ابراهیم باتمانی-اعتصاب ٢١ شهریور و دروغگوی بیشرمانه مدیای بورژوازی

اعتصاب ٢١ شهریور و دروغگوی بیشرمانه مدیای بورژوازی

ابراهیم باتمانی

همه اطلاع دارند که روز چهارشنبه مورخه ٢١ شهریور  ١٣٩٧ اعتصاب  بزرگ و سراسری در کردستان با موفقیت برگذارشد. پیام بزرگ نه به اعدام و جنایت و تروریسم جمهوری اسلامی و تنفر اجتماعی از رژیم با این اعتصاب بزرگ به گوش همه و به ویژه یکبار دیگر به گوش رژیم جنایتکار اسلامی رسید.  این حرکت بزرگ و قابل ستایش به جمهوری اسلامی نشان داد که اعدام کردن  و حمله تروریستی کردن و موشک باران اپوزسیون و دستگیر کردن رهبران اجتماعی و مدنی و کارگری برایش هزینه خواهد داشت.

 

عامل موفقیت اصلی این حرکت بزرگ نیز،همچنانکه همه، از جمهوری اسلامی تا بی بی سی و سران حاکم هیئت حاکمه امریکا نیز میدانند، در گام نخست فراخوان و تلاش ما نیروهای چپ و کمونیست و نقش شخصیتهای سابقه دار و خوشنام کمونیست آن جامعه و نقش جنبش انقلابی کارگران و آزادیخواهان درون “جنبش کردستان” بود. و طبعا ما منکر نیستیم که احزاب و نیروهای جنبش ناسیونالیستی و قوم پرستان کورد نیز، که همواره با روند مبارزه آزادیخواهانه در ایران و کردستان بیگانه بوده اند و ساکت مانده اند و اساسا با ساز امریکا و عربستان و دولتهای خارجی و یا جناحی از خود جمهوری اسلامی رقصیده اند، اما در این مقطع  که خود مورد یورش مستقیم جنایتکارانه رژیم قرار گرفته بودند، در اعتصاب سهیم بودند و نقش ایفا کردن و در جهت منفعت خود به پای تبلیغات آن نیز رفتند.

 

اما نکته اصلی تر و شرم آور در برخورد به این اتفاق بزرگ اینجا است که  نیروهای دست راستی و ناسیونالیستی کردستان، و به ویژه دشمنان جهانی وهمیشگی جنبش کارگری و آزادیخواهی در جامعه کردستان و ایران، یعنی صف دولتهای امپریالیستی و صف  ژورنالیستهای مسموم  و فاقد وجدان آنها مانند”بی بی سی”، “صدای امریکا”، ” صدای فرانسه”، “دویچله آلمان”، “اسرائیل” و دیگر رسانه های بورژوائی ضد کمونیست در اوج وقاحت و بیشرمی کل این اعتصاب را به حساب چند جریان ناسیونالیستی-اسلامی در کردستان مانند حزب دمکرات کردستان، جریان رسوایی مانند سازمان زحمتکشان عبدالله مهتدی، و یا سازمان اسلامی وحاشیه ای تر خبات، نوشته اند. حتی یک کلمه هم در باره نقش و فراخوان چندین جریان چپ، و پیام و نقش دها شخصیت کمونیست، و نقش و فراخوان دها فعال کارگری  و اجتماعی دیگردر خود جامعه هیچ اشاره ای نکرده اند. دقیقا مانند خود جمهوری اسلامی و “صدا و سیما” اعمال سانسور علیه ما  آزادیخواهان و سوسیالیستها را به معنای دقیق کلمه به نمایش گذاشتند!

 

تا این درجه از بیشرمی  وحماقت و دروغ پراکنی و ضدیت با حقیقت این مدیا و دولتهایشان ، اگر چه تازگی ندارد، اما برای جامعه هشدار دهنده و آموزنده است! مردم باید اینها را خوب بشناسند که تا چه اندازه دروغگو و ضد حقیقت و ضد منفعت وآزادی واقعی جامعه عمل میکنند.  اینها دقیقا باهمین شگردها و دروغ بافیها علیه چپ و آزادیخواهی و منفعت کارگران و زحمتکشان توانستند  این رژیم آدمکش و خمینی جلاد کپک زده را نیز ٣٩ سال پیش به جامعه ایران تحمیلش کنند. و امروز هم برای حراست از کلیت نظام سرمایه داری حاکم و ارکانهای که جمهوری اسلامی برآن استواراست در تلاشند و نمیخواهند نیروها و جنبشهای که خواهان نابودی کلیت این سیستم هستند عروج کنند!

 

این نیروها و مدیای بورژوازی، چه در اپوزسیون و چه در حاکمیت، که از یک جنس اند، از خود جمهوری اسلامی نیز بیشتر ترس و هراس دارند از اسم بردن و مطرح کردن کمونیستها. غافل از اینکه اکثریت بشریت متمدن و آزادیخواه امروزی قربانی دست آنها هستند، و از حاکمیت آنها و  مناسبات و جهان مملو از جنگ و ترور و استثمار و دزدی و فساد و آدمکش سرمایه داری مورد حمایت تک تک این نیروها و دولتها و رسانهای نوکر منزجرند!

ننگ بر رسانه های دروغگو و حامیان نان به نرخ روزخورسرمایه داری!،

زنده باد اعتصاب عمومی ٢١ شهریور!، مرگ بر جمهوری اسلامی!،

زنده باد سوسیالیسم!

منبع: شماره ٦٦ نشریه سوسیالیسم امروز

www.simroz.org

٢٤ شهریور ١٣٩٧

١٥ سپتامبر ٢٠١٨