آرش نصرالهی -قالیبافان درتنگنا

قالیبافان درتنگنا

آرش نصرالهی

پرداخت حق بیمه کارگران شامل ۷ درصد حقوق، که خود کارگر می بایست پرداخت نماید ۲۰ درصد سهم کارفرما و ۳ درصد باقیمانده به عنوان بیمه بیکاری توسط دولت جمعاً ۳۰ درصد به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می شود.

در مورد قالیبافان مجلس مصوب کرد خود فرد قالیباف ۷ درصد و از آنجایی که کارفرمایی ندارند ۲۰ درصد دیگر از سوی دولت پرداخت شود. حال سازمان تأمین اجتماعی که چند سالی است از قالیبافها حق بیمه دریافت کرده است، نباید به دلایل واهی مثل تاخیر در پرداخت حق بیمه، رابطه خود را با آنها قطع کرده و نه حق بیمه از آنها قبول می کند و نه خدمات بیمه ای به آنها ارایه می دهد.

این قشر زحمتکش از طبقه کارگر پس از چندین سال پرداخت حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی اکنون از آن بی بهره مانده اند. چون نه می توانند بیمه قالیبافها را ادامه دهند و نه به لحاظ مالی امکان پرداخت حق بیمه و انواع دیگر بیمه ها از جمله “بیمه خویش فرما” یا بیمه اختیاری را دارند. از سوی دیگر دولت نیز به تعهدات خود عمل نمی کند و چون سازمان تأمین اجتماعی زورش به دولت نمی رسد ساده ترین کار ممکن یا همان قطع رابطه بیمه ای با قالیبافان را انجام می دهد و مشکل را به بیمه شدگان منتقل می کند و به قول معروف از شر آنها خلاص می شود .

این رفتار سازمان تامین اجتماعی مانند دیگر اقداماتش برعلیه طبقه کارگر و در راستای پرتاب بخشهای بیشتری از کارگران به بیرون همان یک ذره قوانین حمایتی است که با مبارزه و هزینه کارگران تحمیل شده است. *