ابوبکر شریف زاده – دنیای وارونه عاشورا، مناسک مذهبی و هزینه های نجومی!

دنیای وارونه
عاشورا، مناسک مذهبی و هزینه های نجومی!
ابوبکر شریف زاده
“امامان” و “قدسین” ویترین دکان مذهب و خرافه هستند که بنا به روایت فرقه های اسلامی تعدادشان متفاوت است. اما کاش دعوا فقط مربوط به خانواده اسلامیون بود و مسئله در حد حق داشتن باورهای خرافی میماند. در این صورت نهایتا بحث برسر علم و جهل بود. اما حول این “امامان” دستگاهی عظیم با ثروتی نجومی برپا شده که طفیلی های دستگاه مذهب از آن نان میخورند و سم جهالت و نفرت و تحمیق مردم می پراکنند و به توجیه و تداوم نظم استثمارگر سرمایه داری مشغولند. 
عاشورا و داستان کربلا و “حسین مظلوم” از این جمله است. بنا به محاسبه “هیئت برگزاری محرم” بمناسبت “شهادت امام حسین” هر شب مبلغ ۸۱ میلیارد تومان هزینه شده است. بنا به خبر رقم تقریبی هر پرس خورشت قیمه ۴۵۰۰ تومان است و با احتساب آمار رسمی و هیئت های به ثبت رسیده در کل کشور این مراسم فقط برای غذا و چای و شیرینی و شربت حدود ۱۶۲ میلیارد تومان هزینه داشته است. لابد چند برابر این رقم هزینه صرف آخوند روضه خوان و جمع کردن اوباش میشود.
این هزینه ها از جیب پدر این جماعت خرج نمیشود بلکه از باج و خراج و جیب مردم بیرون کشیده میشود. با استقرار حکومت اسلامی، حکومت اسید پاش، نه فقط دخمه های “امامان” آباد شد بلکه در هر گوشه ای از ایران صنعت مذهب مراکز جهل و خرافه را برپا نمود. صنعت مذهب حتی امام زاده سیار راه انداخت و قبور این جماعت را در عراق و سوریه طلا گرفت. اگر کمی تعصب کور و باور مذهبی را کنار بگذارید، در پس این نمایش مضحک مذهبی یک مافیا و امپراتوری مذهبی را میبینید. یک کارخانه تولید مبلغ مذهبی و صنعت مذهب، یک هیولای حقیقی که علیه هر ذره از حقیقت و علم و آزادی است و به همین اعتبار ابزاری سهمگین برای ایجاد نفرت مذهبی و فرقه ای در جامعه و سرکوب بورژوازی است.
مردم ایران باید بار سنگین این هزینه های نجومی را بدوش بکشند. این در حالی است که میلیونها نفر کارگر بیکارند، میلیونها کارگر با کمترین دستمزد به شاق ترین کارها مشغولند، خیلی از کارگران شش ماه تا یکسال و بیشتر حقوق معوقه خود را دریافت نکردند و اعتراض برحق شان برای دریافت حقوق کار انجام شده با سرکوب همین طرفداران حسن و حسین و خمینی و خامنه ای روبرو میشود. تنها قبر خمینی، زمینی به انداز یک شهرک را به خود اختصاص داده و شبانه روز ۲۸۰۰۰ لامپ روشن است. این یعنی محروم کردن پنجاه هزار نفر از زندگی و سقفی که بالای سر ندارند. اگرهم داشته باشند در حاشیه و کنار جاده شهرهاست که با کارتن و نایلون ساخته اند و همین را هم حاکمان و جانیان اسلامی و گردانندگان مناسک و تولد و مرگ ۱۴ امام روی سرشان خراب می کنند. میلیونها مردم در ایران از نبود سرپناهی رنج می کشند و آواره و سرگردانند. بخش وسیعی مستاجرند و بخش عمده درآمدشان، تازه اگر کاری و در آمدی داشته باشند، صرف اجاره خانه میشود. پدیده کارتون خوابی در حکومت اسلامی به لطف این امامان قاتل هر روز وسعت می یابد. کودکان کار و خیابان که در سراسر ایران مخصوصا شهرهای بزرگ، علیرغم میل خود از مدرسه رفتن محروم و به دستفروشی مشغولند. کودکانی که مورد تجاوز جنسی قرار میگیرند و بیماری ایدز در میان آنان وحشتناک شده است.
جمهوری اسلامی اما میلیاردها دلار صرف حفظ امامان و فیضه و انواع گله های حزب الله، لباس شخصی، تیمهای “امر به معروف و نهی از منکر” و گروهای اسیدپاش میکند. جمهوری اسلامی برای گسترش جهالت و قدرت دستگاه مذهبی اش میلیاردها دلار به متحدین منطقه ای و گروههای متفرقه تروریست کمک میکند. جمهوری اسلامی فاشیست با زور و تهدید اخراج و زندان، افغانستانی های مقیم ایران را وادار میکند که برای دفاع از متحدین حکومت اسلامی از جمله رژیم اسد بجنگند تا از اخراج و زندان آنها صرف نظر شود. اینها مشتی از خروار است. اگر دزدی، رشوره خواری، اختلاس های نجومی، ارگانهای عریض و طویل آدمکشی این حکومت از سپاه پاسداران، ارتش، ساواما، بسیج، شکنجه گران و زندانبانان، ارتش سایبری، هکرها، و صدها گروه تروریستی و جاسوسی را اضافه کنیم، متوجه خواهیم شد که چه بودجه ای باید صرف حفظ بقای این حکومت منحوس شود تا رسالت سرکوب و به قهقرا بردن جامعه را انجام دهد. بیگمان استثمار، ستم، تحقیر، تعصب دینی، جهل، خرافه، نژاد پرستی همه پایه مادی دارند و نهادهایی نیز آنها را نمایندگی و از آنها دفاع می کنند.
کارگران و مردم آزادیخواه! این نظم وارونه است. این نظم علیه انسان و حق و آزادی و اختیار اوست. این نظم مبتنی بر بردگی و اطاعت است. این نظم پوسیده میتواند برای زمانهای طولانی بماند و حسین وار و علی وار و داعش وار خون بریزد اگر نیروئی علیه آن قد علم نکند. دیگر بس است! برای بشریت آزادیخواه قرن بیست و یکم وجود جمهوری اسلامی و اسلاف آن در منطقه و جهان نباید قابل تحمل باشد. نباید اجازه داد به حرمت، کرامت، آزادی و اختیار ما بیش از این توهین و بیحرمتی شود. این نظام کثیف و خونریز نه اصلاح بردار است و نه اگر اصلاح هم شود بدرد ما میخورد. باید از دستگاه مذهب بعنوان یک ابزار خونین سرمایه خلع ید کرد. این نظام باید از بنیاد جارو شود. و این تنها میتواند با نیروی متحد ما میلیونها کارگر استثمار شده که نفعی در ادامه این وضعیت نداریم متحقق شود. باید حول پرچم سیاسی کمونیستی کارگری و یک برنامه کارگری و آزادیخواهانه، یک پلاتفرم انسانی متحد شویم. این پرچم و پلاتفرم هم اکنون وجود دارد. برای پایان دادن به اعتیاد، فحشا، زن ستیزی، کودک آزاری، اعدام و سنگسار، قتل و جنایت و در یک کلام پایان دادن به استثمار انسان توسط انسان حول برنامه یک دنیای بهتر و حزب کمونیست کارگری – حکمتیست متشکل شوید. *
۴ نوامبر ۲۰۱۴