اتحادیه آزاد کارگران ایران: اعتراض گسترده و خشمگینانه کارگران نیشکر هفت تپه

اتحادیه آزاد کارگران ایران: اعتراض گسترده و خشمگینانه کارگران نیشکر هفت تپه

صبح امروز حدود ۸۰۰ نفر ازکارگران روزمزد و نی بران فصلی کارخانه نیشکر هفت تپه دست به اعتصاب زدند. در این اعتصاب و اعتراض متحدانه که تعدادی از کارگران بازنشسته کارخانه نیز شرکت داشتند کارگران ابتد با خاموش کردن آسیابهای کارخانه، اقدام به بستن درب ورودی کارخانه و انبارهای تخلیه شکر تولیدی کردند و علیرغم حضور نیرویهای انتظامی در محل، خشمگینانه وارد دفتر مدیریت شده و مدیر کارخانه و رییس حسابداری را شدیدا کتک زدند و آنان را در دفتر خود حبس کرده و خواهان رسیدگی فوری به خواستهای خود شدند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، اعتصاب و اعتراضات کارگران شرکت نیشکر هفت تپه بدنبال واگذاری آن به بخش خصوصی و عدم پرداخت مطالبات کارگران از سوی مالکین جدید، از یکسال گذشته بطور وفقه ناپذیری ادامه داشته است با این حال تاکنون هیچیک از مسئولین شهرستان و یا نماینده شهر نسبت به حل مشکلات سخت و طاقت فرسای کارگران این کارخانه اقدامی انجام نداده اند.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر حقوق برج ۱۱ و ۱۲ سال ۹۴ و ماههای آذر و بهمن ۱۵۰۰ کارگر روزمزد و همچنین حقوق دی ماه و پاداش بهره وری سال ۹۴ و بخشی از حقوق اذر ماه کارگران رسمی نیز پرداخت نشده است و همه این مسائل شرکت نیشکر هفته تپه را به کانون اعتراضات و اعتصابات کارگری تبدیل کرده است.

کارگران نیشکر هفته تپه اعلام کرده اند تا زمان دست یابی به مطالبات خود و بازگشت شرکت به بخش دولتی به عنوان یک خواست اصلی،اعتراضات خود را متوقف نخواهند کرد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۵