اتحادیه آزاد کارگران ایران-اعتصاب و شکایت کارگران شرکت آبرسانی مبارکه اصفهان IEM

اعتصاب و شکایت کارگران شرکت آبرسانی مبارکه اصفهان IEM

اتحادیه آزاد کارگران ایران

اعتصاب و شکایت کارگران شرکت آبرسانی مبارکه اصفهان IEM
اتحادیه آزاد کارگران ایران: کارگران شرکت تولیدی وسایل آبیاری وآبرسانی مبارکه اصفهان IEM علیرغم طرح شکایت بر علیه کارفرما و اعتراضات متعدد تاکنون موفق به دریافت مطالبات خود نشده اند.
کارگران این شرکت تولید کننده لوله و اتصالات پلی اتیلن از خرداد ماه سالجاری به این سو حقوقی دریافت نکرده اند و عیدی و سنوات سالهای 93 و 94 آنان نیز پرداخت نشده است و کارفرما از خرداد ماه امسال به این طرف، فقط دو ماه از بیمه کارگران را به صندوق سازمان تامین اجتماعی واریز کرده است.
بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، علیرغم تحمیل چنین شرایط فلاکتباری به کارگران این کارخانه و طرح شکایت از سوی آنان در مراجع ذی صلاح و صدور رای به نفع آنان که حتی منجر به توقیف اموال کارفرما نیز شده است و فرمانداری اصفهان و دیگر نهادهای مسئول در جریان آن هستند هنوز این کارگران قادر به دریافت مطالبات خود نشده اند و عملا هیچکس پاسخگوی آنان نیست.
یکی از کارگران این کارخانه اظهار میدارد من 25 میلیون تومان طلب دارم اما بدلیل عدم پرداخت آن از سوی کارفرما، نمیتوانم هزینه سه میلیون تومانی جراحی فرزندم را که بطور فوری و حیاتی به آن احتیاج دارد تامین کنم. طبق این اظهارات، از آنجا که کارگران کارخانه مدت 8 ماه است حقوقی دریافت نکرده اند و دفترچه های بیمه شان تمدید نمیشود تمام زندگی شان زیر و رو شده و در چنان شرایط مصیبت باری قرار دارند که از تصور انسان خارج است. آنان حتی علیرغم قرض و بدهی و دریافت کمک از فامیل و دوستان، دیگر قادر به تامین پیش پا افتاده ترین نیازمندیهای خانواده هایشان نیستند و در این میان هیچیک از نهادهای مسئول در شهر اصفهان از وضعیت به غایت مشقت بار این کارگران خم به ابرو نمی آورد.
بنا بر این گزارش، علیرغم اینکه کارفرما حدود ده روز پیش وعده پرداخت مطالبات کارگران را داده بود از پرداخت آن خودداری کرد و به همین دلیل آنان دست به اعتصاب زدند. همچنین این کارگران بارها در مقابل دفتر شرکت در اصفهان دست به تجمع زده اند که با دخالت نیروی انتظامی ناچار به پایان دادن به تجمع خود شده اند. همچنین رای توقیف اموال که در دست کارگران است از آنجا که اموال شرکت در رهن بانک است عملا هیچ گرهی از مشکل کارگران باز نکرده و کارفرما با توجه به صدور رای توقیف اموال، مواد اولیه برای تولید را در حدی وارد کارخانه میکند که توقیف آن از سوی کارگران مشکلی از مشکلات آنها را حل نمیکند.
کارگران شرکت آبرسانی مبارکه اصفهان از آنجا که تاکنون با طرح شکایت و انجام اعتراضات متعدد موفق به دریافت مطالبات خود نشده اند تصمیم دارند در صورت ادامه وضعیت موجود، عازم تهران شده و در مقابل دفتر تهران شرکت دست به تجمع بزنند.
شرکت آبرسانی مبارکه اصفهان 50 سال پیش تاسیس شده است و در سه سال گذشته رو به تعطیلی گذاشته، بطوریکه تا کنون از 120 کارگر شاغل در آن، فقط 62 نفر باقی مانده اند. این کارگران از سه ماه تا 29 سال سابقه کار در این کارخانه دارند.
اتحادیه آزاد کارگران ایران – 27 بهمن ماه 1395