اتحادیه آزاد کارگران ایران-کارگران شرکت قالبهای صنعتی سایپا با خواست افزایش مزد دست از کار کشیده و اقدام به تجمع در مقابل ساختمان اداری کارخانه کردند

صبح امروز کارگران شرکت قالبهای صنعتی سایپا با خواست افزایش مزد دست از کار کشیده و اقدام به تجمع در مقابل ساختمان اداری کارخانه کردند + تصوی

اتحادیه آزاد کارگران ایران: صبح امروز کارگران قسمتهای مختلف شرکت قالبهای صنعتی سایپا بطور یکپارچه ای دست از کار کشیدند و از ساعات اولیه صبح اقدام به تجمع در مقابل ساختمان اداری کارخانه کردند.
بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران این گروه صنعتی بزرگ که تعدادشان 1500 نفر است از اواخر سال گذشته،  خواهان افزایش حقوق ماهیانه خود شده بودند و مدیریت شرکت در پاسخ به این خواست، اعلام کرده بود پس از تعیین حداقل مزد سال 95، راسا مبلغی را به آن اضافه خواهد کرد. اما با آغاز سال جدید و بدنبال بی توجهی های مدیریت شرکت به خواست کارگران برای افزایش مزد، در فروردین ماه سالجاری، کارگران یکی از سالنهای تولیدی بمدت دو روز دست به اعتصاب زدند و مدیریت شرکت با هدف پایان دادن به اعتصاب و  جلوگیری از گسترش آن به سایر قسمتها، با این بهانه که افزایش مزد نیاز به هماهنگی با شرکت مادر(شرکت سایپا) دارد و زمانبر است از کارگران اعتصابی مهلت سه ماهه ای را برای رسیدگی به خواستهایشان درخواست کرد و کارگران با این درخواست موافقت و به اعتصاب پایان دادند. اما با پایان اعتصاب، در طول ماههای گذشته، مدیریت شرکت به جای افزایش حقوق ماهیانه کارگران، اقدام به پرداخت بن ماکارونی و روغن مایع و چیزهایی از این قبیل کرد و همزمان پرداخت مساعده و حقوقهای ماهیانه نیز بطور مداوم با تاخیر انجام و فضای امنیتی بر شرکت حاکم شد. این بن در بین کارگران به مبلغ 60 هزار تومان خرید و فروش میشد.
بدنبال این وضعیت و تداوم آن، هفته گذشته زمزمه اعتصاب غذا در میان کارگران شرکت قالبهای صنعتی سایپا بالا گرفت و مدیریت شرکت با کسب اطلاع از احتمال انجام این اعتصاب، دادن فرصت یک هفته ای برای رسیدگی به خواست کارگران را مطرح و آنان نیز با این مهلت زمانی موافقت کردند.
بنا بر این گزارش، دیروز با پایان مهلت یک هفته ای کارگران برای رسیدگی به خواست شان برای افزایش مزد، مدیریت شرکت دست به توزیع ده کیلو برنج به ازای هر کارگر زد که این اقدام باعث خشم کارگران شد و آنان اعلام کردند ما خواهان افزایش مزد هستیم نه دریافت ده کیلو برنج. در پی این اعتراض از سوی کارگران، مسئولین شرکت با حضور نماینده های کارگران اقدام به تشکیل جلسه ای برای رسیدگی به خواستهای  آنان کردند. در این جلسه مدیریت شرکت به جای موافقت با افزایش حقوق ماهیانه کارگران، با پرداخت بن، آکورد و سختی کار موافقت کرد. اما کارگران اعلام کردند ما نه خواهان بن و آکورد و چیزهایی از این قبیل، بلکه خواهان افزایش ماهیانه حقوقهای خود هستیم اما این خواست آنان با مخالفت مدیریت شرکت مواجه و  جلسه مذکور بدون نتیجه ای پایان گرفت.
بنا بر آخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، در پی مخالفت مدیریت شرکت با افزایش حقوق ماهیانه کارگران، آنان از ساعات اولیه صبح امروز بطور یکپارچه ای دست از کار کشیدند و با تجمع در مقابل ساختمان اداری کارخانه خواهان حضور جمالی مدیر عامل شرکت سایپا در محل هستند تا به خواستهایشان برای افزایش حقوق ماهیانه رسیدگی شود.
اتحادیه آزاد کارگران ایران – 17 آبانماه 1395
تصاویری از آغاز تجمع کارگران شرکت قالبهای صنعتی سایپا در مقابل ساختمان اداری کارخانه