اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران-کنفدراسیون ملی کار-فرانسه (س.ان.ت-ف) خواستار آزادی اسماعیل عبدی و تمامی فعالین کارگری زندانی شد

کنفدراسیون ملی کار-فرانسه (س.ان.ت-ف)
خواستار آزادی اسماعیل عبدی و تمامی فعالین کارگری زندانی

‌به اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران
موضوع: اطلاعیه‌ در همبستگی با اسماعیل عبدی که به شش سال زندان محکوم شده است.

رفقا،
در پیوست بیانیه ما در همبستگی با اسماعیل عبدی، دبیرکل کانون معلمان تهران که به خاطر فعالیت‌های سندیکایی به شش سال زندان محکوم شده است، را مشاهده می کنید.
فراموش نکنید که ما را در جریان اقدامات و فعالیت‌های خودتان قرار دهید.
با بهترین درودها از جانب سندیکالیست‌های انقلابی وآنارکو سندیکالیست‌ها
دبیرخانه‌ی بین المللی
رافائل رم‌نه
بیانیه مطبوعاتی
ما خواستار آزادی اسماعیل عبدی، دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران، که به شش سال زندان محکوم شده است، و تمامی فعالین کارگری زندانی در ایران هستیم.
در هفت اکتبر سال جاری دادگاه تجدید نظر استان تهران حکم شش ساله اسماعیل عبدی را تائید کرد. این حکم تعبیر و مصداق دو چیز است، از طرفی حمله و تهاجم به یک عضو مطرح و مهم اتحادیه کارگری است که در زندان اوین در ماه‌های آوریل و مه ( در بهار سال جاری) یک اعتصاب غذا را همراه با جعفر عظیم‌زاده، یکی دیگر از چهره‌های مهم جنبش تحت سرکوب کارگری ایران، در اعتراض به شرایط سخت زندگی کارگران در ایران، هدایت کردند، و از طرف دیگر این حکم برای بستن دهان تمام مخالفینی ست که با سیاست‌های دولت ایران که مسبب فقر فاحش کارگران است، در نبردند. در آموزش و پرورش، تحصیل عمومی و رایگان به تدریج به نفع مدارس خصوصی منحل می‌شود. این دولت بطور ویژه نسبت به جنبش‌های اجتماعی تهاجمی عمل می‌کند و هدفش منع تمام آزادیهای اتحادیه‌های مستقل و هر نوع اعتراض کارگری ست. این حمله‌ها با دستگیری گسترده و محکوم کردن صدها مخالف که متهم به «اقدام علیه امنیت ملی» هستند، همراه است. علاوه بر حبس کردن، سرکوب‌های دیگر هم اعمال می‌شود. در سال ۲۰۱۵ جسد شاهرخ زمانی از بینا‌ن‌گذاران اتحادیه نقاشان را در سلولش یافتند. کارگرانی که به از بین رفتن شغل‌شان اعتراض می‌کنند ، به ضربه‌های شلاق محکوم می‌شوند.
با این‌حال سرکوب‌ها برای ریشه‌کن کردن اعتراضات کافی نبوده است. مقاومت مردمی از جمله مبارزه معلمین، پرستاران و کارگران پتروشیمی و ساختمان این امر را به خوبی نشان می‌دهد. آنها با اعتصاب و اشغال مکان‌ها و محاصره‌ی جاده‌ها به نبرد خود ادامه می‌دهند.
کنفدراسیون ملی کار-فرانسه (س.ان.ت-ف) همبستگی تام و تمام خودش را با نبرد کارگران در ایران اعلام می‌کند و خواهان آزادی فوری اسماعیل عبدی، آزادی تمامی فعالین کارگری و سیاسی زندانی و پذیرش آزادی تشکل و اتحادیه‌ها و انجمن‌ها در ایران می باشد.

دبیرخانه بین المللی
ترجمه و تکثیر از اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران-اصل بیانیه در سایت انگلیسی اتحاد بین المللی موجود است.
info@workers-iran.org; www.workers-iran.org; / twitter.com/IASWIinfo;