد نوید میرزایی٩٩٨- حامد قصابان٩٩٩- هادی صالح پور١٠٠٠- مدینه جوادی١٠٠١- کیامرز سادات جوادی١٠٠٢- اسدالله لطف پور١٠٠٣- منصوره فرح زادی١٠٠٤- عنایت وثوقی

جمعی از معلمان و کارگران:

بدینوسیله  با سپاس و قدردانی از کارگران و معلمان و فعالین مدنی که بیانیه حمایتی از جعفر عظیم زاده و  اسماعیل عبدی را امضا کردند، امید آن داریم تا  این حرکت اعتراضی متحدانه در ادامه اعتصاب مشترک اسماعیل عبدی و جعفر عظیم زاده، راه را بیش از پیش برای اتحاد معلمان و کارگران و دیگر مزد بگیران زحمتکش باز کند.  تلاش برای پیوستن تعداد هر چه بیشتری از کارگران و معلمان به یک بیانیه مشترک، آنهم  بدون فراخوان سازماندهی شده و بدور از  رسانه ای کردن گسترده آن در سایتها و خبرگزاریها در مدت ٤٨ ساعت، اولین تجربه جمع کوچکی از ما معلمان و کارگران بود. ما با پایان این تلاش ٤٨ ساعته و در تداوم حرکت خود برای پایان دادن به امنیتی کردن فعالیتهای صنفی، این بیانیه را در سایتها و خبرگزاریها منعکس و افکار عمومی را در جریان اعتراض متحدانه خود قرار خواهیم داد.

 

بیانیه جمعی از زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر و اوین در مورد:

١- یورش به منزل جعفر عظیم زاده رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران جهت دستگیری وی

٢- صدور احکام ظالمانه و سنگین برای جمعی از جوانان غرب کشور

ما خواستار پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و لغو مجازات اعدام هستیم

ما جمعی از زندانیان سیاسی در رجایی شهر و اوین یورش وحشیانه به منزل فعال کارگر ی جعفر عظیم زاده جهت بازداشت وی شدیدا محکوم میکنیم. ما به ادامه بازداشت فعالین سیاسی از جمله بازداشت دو تن از فعالین سیاسی خانم شهناز اکبری مادر جانباخته مصطفی کریم بیگی در سال ٨٨ و ناصر اژداری اعتراض داریم.

عجبا مدیر عامل نورد لوله صفا که هم اکنون ١٥٥٠ میلیارد تومان به ٥ بانک بدهکار است و شاکی پرونده ایست که بر اساس آن جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد محاکمه و به ١١ سال زندان محکوم گردیده اند. این نمونه ای از عملکرد ناعادلانه سیستم قضایی در خدمت سرمایه داران است.

جعفر عظیم زاده هماهنگ کننده طومار ٤٠ هزار کارگر بر سر خواست افزایش دستمزد در پرونده دیگری ٦ سال حکم دارد و اکنون تحت عناوینی چون اخلال در نظم و امنیت کشور با هفده سال حکم زندان تحت پیگرد است. اما دزدان واقعی و صاحبان حقوق های نجومی آزادانه میگردند و صاحبان کارخانجاتی که یک جرم هر روزه شان نپرداختن دستمزد کارگران است، کسی کاری به آنان ندارد و کسانی چون جعفر عظیم زاده، اسماعیل عبدی، و ما که جرممان دفاع از حقوق کارگر، حقوق کودک و حقوق انسانهاست حکم داریم و در زندانیم. این دستگاه قضایی در خدمت دزدانی است که بخاطر سودجویی هایشان مسبب فجایعی چون پلاسکو میشوند. در خدمت سعید مرتضوی ها است که جنایت کرده و یک قلم از دزدی هایش، دزدی میلیاردی از صندوق تامین اجتماعی بود و حالا شاکیانش یعنی کسانی چون جعفر عظیم زاده مورد یورش قرار میگیرند.

ما به کل این دستگاه قضایی سراپا بیعدالتی و احکام ظالمانه اش اعتراض داریم.

ما زندانیان سیاسی را با همین اتهامات امنیتی زندانی کرده اند و همه جرم مان بر هم زدن امنیت برای صاحبان مفتخور سرمایه دار است. ما به امنیتی کردن مبارزات حق طلبانه ما مردم و کلیه احکام زندان صادر شده بر این اساس و این تعرضات اعتراض داریم. خانم شهناز کریمی و ناصر اژداری و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا آزاد شوند.

ما همچنین انزجار خود را علیه صدور احکام ظالمانه اعدام و حبس های طولانی مدت برای تعدادی از جوانان غرب کشور در شهرستان اشنویه از جمله هدایت عبداللهی که محکوم به اعدام شده است و حاصل عزیزی و جلال و کمال منصوری و ظاهر فرامرزی و یعقوب و صدیق با احترام که در دادگاه انقلاب ارومیه در ٢٨ دیماه هر کدام با محکومیت های سنگین و ظالمانه ٢٥ سال و ٢٠ سال و ١٥ سال زندان حکم گرفته اند، اعلام میکنیم. این جوانان همانند همیشه، بدوین رعایت کمترین اصولی که باید بر دادرسی های ناظر باشد، بدنبال کشیدن انتظار فراوان و بازداشت طولانی در سلولهای انفرادی امنیتی و شکنجه و فشار برای اعتراف های اجباری .با اتهامات واهی و بی اساس با چنین احکام سنگینی روبرو شده اند. صدور حکم اعدام برای هدایت عبداللی و احکام زندان سنگین زندان برای تعدادی دیگر جوان در اشنویه را محکوم میکنیم. این احکام باید فورا لغو شوند. روشن است که مبارزه برای خواستها و آزادیخواهی و فعال سیاسی بودن جرم نیست بلکه حق است. اما این جوانان حقیقتا هیچ ربطی به فعالیت سیاسی مشخصی نداشته و تنها کارشان کشاورزی بوده است. ما خواستار لغو فوری این احکام هستیم.

ما از تمامی انسانهای آزادیخواه، از همه کارگران، معلمان و مردم معترض، از همه سازمانهای کارگری و نهادهای انساندوست در سراسر جهان میخواهیم که ضمن محکوم کردن یورش به منزل جعفر عظیم زاده و دستگیری خانم شهناز کریمی و ناصر اژداری از کارزار علیه امنیتی کردن مبارزات کارگران، معلمان و مردم معترض که کارزاری در دفاع از حق تشکل، حق اعتصاب و آزادی های پایه ای و برحق ما مردم است، حمایت و پشتیبانی کنند. و همراه با ما خواستار آزادی فوری خانم شهناز کریمی و ناصر اژداری و تمامی زندانیان سیاسی شوند.

ما میخواهیم وسیعا به احکام صادر شده ظالمانه اعدام و حبس های سنگین برای جوانان غرب کشور در اشنویه شوند واز خواست ما مبنی بر لغو مجازات اعدام و لغو فوری احکام صادره برای این جوانان پشتیبانی کنند و از هیچ فشاری برای جلوگیری از این سرکوبها فروگذار نکنند. ما میخواهیم هر کس که این نامه را میخواند، صدای اعتراض ما در سطح جهانی باشد.

امضا کنندگان: سعید ماسوری، بهنام ابراهیم زاده، صالح کهندل، ابراهیم فیروزی، حسن صادقی، سهیل بابادی، رضا ابطهی منفرد، رضا کاهه، شاهین ذوقی تبار، حسین غلامی آذر، محمد اکبری، حسین کاکاوند، امیر حسین وند سیار، عباس توکلی

 

 

بدنبال مقاومت کارگران و در هم شکستن تلاش گارد ویژه شهرستان شوش برای ورود به شرکت نیشکر، کارفرما متعهد شد فردا صبح مطالبات کارگران را پرداخت کند

اتحادیه آزاد کارگران ایران: در پی اعتصاب صبح امروز کارگران شرکت نیشکر هفت تپه و حبس مدیر عامل و مسئول مالی شرکت توسط کارگران در محل دفترشان، بعد از ظهر امروز گارد ویژه شهرستان شوش برای سرکوب کارگران اعتصابی وارد عمل شد اما با مقاومت و ایستادگی متحدانه کارگران اعتصابی این نیروها قادر به باز کردن درب و ورود به محل شرکت نشدند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه ازاد کارگران ایران، در پی این مقاومت و سر دادن فریاد “یا مرگ یا مطالبات” از سوی کارگران اعتصابی و ناکامی گارد ویژه شهرستان شوش در ورود به کارخانه و سرکوب کارگران، کارفرمای شرکت ناچار شد با تن دادن دادن به خواستهای کارگران و صدور بخشنامه ای متعهد شود تا فردا حقوق کارگران را واریز و پاداش بهره وری را در هفته اول اسفند پرداخت کند. همچنین کارفرما متعهد شد مبلغ ١٠ میلیارد تومان بیمه حد فاصل سالهای ٦٨ الی ٩٢ کارگران نی بر را که مصوبه مجلس است در بهمن ماه به حساب صندوق سازمان تامین اجتماعی داریز نماید.

بنا بر این گزارش، بدنبال این تعهدات و صدور بخشنامه از سوی کارفرما در مورد این توافقات، کارگران اعتصابی شرکت نیشکر هفت تپه دربهای ورودی کارخانه را باز و کار ورود نیشکر به آن آغاز و تولید راه اندازی شد.

بنا بر آخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران بازنشسته رسمی شرکت نیشکر هفت تپه که امروز دوشادوش کارگران شاغل این کارخانه در اعتراض شرکت داشتند اعلام کرده اند فردا با خواست پرداخت سنوات هایشان، دست به تجمع خواهند زد. این موضوع امروز بعد از ظهر از سوی این کارگران به اطلاع نماینده شوش و دیگر مسئولین شهر رسانده شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – ١٦ بهمن ماه ١٣٩٥

 

امنیت کارگران کولبر باید تأمین گردد

سالهاست که بسیاری از کارگران بیکار و فاقد هر گونه امکان تأمین معیشت از طرق امن و بی خطر در شهرها و روستاهای مرزی کشور بویژه منطقه کردستان روی به بارکشی چه با استفاده از چهارپایان و چه با بستن بارهای سنگین بر پشت خود، در ازای دریافت مزدی ناچیز آن هم با به استقبال رفتن انواع خطرات از قبیل انفجار مینهای به جای مانده از دوران جنگ ایران و عراق، مورد اصابت مستقیم نیروهای نظامی مرزی قرار گرفتن و گرفتار بلایای طبیعی شدن مانند پرت شدن از پرتگاه ها هنگام عبور شبانه از باریکه راه های مال رو و جان باختن از سرما و مفقود شدن در زیر بهمن های سنگین، نموده اند. سالهاست که خطرات مذکور از این انسان های محروم، رنجور از تلاش بی وقفه اما ندار و فقر زده قربانی می گیرد و صدها و هزاران خانواده را داغدارتنها نان آورانشانکرده که درهر بار خطر کردن برای عبور از مرز از ترس در کمین نیروهای مرزدار نیافتادن باید شب ها و روزها بدون آب و غذا در میان دره ها و سنگلاخ های کوهستان می گذرانده اند .

این انسان های رنج دیده، از محرومترین و بی حقوق ترین بخش طبقه کارگر ایران هستند که برای تأمین ابتدائی ترین نیازهای زندگیشان یعنی نمردن از گرسنگی ناچارند سلامتی و زندگی خود را به خطر بیاندازند. حق حیات از ابتدائی ترین و از حقوق جهان شمول انسانی است. محافظت از جان انسان های جوامع از وظایف دولتها است. کارگران کولبر مرزی باید از شغل مناسب یا بیمه بیکاری برخوردار باشند و تا تحقق این خواست که ناچار به کولبری هستند باید از امنیت جانی از طریق تأمین امنیت مسیرهای رفت و آمد آنان توسط دولت برخوردار گردند.

انجمن صنفی کارگران برق و فلز کار کرمانشاه

١٥ بهمن ٩٥

 

نامه جمعی از کارگران جنوب کرج در محکومیت تلاش برای دستگیری جعفر عظیم زاده

بادرودبه کارگران مبارز ایران،دستگیری و زندانی کردن نمایندگان واقعی کارگران،ستمی مشخص به حقوق همه ی کارگران ایران.بنابراین،ما از مقامات قضایی و دادستانی می خواهیم ،دست از تهدید و تعقیب نمایندگان حقیقی کارگران بر دارد،و یورش به منزل جعفر عظیم زاده را محکوم مینماییم،و این تحرکات را عملی غیر از دشمنی با منافع کارگران نمی دانیم . اگر بجای حمله و هجوم به فعالین کارگری،که خواسته ای غیر از مطالبات کارگران دنبال نمی کنند،تلاش کنید تا حقوق میلیونها کارگر که چند برابر زیر خط فقر بسر می برند،متناسب با تورم و هزینه خانوار گردد،قراردادهای موقت ضد کارگری لغو شود و قراردادهای دائمی جایگزین گر دد،بهره کشی بشکل دوران برده داری را از دوش کارگران بر دارید،نمایندگان واقعی کارگران را در شورای عالی کار بگمارید،تشکل های مستقل کارگری را به رسمیت بشناسید،نظارت بر صندوق سازمان تامین اجتماعی که متعلق به کارگران است،به خود کارگران بسپاریدتاازدستبرد،غارتگری چون سعید مرتضوی محفوظ بماند.ثروت و دارایی چپاول شده کارگران را به سفره شان برگردانید،کودکان کار رابه جایگاه واقعی شان که پشت میز مدرسه است برگردانید،مسببین این سرایت اسفناکی را به پای میز محاکمه بکشانید.جمعی از کارگران جنوب کرج. ١٥ بهمن ٩٥

 

شاپور احسانی راد در گفتگو با سایت اتحاد: همه ما کارگران باید هم صدا با یکدیگر، خواهان افزایش حداقل مزد بر اساس تامین سبد هزینه یک خانوار کارگری مطابق با استانداردهای زندگی امروزی بشویم

 

سایت اتحاد: علی خدایی یکی از اعضای شورای عالی کار در گفتگویی با ایلنا اظهار داشته است:  در شرایطی که هنوز کارگروه کارگری در حال بررسی برآورد سبد هزینه‌های خانوار است، هرگونه اظهار نظر شتاب زده و غیر کارشناسی شده در خصوص میزان افزایش دستمزد سال ٩٦ تنها فضای مذاکرات را به زیان کارگران ملتهب خواهد کرد.

وی  افزوده است: قطع به یقین چنین اظهاراتی به جای کمک مانعی جدی بر سر افزایش دستمزد است. از این رو از فعالان صنفی کارگری  و حتی افرادی که در احزاب و تشکل‌های سیاسی نزدیک به کارگران فعالیت دارند می‌خواهیم که با پرداختن به این اظهارات نا به جا فضا را علیه گروه کارگری ملتهب نکنند.

مسکوت گذاشتن روند تعیین حداقل مزد سال آینده و دعوت به عدم اظهار نظر در این رابطه، چیزی است که عکس العمل جدی را در میان کارگران و فعالین کارگری دامن زده است. در این رابطه شاپور احسانی راد عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و نماینده سابق کارگران کارخانه پروفیل ساوه به سایت اتحاد اظهار داشت:

بی هیچ تحلیل موشکافانه ای  کاملا روشن است که  پیام آقای خدایی در راستای اجرای سیاست فعلی وزارت کار در مورد مسکوت گذاشتن حداقل مزد سال آینده است. ایشان آشکارا میگوید که فعالین کارگری، تشکلها و نیروهای حامی کارگران اظهارنظر نکنند.اعتراض نکنند و در باره این مسئله مهم زندگی شان یعنی مزد وفروش نیروی کارشان که کل جامعه را نیز تحت الشاع قرار میدهد ساکت بمانند و بقول خودشان جو را ملتهب نکنند.

گویا مداخله مستقیم کارگران یا فعالین و رهبران آنها در مهمترین پدیده جامعه یعنی مزد و بیان مستقل و غیرحکومتی نظر و خواست ما کارگران، به ضرر خودمان تمام میشود. ایشان در حقیقت توصیه میکنند که کارگران و فعالین و تشکلهای مستقل کارگری دندان روی جگر بگذارند تا ما “کارشناسان” مانند هرسال و درحقیقت بدتر از سالهای قبل در سکوت خبری، زیرمبلغ خفت بار پیشنهادی مشترک دولت و کارفرمایان در مورد حداقل مزد را به نیابت از آنان امضاء کنیم و در آخرین روزهای سال آنرا به خیر وخوشی اعلام نمائیم.

شاپور احسانی راد در ادامه این مصاحبه در رابطه با این مسئله  که آقای خدایی اظهارات و بیان  خواسته های شما وتشکلهای کارگری را شتابزده وغیرکارشناسی و آنرا به زیان کارگران میدانند، گفت:

اینها بهانه های واهی ست و همانطور که اشاره کردم دعوت ازکارگران و فعالین و تشکلهای مستقل به سکوت در راستای سیاست وزارت کار است. مگر فعالین کارگری به غیر از این شرایط مصیبت بار و غیرقابل تحمل ، بیکاری ، اخراج، دستمزدهای معوقه ، دستمزدهای ٥ برابر زبر خط فقر، کشته شدن و نقص عضوهای مکرر ناشی از شرایط غیر ایمن کار،شلاق و زندان چه چیز دیگری میگویند که خلاف واقع یا شایعه یا سیاه نمایی و ملتهب کردن فضاست؟!!

معلوم است که برای کارگر میزان حداقل دستمزد جنبه حیاتی دارد و ناچار از دخالت است بویژه آنکه نمایندگان غیر منتخب و غیر واقعی آنان در کنار نمایندگان کارفرما ها اعم از خصوصی و دولتی از بالا برایش تصمیم میگیرند. درنتیجه مداخله و اظهار نظر و درخواست نشراطلاعات از پشت درهای بسته حق بدیهی کارگران و فعالین و تشکلهای مستقل کارگری است. غیر از این نمیتواند باشد. باید درفصل تعیین حداقل دستمزد فضایی مملو از بحث و تبادل نظر و کنفرانس و سمینار و متینگ و تجمع های کارگری بی وقفه در جریان باشد. اتفاقا” اظهارات این آقا که بنام کارگر میخواهد سخن بگوید آشکارا با خواست ما کارگران در تضاد است و این اولین بار نیست که کسانی همانند وی با نام کارگر سیاست ضد کارگری را پیش میبرند.

وی افزود:

باید پرسید که اظهارات و بحث و گفتگوهای پیرامون میزان افزایش مزد و مداخله طبیعی کارگران در مورد معیشت و زندگیشان خواب چه کسانی را آشفته میکند و به خطر میاندازد؟ باید از ایشان پرسید اگر شما و سایر همکارانتان که که بنام “سه جانبه گرایی” ریگی به کفش ندارید چرا میخواهید در یک فضای غیر شفاف، غیر علنی، پشت درهای بسته و بدور از چشم کارگران سرنوشت میلیونها کارگر این جامعه را برای یکسال آینده رقم بزنید. در طول این سالها شورای عالی کار همواره با هزار ترفند و جلسه کارگران را منتظر نگهداشته و دست آخر همین به اصطلاح نمایندگان کارگر در آخرین روزهای سال زیر هر مبلغ افزایش توهین آمیزی را امضاء کرده و جلوی کارگر پرت کرده اند. ما کارگران دیگر این راقبول نمیکنیم.

شاپور احسانی راد پیرامون بحث دیگر آقای خدایی که گویا، این آقایان با توجه به تبصره ٢ ماده ٤١ قانون کار درحال استخراج سبد هزینه خانوار کارگری هستند اظهار داشت:بله، ما براجرای این بند از قانون کار مصر هستیم .اما امسال که به پایان سال نزدیک میشویم طبق گفته خودشان کارگروه تخصصی تشکیل شده و وزارت کار هنوز برآورد هزینه های سبد معیشت را اعلام نکرده است. فقط ظاهرا” تشکیل شده بدون هیچ خروجی معینی!  دوما” این کارگروه به اصطلاح تخصصی که در سالهای قبل تشکیل شده چه گلی برسر کارگران زده اند و از این کارگروه های تخصصی چه آبی برای طبقه کارگر ایران گرم شده؟ تبصره ٢ ماده ٤١ قانون کار هیچگاه اجرا نشده است. اولین گام اینست که بایستی جلسات این کارگروه به اصطلاح تخصصی بطور شفاف و رو به جامعه منتشر شود. مگرسالهای گذشته این کارگروه سبدهزینه خانوار را ارزیابی نکرده است. درطول این سالها چه زمانی برآورد واقعی سبد هزینه خانوار مبنای تعیین حداقل دستمزد یا حتی نزدیک به آن بوده است؟ در این سالها شورای عالی کار همیشه به زیان منافع کارگران تصمیم گرفته و این اختلاف سطح دستمزدها با تورم “واقعا” موجود که اکنون به ٥ برابر زیر خط فقر رسیده نتیجه عملکرد و تصمیمات همین آقایان در شورای عالی کار بوده که امروز میبینیم.

وی افزود:با توجه به نظر کارشناسان اقتصادی سبد هزینه خانوار در سال جاری نزدیک به چهار میلیون تومان محاسبه شده است. اینان همانطور که اشاره کردم سالهای گذشته هم سبد هزینه استخراج کردند. ما مخالف نفس اینکار نیستیم اما این آقایان در سالهای گذشته، علیرغم استخراج سبد هزینه رفتند پای حداقل مزد چهار برابر زیر سبد هزینه را امضا کردند و تازه امسال با دعوت از کارگران برای سکوت در اینمورد، دارند سبد هزینه استخراج میکنند و نا گفته پیداست که از این دعوت و از این استخراج سبد هزینه، چه چیزی را دنبال میکنند که به نظر نهایتش تحمیل مزدی خفت بارتر از سالهای گذشته خواهد بود.

 

شاپور احسانی راد در پایان این مصاحبه در رابطه با اینکه کارگران با توسل به چه ابزارهایی میتوانند مزدی بر اساس سبد هزینه را رقم بزنند گفت:

در یک کشمکش و تضاد منافع کارگر و کارفرما بر سر دستمزد و سایر حقوق و مطالبات کارگران همه چیز بسته به  میزان توانایی و قدرت بالفعل و به اصطلاح توازن قوای دو سر این تضاد منافع بستگی دارد. در این شرایط باید اولا” اختلاف و مابه التفاوت واقعی بیش از سه دهه تورم اقتصادی در این مملکت با میزان دستمزدی که الان اعمال میشود  به عنوان مطالبه معوقه کارگران محاسبه و پرداخت گردد. و دوما” راهکاری تثبیت شود که امر دخالت و اعمال اراده مستقیم نمایندگان واقعی و منتخب کارگران را در مذاکرات سه جانبه تضمین کند و پس ازآن کارگروه های تخصصی مورد وثوق و تایید کارگران همین بند ٢ ماده ٤١ بررسی و اجرا نمایند. این دو پیشنهاد هم منطقی و هم قانونی ست.

از نظر ما کارگران، نحوه محاسبه و تعیین افزایش مزد در شورای عالی کار که تماما” توسط دولت و کارفرمایان و نمایندگان فرمایشی به نیابت ازکارگران به تصویب میرسانند و توصیه هم میکنند که در مورد جلساتش سکوت هم بکنیم، نمایشی توهین آمیز به طبقه کارگر ایران است که هدفی جز تحمیل شرایط  مشقت بارتر به کارگران و سود آوری و غارت هرچه بیشتر دسترنج آنان، ندارد. به همین دلیل و با توجه به این مسائل طبیعی است که همه کارگران در سراسر کشور باید متحدانه و بطور مقتضی از قبیل  طومار نویسی و تجمع و اعتصاب به عنوان ابزارهایی قانونی در مقابل این روند ایستادگی بکنند و هم صدا خواهان افزایش حداقل مزد بر اساس تامین سبد هزینه یک خانوار کارگری مطابق با استانداردهای زندگی امروزی بشوند.   پایان

 

پایان اعتراض چهار روزه کارگران نیشکر هفت تپه

اتحادیه آزاد کارگران ایران : پس ازچهارروزاعتصاب کارگران نیشکرهفت تپه وحضورنیروهای انتظامی شوش وعقب نشینی کارفرما ازموضع خود ،کارگران بصورت مشروط برسرکارخودحاضرشدند.

طبق توافق صورت گرفته کارفرما متعهد شده است تا طبق جدول زمان بندی شده کلیه مطالبات کارگران را تا پایان سال پرداخت نماید

طبق اخبار رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران دراین مدت کارگران دست به تجمع و اعتراض زده اند

طبق گفته کارگران این مجموعه ، بدلیل واگذاری شرکت توسط سازمان خصوصی به بخش خصوصی که بدون رقیب ودریک مناقصه تشریفاتی به بخش خصوصی واگذارگردیده است بعلت انباشت مطالبات کارگران هرروزشاهداعتراض وتجمع آنان  بوده ایم

پیگیری کارگران درمراجعه به مسئولین شهرستان .استان وحضورسازمان خصوصی سازی ،هیچ گونه اقدامی دررفع مشکلات پرسنل این شرکت نداشته است

در ضمن کارفرما میبایست درتاریخ ١٥بهمن ماه سال جاری حدود٢٠میلیاردتومان بعنوان سنوات بازنشسته های یک  سال اخیر و نی بران فصلی پرداخت نماید وحقوق آذر.دی ماه وپاداش بهره برداری سال گذشته پرنسل هنوز پرداخت نشده است.گفته میشودخریداران واقعی شرکت کسانی دیگری هستند بعنوان هیات مدیره در سایه عمل میکنندودولت شرکت رابه عوامل خود واگذارکرده است.

 

١٢ بهمن ٩٥

 

در خواست امضای پیتیش زیر از طرف فعالین کارگری و مدنی

موجیم که آسودگی ما عدم ماست

جعفرعظیم زاده، ازفعالین و مدافعین حقوق کارگری در تاریخ ٥ بهمن از سوی مراجع قضایی و امنیتی به منظور بازگشت به زندان، تحت تعقیب قرار گرفت.

ماموران امنیتی با مراجعه به منزل نامبرده با اعمال فشار روحی و روانی بر خانواده و تهدید و ارعاب فرزند ارشدش،فشار برایشان و فعالین کارگری را تشدید کردند.

عظیم زاده که همواره دغدغه خویش را تضیع حقوق کارگر و طبقه مزد بگیرمانند معلمان اعلام نموده است ،در اردیبهشت سال ٩٥ همراه با اسماعیل عبدی ،اعتصاب غذای خود را با هدف برداشته شدن اتهامات امنیتی از پروندهای فعالین کارگری /معلمی آغاز نمود.

پس از در دستور کارقرارگرفتن لایحه اصلاح قانون کار توسط مجلس ،عظیم زاده به همراه سایر فعالین و تشکل‌های کارگری اعتراضات خود را در قالب تجمع های مختلف اعلام نمودند که منجر به مسکوت ماندن لایحه مذکور بطور موقت گردید ودرنتیجه با تلاش های بی وقفه ایشان و سایر فعالین ، کارگری به توفیقی مهم دست یافت وتعرض سرمایه داران را به عقب راند.

اصلاحات مد نظر درلایحه اصلاح قانون کارکه از سوی سرمایه سالارهای متکی به قدرت حمایت میشود ،عملا کارگر را به بی حقوق ترین و ارزانترین کالا در خدمت نظام سرمایه داری تبدیل میکند و شرایط فلاکت بار تری را به سطح معیشت کل جامعه تحمیل مینماید.

این تلاشها امنیت و منفعت سرمایه داران را به مخاطره انداخته و درنتیجه فشار بر فعالان صنفی و اجتماعی ازجمله جعفرعظیم زاده واسماعیل عبدی را بعنوان یک راهبرد اساسی جهت جلوگیری از بیداری و آگاهی کارگران و مزد بگیران ، مد نظر دستگاههای امنیتی و قضایی قرارداده است.

لذا

ماجمعی از فعالین صنفی معلم و کارگری و مدنی ضمن اعلام حمایت از جعفرعظیم زاده و تلاشهای مستمر ایشان در جهت رفع اتهامات امنیتی ازپرونده های فعالین کارگری ، ومعلمی خواستار رفع این اتهامات واهی و بی ربط از پرونده های فعالین کارگری ومعلمان شده و خواهان آزادی بی قید وشرط آنان هستیم…

جمعی از فعالان کارگری، فرهنگی

دوستانی که تمایل به امضای این متن دارند اسامی خود را به ادمین کانال تحویل دهند

لینک ادمین. @ette٩

 

صبح امروز ١٥٠٠ نفر دیگر از کارگران نی بر شرکت نیشکر هفت تپه دست به اعتراض در مقابل کارخانه زدند + صورتجلسه توافق

اتحادیه آزاد کارگران ایران: در پی اعتصاب و اعتراض دیروز بخشی از کارگران نی بر شرکت نیشکر هفت تپه و پایان آن، صبح امروز ١٥٠٠  نفر دیگر  از این کارگران که بصورت کنتراتی کار میکنند دست به تجمع اعتراضی قاطعانه ای در مقابل درب ورودی شرکت زدند و با بستن دربها مانع ورود و خروج شدند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه ازاد کارگران ایران، در پی این تجمع بزرگ که کارگران بازنشسته سالجاری شرکت نیز در آن شرکت داشتند مامورین انتظامی با حضور در محل، ٤ نفر از این کارگران را جهت مذاکره به فرمانداری شوش بردند و در آنجا بر اساس مذاکرات فی مابین و تماسی که فرماندار با اسد بیگی مدیر عامل گرفت صورتجلسه فراگیری برای انجام تعهدات کارفرما در مقابل خواست کارگران همه بخشهای شرکت نیشکر هفت تپه تنظیم و به امضای اسد بیگی و دیگر مسئولین شرکت نیشکر هفت تپه و مسئولین انتظامی شهر رسید.

بنا بر این گزارش، در پی تنظیم این صورتجلسه و  بازگشت چهار کارگر به جمع همکارانشان و گزارش مذاکرات و ارائه صورتجلسه، کارگران معترض نی بر کنتراتی و بازنشسته های سالجاری، ساعت ١٢ ظهر به اعتراض خود پایان دادند. هممچنین بر اساس این توافق مقرر شد مدیر عامل شرکت دیگر در محل کارخانه حضور پیدا نکند و فرد دیگری پاسخگوی کارگران باشد.

لازم به یادآوری است شرکت نیشکر هفت تپه به دلیل بزرگی و وسعت و دامنه ی کار، طیفهای مختلفی از کارگران را از قبیل کارگران نی بر کنتراتی، نی بر روز مزدی، فصلی، کارگران بخش تولید و رسمی و… را بکار گرفته که هر کدام از آنها مطالبات و مسائل خاص خود را دارند. به همین دلیل و در پی اعتراضات و اعتصابات مداوم کارگران بخشهای مختلف شرکت، امروز صورتجلسه ای تنظیم شد که تعهد کارفرما برای رسیدگی به مسائل کارگران همه بخشهای معترض و  دارای مطالبه را در بر داشت.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – ١٧ بهمن ماه ١٣٩٥

 

سند توافق و صورتجلسه کارگران نیشکر هفت تپه با مدیریت شرکت

بدنبال مقاومت کارگران و در هم شکستن تلاش گارد ویژه شهرستان شوش برای ورود به شرکت نیشکر، کارفرما متعهد شد فردا صبح مطالبات کارگران را پرداخت کند

اتحادیه آزاد کارگران ایران: در پی اعتصاب صبح امروز کارگران شرکت نیشکر هفت تپه و حبس مدیر عامل و مسئول مالی شرکت توسط کارگران در محل دفترشان، بعد از ظهر امروز گارد ویژه شهرستان شوش برای سرکوب کارگران اعتصابی وارد عمل شد اما با مقاومت و ایستادگی متحدانه کارگران اعتصابی این نیروها قادر به باز کردن درب و ورود به محل شرکت نشدند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه ازاد کارگران ایران، در پی این مقاومت و سر دادن فریاد “یا مرگ یا مطالبات” از سوی کارگران اعتصابی و ناکامی گارد ویژه شهرستان شوش در ورود به کارخانه و سرکوب کارگران، کارفرمای شرکت ناچار شد با تن دادن دادن به خواستهای کارگران و صدور بخشنامه ای متعهد شود تا فردا حقوق کارگران را واریز و پاداش بهره وری را در هفته اول اسفند پرداخت کند. همچنین کارفرما متعهد شد مبلغ ١٠ میلیارد تومان بیمه حد فاصل سالهای ٦٨ الی ٩٢ کارگران نی بر را که مصوبه مجلس است در بهمن ماه به حساب صندوق سازمان تامین اجتماعی داریز نماید.

بنا بر این گزارش، بدنبال این تعهدات و صدور بخشنامه از سوی کارفرما در مورد این توافقات، کارگران اعتصابی شرکت نیشکر هفت تپه دربهای ورودی کارخانه را باز و کار ورود نیشکر به آن آغاز و تولید راه اندازی شد.

بنا بر آخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران بازنشسته رسمی شرکت نیشکر هفت تپه که امروز دوشادوش کارگران شاغل این کارخانه در اعتراض شرکت داشتند اعلام کرده اند فردا با خواست پرداخت سنوات هایشان، دست به تجمع خواهند زد. این موضوع امروز بعد از ظهر از سوی این کارگران به اطلاع نماینده شوش و دیگر مسئولین شهر رسانده شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – ١٦ بهمن ماه ١٣٩٥

 

حقوق نجومی مدیرعامل شرکت پتروشیمی کرمانشاه

شعار اعتراضات اخیر کارگران هپکو و معلمان بازنشسته: یک اختلاس کم بشه، مشکل ما کم نمیشه

کارگران، معلمان و مردم معترض به حقوقهای نجومی و دستمزد های زیر خط فقر اعتراض دارند.

آمد نیوز مینویسد: محمد رضا اشتری که در تاریخ ٣٠ شهریور ماه ١٣٩٢ به مدیریت عاملی «شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه» منصوب شده، یکی از مدیران «نجومی بگیر» کشور است.

«اشتری» در سال مالی منتهی به ٢٩ اسفند ١٣٩٤، ماهیانه مبلغ ٤٢ میلیون و ٧٦٤ هزار تومان حقوق و پاداش دریافت کرده است.

جمع کل دریافتی «احمدرضا اشتری» در مدیریت عاملی شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه در سال مالی منتهی به اسفند ١٣٩٤، ٥/١٣١/٧٩٥/٦١٢ ریال بوده است.

«عادل آذر» رئیس دیوان محاسبات کشور روز ١٢ بهمن‌ماه ١٣٩٥، از عودت تمامی «حقوق‌های نامتعارف» به خزانه کشور خبر داد و گفت: ٣٩٧ نفر که ٢٣ میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان حقوق غیر متعارف به آنها پرداخته شده بود، تمام مبلغ ٢٣ میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان را به خزانه عودت دادند.

مشخص نیست که آیا حقوق و دستمزد نامتعارف «احمدرضا اشتری» مدیرعامل صنایع پتروشیمی کرمانشاه نیز به خزانه‌ی کل کشور عودت داده شده است یا خیر

(   کارگران در فیس بوک)

 

بین المللی

ترکیه – اعتصاب موفقیت آمیز کارگران فلزکار

اعتصاب بیش از ٢٠٠٠ کارگر فلزکار در ترکیه با موفقیت به پایان رسید و کارگران توانستند امتیازات خوبی از کارفرما بگیرند.

٢٢٠٠ کارگر فلز کار ترکیه شاغل در ١٦ واحد تولیدی، پس از آنکه مذاکرات با کارفرمایان به نتیجه نرسید، بیستم ژانویه دست به اعتصاب زدند.

اگرچه در ماههای اخیر دولت ترکیه با هرنوع حرکت اعتراضی و تجمع، مخالفت آشکار داشته است اما این بار پس از  گفتگوهای بیحاصل طولانی، کارگران فلزکار دست به یک اعتراض وسیع جمعی زدند تا از حقوق خود دفاع کنند.

پس از این اعتصاب، بیست وسوم ژانویه مذاکرات با کارفرمایان بار دیگر در آنکار برگزار شد؛ بعد از اتحاد کارگران، کارفرمایان پذیرفتند که دستمزد و مزایای کارگران را افزایش دهند و سطح تسهیلات را بالا ببرند.

در شرایط فعلی این یک پیروزی برای کارگران فلزکار به حساب می آید و اتحادیه‌های جهانی کارگران صنعتی این پیروزی را به همکاران ترک خود تبریک گفته اند.

 

آمریکا – اعتراضات علیه سیاست های مهاجرتی ترامپ

صدها تن از شهروندان آمریکا در چندین فرودگاه در ایالت های مختلف آمریکا علیه سیاست های مهاجرتی جدید ترامپ دست به تظاهرات زده بودند.

معترضان با تجمع در مقابل فرودگاه نیویورک خواستار آزادی مهاجرانی شدند که بر اساس فرمان اجرایی جدید مهاجرتی ترامپ بازداشت شده اند.

“دونالد ترامپ”، رئیس جمهوری آمریکا که در کارزار انتخاباتی اش پیشنهاد ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا را داده بود، دستور داده که برای سه ماه، شهروندان ایران، سوریه، سومالی، لیبی، عراق، یمن و سودان، از ورود به خاک ایالات متحده منع شوند.

همچنین پناهندگان سیاسی و مربوط به اقلیت های دینی که در حال مهیاشدن برای سفر به آمریکا بودند، اکنون در تعلیق قرار دارند. این تصمیم با اعتراض سازمان ملل و بعضی کشورهای اتحادیه اروپا روبه رو شده است.

یک قاضی فدرال آمریکا دستور داده است که فرمان دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور، مبنی بر منع ورود شهروندان هفت کشور به ایالات متحده، “موقتا متوقف شود.” براساس دستور این قاضی روند بازداشت، اخراج و استرداد کسانی که با ویزای قانونی وارد آمریکا شده اند یا پناهنده هستند، “موقتا متوقف شده است.”

 

رومانی – تظاهرات صد‌ها هزار نفره ضدّ دولتی برای سومین شب متوالی‌

برای سومین شب پیاپی حداقل ٢٠٠ هزار نفر در بخارست، پایتخت رومانی، و چند شهر دیگر علیه یک حکم جنجالی دولت دست به اعتراض زده‌اند.

با این وجود، دولت رومانی می گوید قصد ندارد از دستورش مبنی بر کاهش مجازات در جرائم فساد مالی و سواستفاده از قدرت عقب نشینی کند.

حکم دولت که سه شنبه گذشته صادر شد چند مورد تخلف را از حالت کیفری خارج می کند و فقط در صورتی برای سواستفاده از قدرت مجازات زندان در نظر می گیرد که مجموع اموال جابجا شده در پرونده فساد از ٤٤ هزار یورو (٤٨ هزار دلار) بیشتر باشد.

این حکم می تواند به نفع لیویو دراگنیا، رهبر حزب حاکم سوسیال دموکرات (پی اس دی) باشد که با اتهام کلاهبرداری ٢٤ هزار یورویی از دولت مواجه است.

آقای دراگنیا پنجشنبه شب پس از دیدار با سورین گریندینو، نخست وزیر، اعلام کرد که دولت مصمم به اجرای حکم یاد شده است. او افزود که به معترضان اطلاعات غلط داده شده است.

دولت رومانی می گوید این حکم برای تخفیف مشکل ازدحام جمعیت زندان‌ها لازم است.

حداقل ١٥٠ هزار نفر مقابل سازمان‌های دولتی در بخارست تجمع کرده اند. در سایر شهرها هم تظاهرات شده است.

تظاهرکنندگان در بخارست شعار “دزدها، دزدها” و “استعفا، استعفا” سر داده اند.

 

افغانستان – کشته شدن چهار زن طی سه روز اخیر

پلیس ولایت تخار در شمال افغانستان اعلام کرد که مردی، همسر سابقش را به ضرب گلوله کشته و خودش فرار کرده است.

این چهارمین مورد خشونت علیه زنان در سه روز اخیر در شمال افغانستان است که چهار مورد آن منجر به قتل شده است. دوشنبه شب ١١ بهمن نیز در ولسوالی “کشنده” در ولایت بلخ در شمال افغانستان یک مرد گوش های همسرش را برید.

این پنجمین مورد از خشونت علیه زنان در شمال افغانستان طی روزهای اخیر است که در رسانه ها بازتاب گسترده ای داشت.

مقام های کمیسیون مستقل حقوق بشر در شمال افغانستان نسبت به افزایش موارد خشونت علیه زنان ابراز نگرانی کرده و خواستار اقدام جدی دولت برای مهار چنین خشونت هایی شده اند.