اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا – در همبستگی با جنبش کارگری ایران و محکوم کردن مرگ شاهرخ زمانی

اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا
در همبستگی با جنبش کارگری ایران و محکوم کردن مرگ شاهرخ زمانی

۲۸ اکتبر ۲۰۱۵

به نمایندگی از طرف 000633 عضو اتحادیه کارگران خدمات عمومی ( CUPE) ما همبستگی خود را با جنبش کارگری ایران بعد از مرگ غم انگیز شاهرخ زمانی در زندان اعلام می داریم.

شاهرخ زمانی، عضو هیئت موسس سندیکای کارگران نقاش تهران و کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای کارگری، به اتهام “تبلیغ علیه نظام” و “برهم زدن امنیت ملی” بطور ناعادلانه به 11 سال زندان محکوم شد. شاهرخ زمانی بعد از دستگیرشدن در سال 2011، از ملاقات و دسترسی به تلفن و درمان محروم شد و مورد خشونت فیزیکی و روانی قرار گرفت. شاهرخ زمانی به دلیل شجاعت اش به یکی از شناخته شده ترین و محترم ترین فعالین کارگری زندانی در ایران بدل شد.

ما عمیقا از از مرگ شاهرخ زمانی متاثریم و این دعوی که مرگ او ناشی از سکته مغزی نبوده بلکه به دلیل خشونت فیزیکی علیه او در زندان بوده است را جدی می دانیم . بنابراین ما از در خواست فزاینده برای یک تحقیق مستقل بین المللی در مورد مرگ آقای زمانی و وضعیت فعالین کارگری زندانی و زندانیان سیاسی حمایت می کنیم.

ما همچنین از این نگرانیم که محمود صالحی عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری و از اعضای بنیان گذار سندیکای کارگران خباز ( سقز) به 9 سال زندان محکوم شده است. محمود صالحی اگر چه اکنون با وثیقه آزاد است اما هر دو کلیه او به خاطر سالها زندانی بودن از کار افتاده اند؛ بنابراین جان او چنانچه دوباره زندانی شود در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت. اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا پیش از این آقای صالحی را برای سفر کارگری به کانادا دعوت کرده بود و امیدواریم که او روزی بتواند برای دیدار با ما به کانادا بیاید؛ ما تا آن هنگام، روند فرجام خواهی او را از نزدیک دنبال خواهیم کرد و خواهان آن هستیم که همه اتهامات و احکام صادره علیه او فسخ گردند.

شوربختانه لیست فعالین کارگری که توسط دولت ایران مورد اذیت و آزار قرار دارند، چنان بلند است که نمی توان نام همه را در اینجا بر شمرد. اما ضروری است اشاره کنیم که علی نجاتی عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، از 15 سپتامبر در حبس بسر می برد؛ رسول بداقی عضو کانون صنفی معلمان ایران که حکم شش سال زندان را اخیرا گذارنده است دو باره سه سال حکم زندان گرفته است. بهنام ابراهیم زاده علاوه بر حکم زندان قبلی به 7 سال زندان محکوم شده است . به همین گونه محمود بهشتی لنگرودی عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان ( تهران) که در 6 سپتامبر 2015 توسط نیروهای امنیتی در منزلش دستگیر شد، هنوزدر حبس است . اسماعیل عبدی دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران ( تهران) و نیز تعدادی از معلمان سرشناس از جمله علی اکبر باغانی، علیرضا هاشمی و عبدالرضا قنبری همچنان در زندان بسر می برند.

اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا در پیوند با جامعه بین المللی، مرگ شاهرخ زمانی را محکوم می کند و از جمهوری اسلامی ایران می خواهد که همه فعالین کارگری، معلمان و زندانیان سیاسی در ایران را فوری و بدون قید و شرط آزاد کند. ما همچنین از خواست جنبش کارگری ایران مبنی بر به رسمیت شناخته شدن حق کارگران برای تشکل یابی آزادانه و بدون بیم از سرکوب واذیت و آزار توسط دولت حمایت می کنیم. ما کماکان به فعالیت های خویش برای تقویت همبستگی کارگری با همکاران کارگرمان در ایران ادامه خواهیم داد.

در همبستگی،

پال مویست، رئیس کشوری
چارلز فلوری، دبیر و خزانه دار کشوری

ترجمه و تکثیر از اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران
لینک به اصل نامه در سایت انگلیسی اتحاد بین المللی موجود است
info@workers-iran.org;
www.etehadbinalmelali.com/ www.workers-iran.org;
twitter.com/IASWIinfo; facebook.com/IASWI