اتحاد چپ ایرانیان در خارج کشور -به یاد رفیق کمونیست تراب حق شناس

و فریاد زن تا بشنوی خودت را

‫و فریاد زن تا بداني كه هنوز زنده اي

‫و زنده اي و اينكه زندگی بر اين زمین ممکن است.

‫ممکن است پس اميدي برای سخن اختراع كن.

‫و جهتی يا سرابی بيافرين كه امید را تداوم بخشد

‫و آواز سر ده كه زیبايی آزادی ست …»

به یاد رفیق کمونیست تراب حق شناس – اطلاعیه اتحاد چ

محمود درویش

تراب حق شناس انقلابی پای در عمل ، نویسنده ، مترجم و به درستی دوست با وفای تا آخر مردم ستمدیده فلسطین از میان ما رفت. مرگ رفیق تراب برای جنبش چپ انقلابی و سرنگونی طلب ایران علیه رژیم ارتجاعی سرمایه داری جمهوری اسلامی بسیار سنگین است و در عین حال نشانه ای بارز از وجود مبارزینی ارزشمند در صفوف این جنبش است .

رفیق تراب نماینده نسلی بود که شاهد یکی از فجایع بزرگ تاریخی امپریالیسم آمریکا در حق کشورش بود. امپریالست ها با کودتای بیست و هشت مرداد ۳۲ بدست مزد دوران داخلی همچون آیت اله کاشانی ، محمدرضا پهلوی و شعبان جعفری استبداد تمام عیار ی را برپا کردند .

تراب نماینده نسلی بود که بر اثر بی عملی و اپورتونیسم رهبری حزب توده ایران مجبور بودند خود راسن در جستجوی راهی برای مبارزه بروند ، تراب در این مسیر توانست تجارب را به درستی جمعبندی کند و بموقع راه راستین مارکسیستی را دنبال کرد و پس از آن توانست با خلاقیت روی حرکت راستین طبقه کارگر پافشاری کند .

نوشتار ها و ترجمه های او گنجینه ای گرانبهائی برای آموزش اند .

اتحاد چپ ایرانیان در خارج کشور و تلویزیون کانال چشم انداز اتحاد چپ خود را در غم در گذشت رفیق تراب همراه با تمامی مبارزان طبقه کارگر ، مردم آزادیخواه و برابری طلب شریک می داند و همراه آنها با آموزش از رفیق تراب راه و روش او را گرامی می دارد.

جمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴ / ۲۹ جنوری ۲۰۱۶