احسان فتاحي – آتنا دائمي ماحمايتت ميكنيم.

احسان فتاحي روزنامه نگار وفعال حقوق بشر

آتنا دائمي ماحمايتت ميكنيم.

بزن باران که دیوان در کمین اند پلیدان در لباس زهد و دین اند
بزن باران ستمکاران به کارند نهان در ظلمت،اما بی شمارند
بزن باران که دین را دام کردند شکار خلق و صید خام کردند
بزن باران خدا بازیچه ایی شد که با آن کسب ننگ و نام کردند

تنهامن هستم
تنها ماهستيم
ماهستيم كه ميتوانيم اميد را به زندگي برگردانيم
ماهستيم در كنار شما بانو آتنا دائمي گرامي
ماهستيم كه يك شكست را تبديل به پيروز مي كنيم

روزگار عجیبی است!
شرم بر ما باد که با سکوتمان مهر تأیید بر این اعمال سفاکانه می زنیم و نفرین بر قلب هایی که چون سنگ سخت شده و نفرین بر دست ها و قدم هایی که واسطه عمل سوء و شنیع پرونده نا عادلانه بانو آتنا دائمي شده است.”
ازآنجا كه بانو آتنا دائمي در دفاعيه از خود درصفحه فيس بوكشان منتشر نمودند
وميتوان در لينك زير مشاهده نمود فرموده هاي ايشان:
http://zendegibarayehame.blogspot.de/2016/08/blog-post_83.html?m=1
لذا اينجانب قلم بر دست گرفتم ووقتي خواندم دردها ورنج هاي اين بانوي بي گناه را تصميم گرفتم كه مقاله ايي در نثرايشان بنويسم تاكه وظيفه واداي دينم را ادا كرده باشم وهم صحبت ها وبررسي هاي را در پرونده بانو آتنا دائمي پس از بررسي كامل حضور خواننده گرامي عرض فرمايم كه:
«فعالیت‌های آتنا کاملاً مدنی بوده مثل شرکت در تجمع مخالفت با اعدام، تجمع حمایت از کوبانی، اعتراض به اعدام ریحانه جباری، مخالفت با حجاب اجباری و اعدام و درباره توهین به مقدسات هم این اتهام کلاً بی‌اساس بوده و آتنا حتی در یک پیام خصوصی هم توهینی نکرده است.»
وبه فرموده فاطمه (آتنا)دائمي :حال سوال من این است اگر این قانون متعلق به مردم عادی جامعه نیست پس متعلق به چه کسانی ست؟؟ بسیج؟ نیروهای خودجوش مردمی؟
چگونه است که عده ای با سلاح اقدام به آتش زدن سفارت خانه ای می کنند و یا خودجوش در مقابله با بی حجابی و… تجمع میکنند و وزارت کشور رسما اعلام میکند که مجوز نداشتند اما از آنها تقدیر هم میشود آن وقت تجمع برای مردم مظلوم کوبانی و سوریه و تجمع در راستای لغو اعدام ریحانه جباری و کردهایی همچون حامد احمدی و دهقانی ها و مولایی و مخالفت با اعدام و زندان سایر زندانیان سیاسی جرم محسوب میشود و بر خلاف ادعای قانون نیاز به مجوز دارد؟
اگر این قانون به مردم تعلق نمیگیرد چرا در قانون اساسی کشور ثبت شده؟؟

«آتنا دائمی» فعال حقوق کودکان کارو خیابان بوده ۲۷ ساله دارای مدرک دیپلم، شاغل در باشگاه انقلاب، که در تاریخ ۲۹ مهرماه ۱۳۹۳، توسط مامورین لباس شخصی در منزل پدری خود بازداشت شد و به بند ۲-الف سپاه پاسداران زندان اوین منتقل شد؛ پس از تحمل نزدیک به ۴ ماه بند انفرادی و بازجویی، در ۲۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۳، به بند عمومی زنان (نسوان) در زندان اوین منتقل شد و در ۲۳ اسفندماه ۱۳۹۳، در شعبه ۲۸ به ریاست قاضی «مقیسه» دادگاهی شد. او در ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، به ۱۴ سال زندان محکوم شد.
اتهامات این فعال مدنی، “اجتماع و تبانی بر ضد نظام برای تجمع کوبانی و تجمعاتی برای اعدام مانند تجمع اعتراضی برای اعدام ریحانه جباری و…”، “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به رهبری و مقدسات به دلیل گوش دادن به آهنگ‌های شاهین نجفی”، “مخالفت با حجاب اجباری” و “مخالفت با اعدام”، “اختفای ادله جرم برای رهایی متهم علی نوری” عنوان شده است

پرونده این فعال مدنی پیش تر، جهت رسیدگی مجدد به دادگاه تجدیدنظر ارسال شد. دیگربار پرونده او روز سه‌شنبه ۶ مردادماه ۱۳۹۴، پس از تعیین شعبه، به شعبه ٣۶ به ریاست «قاضی زرگر» جهت بررسی مجدد ارسال شد.
در دادگاه به «آتنا دائمی» و وکیل وی اجازه هیچ‌گونه دفاعی داده نشده است و پیش‌تر قاضی «مقیسه» نیز این زندانی مدنی را تهدید کرده “در صورت نپذیرفتن اتهاماتش او را به زندان قرچک فرستاده بود.”
نماینده دادستان(خدابخشی) گفته بودندبه بانو آتنا دائمي دفاعيه شمارا نه تنها نمی خوانند بلکه پاره میکنند و به سطل آشغال می اندازند و حکم ١٤ سال زندان بدون حتی خواندن دفاعیه در نظر مي گيرند !!!

این فعال مدنی سابقه بیماری قلبی دارد. همچنین به علت نگهداری طولانی‌مدت در سلول های انفرادی و شرایط بد بهداشتی بازداشتگاه و عدم دسترسی به هواخوری و نور آفتاب، دچار ناراحتی پوستی و همچنین ضعف شدید بینایی در دوران زندان شد.

«آتنا دائمی» در عصر دوشنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۴با تودیع وثیقه ٥٥٠ میلیون تومانی از بند زنان زندان اوین (نسوان) آزاد شد.

واقعا من نگرانم با تقابلی که در درون کشور ایجاد شده که باعث ایجاد توهم و شیدایی در یک سو و ایجاد نفرت در طرف دیگر شده است و دائماً هم از دو طرف به آن دامن زده می‌شود. از اصطکاک میان شیدایی بی‌حساب و نفرت فزاینده باید ترسید .

اگر ظلمی شده است که شده است همه بیاییم عفو کنیم و به آینده نگاه کنیم و اگر به نظام و علي خامنه ايي ظلم وتوهين شده است به نفع آینده از آن چشم پوشی شود و ملت هم از ظلمی که بر او و فرزندانش رفته است می‌گذرد و آن وقت همه به آینده بهتر رو خواهیم آورد. البته همه بکوشیم برای آینده روی فضای سالم و امن و آزاد و تأمین حقوق مردم همراه و زمینه ساز شویم.»

پس اى برادران و اى خواهران ما مردم ايران هستيم كه بايد تك تك خودمان به تغييروضع خويش اقدام كنيم واينك ما هستيم كه بايد برايمان آشكار شود كه رژيم جمهوري اسلامى يعنى چه و چه ظلم هايى در طول اين چهار ده به تمام ملت واردكرده اگر قابل اصلاح هستند سران نظام چه بهتر واگر نيستند بايد همگي ما اپوزيسون دست به دست هم دهيم وبا همديگر وحدت داشته باشيم كه رژيم ولايت فقيه را بصورت گفتمان ودليل منطق بفهمانيم كه شيوه حكمراني وعدالت شما درهيچ جاي جهان اين چنين سفاك وتمساح گونه نيست .
ماهستيم مراتب بالاتر از براندازی است .
این واژه براندازی را اصلا” نمی دانم یعنی چه . اما آنچه را که می دانم این است که ما خواهان حکومتی هستیم عادل ، حکومتی منصف و حکومتی که در خدمت مردم باشد ،‌حکومتی که فقط در شعار از دموکراسی دم نزند.آیا حکومت امروز ایران دارای چنین خصوصیاتی هست یا خیر ، آیا مردم می توانند در انتخابات مختلف به آن کسی که دلشان می خواهد رای بدهند یا یک هیئت منتخبی ا ز سوی یک نفر ؟ آیا اساسا” درست است که یک انسان بتواند در سرنوشت 70 میلیون انسان این قدر تأثیر داشته باشد و ما حکومتی می خواهیم که مردم در آن سرنوشتشان دست خودشان باشد،این حکومت این ویژگی را دارد یا خیر ؟ به نظر شخص شما آیا در حکومت جمهوری اسلامی سرنوشت دست مردم است ؟.

ما با حمایت از خواسته‌های حقوقی و قانونی بانوآتنادائمي از تمامی سازمان‌ها و نهادهای مدافع حقوق بشر، رسانه‌های جمعی، فعالان مدنی و سیاسی؛ واکنش مناسب و اقدام فوری نسبت به پرونده ناعادلانه بانو آتنا دائمي را خواستاریم. ما امیدوار هستیم همگان نسبت به بیانیه جهانی حقوق بشر، کنوانسیون‌ها و پروتکل‌های الحاقی آن مسئولانه رفتار کرده و با پرهیز کردن از بی‌عملی و سکوت اختیار کردن‌های مصلحتی، هدف والای انسانی دفاع از حقوق بشر را بدون تبعیض عملی کنند

ﺩﺭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻭﺟﺪﺍﻥ ﻫﺎﯼ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﺗﻼﺵ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﮔﯿﺮﻧﺪ ﺗﺎ بانو آتنا دائمي گرامي وﻫﻤﻪ ﯼ ﺯﻧﺪﺍﻧﯽ ﻫﺎﯼ ﻋﻘﯿﺪﺗﯽ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﮐﻪ ﺧﻮﺍﺳﺘﺎﺭ ﺗﺤﻘﻖ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﻫﺎﯼ ﻣﺸﺮﻭﻉ ﺧﻮﺩ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺁﺯﺍﺩ ﮔﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻇﻠﻢ ﺍﯾﻦ ﺭﮊﯾﻢ ﻧﺠﺎﺕ ﯾﺎﺑﻨﺪ.”

آتنا دائمي هرگز خود را یک فعال سیاسی نمی‌دانسته و هیچ علمی هم در این زمینه نداشته و وابسته به هیچ گروه و حزبی هم نبوده است.
آتنای یک جوان عاشق وطنش هست که تلاش می‌کرد برای پیشرفت کشورش و از این جهت خود را فعال مدنی می‌داند و فعالیت‌هایی هم در زمینه دفاع از حقوق کودکان کار و خیابان، کودکان جنگ زده داشته است.
آتناعزيز ما تاآخرين لحظه در كنارشماهستيم وبه بودن شما افتخار ميكنيم.
به اميد اين كه نظام جمهوري اسلامي در صدور حكم شما تجديدنظر كنندوآبروي را به قوه قضائيه خود برگردانند.

٤شهريور١٣٩٥
احسان فتاحي