اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران-کنفدراسیون اتحادیه های کارگری سوئیس، خواهان آزادی فوری رضا شهابی و اسماعیل عبدی شد

کنفدراسیون اتحادیه های کارگری سوئیس، خواهان آزادی فوری رضا شهابی و اسماعیل عبدی شد

 6 نوامبر 2017

به:

وزارت امور خارجه فدرال  سوئیس

سفارت جمهوری اسلامی ایران

generalsekretaer@eda.admin.ch

Deputy@iranembassy.ch

 عالی جنابان ،

آقا و خانم عزیز،

ما از طرف کنفدراسیون اتحادیۀ های کارگری سوئیس SGB / USS خواهان آزادی فوری رضا شهابی هستیم. ما حمایت و همبستگی کامل خود را با رضا شهابی، فعال کارگری و دموکرات  که در زندان بسر می برد و در اعتراض به شکنجه و بد رفتاری، دست به اعتصاب غذا زده است، اعلام می داریم.

کنفدراسیون اتحادیه های کارگری سوئیس، SGB / USS از مقامات ایران می خواهد که اقدامات لازم را برای آزادی فوری و بدون قید و شرط رضا شهابی و اسماعیل عبدی که به دلیل دفاع از منافع کارگران، زندانی شده اند، انجام دهند.

رضا شهابی، ازاعضای هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، در نهم ماه اوت 2017 مجددا بازداشت شد؛ طبق اعلام دادستان به همسر رضا شهابی، وی باید تا بیست و دوم ماه دسامبر سال 2018 در زندان بماند.

اسماعیل عبدی، از اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران، با اتهامات جعلی به شش سال زندان محکوم شده است. او در زندان پس از 38 روز اعتصاب غذا در اعتراض به تداوم سرکوب معلمان و عدم استقلال قوه قضاییه ایران، به بیمارستان منتقل شد، اما دو روز بعد به زندان اوین بازگردانده شد. اسماعیل عبدی در ماه ژوئن به طور بطور موقت و به قید وثیقه آزاد شد، اما در 27 ژوئیه مجددا زندانی شد.

به زندان افکندن آقایان رضا شهابی و اسماعیل عبدی به شدت در تضاد با تعهدات بین المللی ایران است. بازداشت فعالین کارگری به دلیل فعالیتهای آنها در دفاع از منافع کارگران، بطور کلی به معنای نقض آزادی های مدنی  و بویژه به معنای نقض حقوق سندیکایی است. پیش از این، کمیته آزادی انجمن سازمان جهانی کار (CFA) از شما در خواست کرد که احکام زندان علیه آقای شهابی را لغو و او را بی درنگ آزاد کنید.

ما از شرایط  سخت زندان که به رضا شهابی و اسماعیل عبدی تحمیل شده به شدت نگرایم و نسبت به وضع سلامتی انها بیمناک هستیم .

جامعه بین المللی و کنفدراسیون اتحادیه های کارگری سوئیس شما را مسئول و پاسخگوی هر گونه بدترشدن وضعیت آنها می داند .

احکام زندان را لغو کنید.

 با احترام

فدراسیون اتحادیه های کارگری سوئیس

لوکا سیریگلیانو

دبیرامور بین الملل

ترجمه و تکثیر از: اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

12 نوامبر 2017

info@workers-iran.org; www.workers-iran.org; / twitter.com/IASWIinfo;