آذر ماجدی-در دوران انقلابی تصویرها سریعا تغییر می کنند!

در دوران انقلابی

تصویرها سریعا تغییر می کنند!

 

آذر ماجدی

روحانی در سخنرانی ٢٢ بهمن خود از استعارۀ قطار استفاده کرد. او گفت: “برخی را از قطار انقلاب پیاده کردیم که می توانستیم نکنیم.” محتوای سخنانش مهم نیست؛ هدف آن، اما، تلاش برای حفظ رژیم اسلامی یا تاخیر در سرنگونی آن است. به قصد وقت خریدن است. بنوعی داشت، به سَبک شاه، به مردم می گفت: “که صدای انقلابتان را شنیدیم. بما وقت دهید!” این اراجیف همانقدر به آنها مدد می رساند که به شاه. اما استعارۀ قطار، استعارۀ جالبی است.

در دوران انقلاب تصاویر به سرعت تغییر می کنند. از صحنه های بَرهوتِ تحقیر و استیصال به صحنه های هیجان انگیز شورش و شجاعت، اعتماد به نفس و قدرت توده ای می رسیم. اعتراضات و اعتصابات برای کسب حقوق و بعضا خود سوزی و خود زنی از فرط استیصال به مشت های گره کرده و فریادهای پر شور “مرگ بر نظام” بدل می شود. و این زیبایی و شکوه قطار واقعی انقلاب و نه قطار ضد انقلابِ جنایت و کشتار است.

روحانی از همراهان ضد انقلابیِ که از قطار پیاده شده اند و به صف اصلاح طلبان حکومتی پیوستند، امثال محسن سازگارا، که اکنون نسخۀ “رفراندم تحت سرپرستی سازمان ملل برای جایگزینی مسالمت آمیز رژیم اسلامی” می پیچد، اکبر پونز، موسوی، نخست وزیر اعدام های خونین دهۀ شصت، حجاریان پاسدار، جلایی پور جلاد، کدیور و مهاجرانی و دیگر ارازل و اوباش سخن می گوید. ما از قطار ضد انقلابی که هزاران انسان شریفِ انقلابی، آزادیخواه و کمونیست را زیر چرخ های خود له کرد و خونشان ریل ها را رنگین کرد، صحبت می کنیم. لکوموتیوران های ضد انقلاب ٥٧ به انقلاب مردم خون پاشیدند و انتقام نظام سلطنت را از مردمی که بپا خاستند تا بساط زور و ستم، سرکوب و استثمار، دزدی و فساد، ساواک و شکنجه را بزیر کشند، گرفتند.

 اما بار دیگر قطارِ انقلابی مردم برای بزیر کشیدن بساط زور و ستم و استثمار، کشتار و جنایت، دزدی و فساد بحرکت درآمده است. هر روز به سرعت این قطار افزوده می شود. صحنه ها بسرعت عوض می شوند. فسیل های از گور برخاستۀ اسلامی ضد انقلاب یکی پس از دیگری کف بر زبان آورده اند و به زمین و زمان فحش می دهند. مردم آمده اند تا آنها را با اسلام شان به گور بسپارند. این کثافات قرون وسطایی خشم را در چهرۀ مردم دیده اند؛ عزم جزم شدۀ مردم را تشخیص داده اند؛ فریادهای مرگ بر جمهوری اسلامی را شنیده اند؛ بیم و ترس بر تمام وجودشان مستولی شده است. مجنون شده اند؛ یکی التماس می کند، دیگری تهدید. یکی هشدار می دهد، دیگری نصحیت. فهمیده اند که عمرشان بسر رسیده است؛ فاتحه شان خوانده است.

موج خروشان انقلابی مردم نه تنها این فسیل هایِ عمامه بسرِ بر قدرت لمیده، بلکه تمام اصلاح طلبان حکومتی فُکل کراواتی غرب نشینِ حقوق بگیرِ وزارت امور خارجۀ آمریکا و مفسر صدای آمریکا و بی بی سی را با خود به گور خواهد سپرد. شعارهای مردم آنچنان صریح و روشن است که کمتر در دوران انقلابی مشاهده می کنیم. مبارزۀ مردم آنچنان هدفمند است که کمتر در تاریخ تجربه شده است. این مبارزۀ انقلابی، این خیزش توده ای صریح، روشن و هدفمند جمهوری اسلامی را با تمام دستگاه سرکوب و استثمار، فقر و نابرابری هدف گرفته است. ایستگاه های توقفی که این ضد انقلابیون می کوشند در مقابل قطار انقلاب قرار دهند، محل توقف قطار سریع السیر انقلاب توده ای نیست. باید گفت که کور خوانده اید! بروید بساط فریب و ریا خود را جای دیگری پهن کنید. جمهوری اسلامی رفتنی است و بهمراه آن بساط استثمار، فقر و نابرابری، تبعیض و زن ستیزی، سرکوب و اختناق، شکنجه و شکنجه گاه.

خیزش انقلابی مردم جمهوری اسلامی را به زیر خواهد کشید و ارادۀ انقلابی خود را متحقق خواهد کرد. تمهیدات سران کنونی و سابق رژیم اسلامی وقفه ای در عزم مردم ایجاد نخواهد کرد. ما کمونیست های کارگری هشیارانه تمام تمهیدات نیروهای ضد انقلابی و راست را افشاء و خنثی خواهیم کرد. اجازه نخواهیم داد که یکبار دیگر جنبش انقلابی مردم را به شکست بکشانند.*

١٥ فوریه ٢٠١٨